|
Renault Bursa'da büyüyecek Otomobilde talep gecikme yarattı Scania pazar payını % 8'e çıkardı Otomotiv Nisan'da rekor yeniledi |
|||
Meganenın sedan versiyonunun tek başına kendi segmentinde Türk pazarının yüzde 9unu oluşturduğunu kaydeden Menard, Bursada üretilen bu modelin Avrupa pazarında beklentilerinin ötesinde bir başarı yakaladığını söyledi. Hem Türkiyede hem de yurt dışındaki gelişmeler karşısında mevzuatın elverdiği ölçüde çalışma saatlerini fazlalaştırarak Bursa fabrikasında öngörülerinin üzerinde araç üretimi yapacaklarını belirten Menard, şunları kaydetti: Çalışma sisteminin verimliliğini artırarak bir araç yerine 2-3 araç üreteceğiz. Sonbaharda Ekim ayı başı gibi 3. vardiyaya geçeceğiz. Bu tabii ki bazı fiziki ek yatırımları ve çalışma organizasyonunun yeniden yapılandırılmasını gerektiriyor. Böylelikle fabrikada çok az yatırımla bu yıl üretimi 200 bin araç seviyesine çıkarmak mümkün olacak. Bununla birlikte gerekli işe alımlar ve formasyon da düşünülmekte. MEGANE IINİN BAŞARISI YÜKSEK Menard, 200 bin araç üretilmesi halinde Bursa fabrikasının cirosunun ne olacağı sorusu üzerine, bu yıl fabrikadan araç satışıyla 1.4 milyar euro civarında ciro beklediklerini, bu rakamın geçen yıl 1.1 milyar Euro olduğunu söyledi. Menard, Bursadaki fabrikada aracın yanı sıra motor ve yedek parça da üretildiğini anımsattı. Bir soru üzerine Meganeın Avrupa pazarının C segmentindeki lideri olduğuna işaret eden Menard, Megane Avrupada tahminlerimizin yüzde 15-18i üzerinde bir başarı kazandı. Araç Rusya, Romanya, Ukrayna gibi Doğu Avrupa ülkeleri ile Tunus, Cezayir ve Fasta da büyük başarı elde etti. Büyük bir pazar olan Güney Afrikada da Megane, segmentinde 3. sıraya yerleşti diye konuştu. DACİA TÜRKİYEDE DENENEBİLİR Menard, Romanyada üretilecek Dacia L90ların fiyatının 5 bin euro olarak planlandığını, ancak bunun Romanya gibi vergisel avantajları olan ülkelerde söz konusu olacağına dikkat çekerek, Başka pazarda vergiler değişirse fiyat da değişecektir. Türkiyede olduğu gibi vergiler yüksek olursa fiyat da yükselecektir şeklinde konuştu. Dacianın araç parçalarının yüzde 30unun Türkiyeden gittiğini belirten Menard, bu yıl 100 bin araç üretilmesinin planlandığını, dolayısıyla üretim rakamı arttıkça Türkiyeden gidecek parçaların da artacağını söyledi. Luc Alexandre Menard, Dacianın yeni modeli L90ın uluslararası deneme sürüşlerinin Türkiyede yapılabileceğini bildirdi. Türkiyenin ABye üyeliğine ilişkin bir soru üzerine ise Menard, Bizim için Türkiye zaten Avrupanın içinde. Biz gündelik hayatımızda bu şekilde yaşıyoruz. Siyasi tartışmalar ne olursa olsun, hangi yönde olursa olsun Türkiyede büyük yatırımlar yapıyoruz dedi. Menard, yaklaşık 40 senedir Türkiyede olduklarına işaret ederek, Buradan da gitmeye hiç niyetimiz yok. Aksine Türkiye istihdam kalitesi açısından son derece rekabetçi bir ülke diye konuştu. GABILLET: CİRO HEDEFİ 1.8 MİLYAR EURO Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet ise, Bursadaki fabrikada günlük üretim kapasitesini 680den 740a çıkaracaklarını kaydetti. Üretim artırımı için tüm imalatçıların teknik eşiklerine baktıklarını, değişik modeller için kapasiteleri sınırlı olanlarda gerekli değişiklikler konusunda birlikte karar aldıklarını anlatan Gabillet, üretim artışı nedeniyle tedrici olarak bin kişinin üzerinde bir istihdamın ve önemli bir eğitim programının söz konusu olduğunu söyledi. Bursa fabrikasının 2003te araç satışı, ihracat ve yedek parça satışından 1.2 milyar euro ciro elde ettiğini belirten Gabillet, bu yıl sonu itibarıyla toplam 1.8 milyar euro ciro hedeflediklerini bildirdi. Gabillet, Oyak Renaultun son 10 yılda Bursa fabrikasına yaklaşık 700 milyon euroluk yatırım yaptığını kaydetti. AYBAR: TERCİHİMİZ SAKİN YÜKSELİŞTEN YANA Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da Türkiyede 450 bini binek, 230 bini ticari olmak üzere toplamda 680 bin araç satışı öngördüklerine işaret ederek, bu yıl pazarda krizlerin etkisiyle talep birikmesi nedeniyle çok ani bir çıkış olduğunu, ancak yine de daha sakin ve süreklilik arzeden bir çıkış trendinden yana olduklarını söyledi. Türkiyenin otomotivde belli bir trendi yakalamak zorunda olduğunu dile getiren Aybar, Biz Türkiye pazarının 2010 yılına kadar toplam 1 milyon adet araç satılır hale gelmesini hedefliyoruz. Bugünlerdeki gidişatla bu hedefi daha erken görebileceğimizi düşünüyoruz dedi. Aybar, bir soru üzerine, 20 yaş üstü araçların hurdaya ayrılmasıyla ilgili yasanın gelecek yıl ticari araçları da kapsayacak şekilde genişletileceği yönünde bilgi aldıklarını bildirdi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||