|
e-posta göndermek için resme tıklayın. | |
|
Akademik Çevreler, Ulaştırma Bakanının milenyum projesi olarak tanımladığı ve temelini Başbakanın attığı boğaz tüp geçişine yönelik çeşitli eleştirilerde bulunuyor.
Ancak yapılan eleştiriler, projeye yani tüp geçide değil; geçidin maliyetine, güzergahına ve Batırma tünel tekniğinin kullanılmasına yönelik olarak yapılıyor.
MİLENYUM FACİASI
Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Semih Tezcan projeyi eleştirerek, İpek yolunu bağlıyoruz diye övünülen proje, milenyum faciası olmaya namzettir dedi.
Marmaray projesinin, yanlış ve risklerle dolu olduğunu belirten Tezcan, Meydana gelecek 7lik bir depremin ivmeleri büyük olur. Bu şiddetteki sarsıntı çamuru sallayarak batırılmış tüpleri kopartacak, içine su sızacak, facia olacak dedi.
RAKAMLARA UYULURSA, SORUN OLMAZ
Boğaz geçişinin jeolojik altyapısını hazırlayan Prof. Celal Şengör ise, Ben, depreme dayanıklılık için gerekli bütün rakamsal verileri verdim, bunlar dikkate alınırsa sorun olmaz dedi.
Şengör, Yapı her yerde yapılır, yeter ki sınır şartlarını bilesiniz. Bizim mühendislere verdiğimiz sınır şartları, biz dedik ki, şu sınır şartları içinde çalışmalısınız dedi.
PROJE MALİYETİ
Projenin, yap-işlet-devret modeliyle Sıfır harcamayla yapılabileceğini savunan Prof. Semih Tezcan, sadece Boğaz geçişinin ihale edildiği 810 milyon doları, gerçeğin çok üstünde bir harcama olarak yorumluyor.
Tezcan, İzmir, Ankara ve İstanbulda metro yapıldı bunu hiç mi görmüyorlar. İddia ediyorum, 13 kmnin maliyeti 390 milyon dolardır, bunu 810 milyon dolara verdiler, batırma tünel olduğu için, delme olsaydı 390 tutardı dedi.
GÜZARGAH
Boğazın en akıntılı bölgesinde yapılacak tünelin, ek maliyet ve gemi geçişlerinde yeni riskler getireceğine dikkat çeken Semih Tezcan, güzergahı da yanlış buluyor. Tezcana göre tüp geçit, Yenikapıya değil, Levent gibi İş bölgelerinin yakınına çıkabilmeli.
Tezcan, Kim Caddebostandan yeraltında 1 saatte, indi-bindilerle karşıya geçmek ister, yüzde 80 bunu kullanmayacak, yani bebek ölü doğacak dedi.
| |