|
|
|
Yolcular, 160 kmlik Seul-Daejeon hattını 49 dakikada alacaklar, 415 kmlik Seul-Busan arası ise 160 dakika sürecek. Trenin bu mesafeyi normal şartlarda daha kısa zamanda alacağı, ancak rayların eskiliği nedeniyle ufak bir zaman kaybına uğradığı belirtildi. 2010 yılına kadar tamamiyle değiştirilecek raylarla birlikte, 415 kmlik mesafe 115 dakikada kat edilecek.
Trenin ilk yıl 180 bin yolcuyu taşıması bekleniyor. Tren, Fransız Alstom firması ile ortaklaşa gerçekleştirildi.
DEMİRDEN İPEK YOLU
Ülke ekonomisinin yüzde 4ü büyüklüğündeki bütçesiyle dikkat çeken hızlı tren, artan otomobil sayısı, otoyolların tıkanması ve benzinin ülke ekonomisine getirdiği maliyet ile beraber değerlendirildiğinde, bu yatırımı hak ediyor. Trenin açılışında konuşan yetkililer, hayallerinin hızlı tren ile bir gün halen sınırları kapalı olan Kuzey Korenin başkenti Pyongyanga gitmek olduğunu dile getirdiler.
Törende, trans-Çin ve trans-Avrupa adları altında İpek Yolunun demiryolu versiyonlarına dair fikirler de ortaya atıldı.
.
|
|