|
Polisin yaptığı baskında, Mitsubishi firmasının genel merkez binasında, gizli bir odada 64 bin müşterinin şikayet dilekçesi bulundu. Polis, bulduğu dilekçelerin yanı sıra, diğer kayıtların tutulduğu bilgisayar disketlerine de el koydu. Japonyada otomobil üreticileri, müşterilerden gelen resmi şikayet dilekçelerini Ulaştırma Bakanlığına göndermek zorunda. Baskın haberiyle birlikte, Japon Hükümetinin açmaya hazırlandığı tazminat davasını daha erken bir tarihe alması bekleniyor. Japon Hükümeti geçen hafta, üretim hatalarını örtbas eden Mitsubishi şirketine karşı cezai tazminat davası açmaya hazırlandığını açıklamıştı. Japonya Ulaştırma Bakanı Hajime Morita, Mitsubishiye karşı dava açmak için hükümetin ve polisin son hazırlıkları yaptığını söylemişti. Uzmanlar gerçekleştiği takdirde, bir Japon otomotiv firması için ilk kez bir cezai tazminat davasının açılmış olacağını belirtiyor. Açılan davada suçlu bulunması durumunda, Mitsubishinin servise çağırılan her oto için 9 bin dolar, hazırlanan her sahte rapor için de bin 800 dolar ceza ödemeye mahkum edilebileceği bildiriliyor. Üretim hataları nedeniyle geçen aydan beri çeşitli tip ve modellerde 620 bin aracı servise çağırmak zorunda kalan Mitsubshi, olay üzerine hükümetin isteğiyle açtığı şirket içi soruşturma sonunda, 20 yıldır üretim hatalarının örtbas edilmekte olduğunu itiraf etmişti. SATIŞLAR ETKİLENMEDİ Patlak veren skandalın, yoğun rekabetin hakim olduğu otomotiv sektöründe büyük yankı uyandırmasına rağmen, Mitsubishinin satış rakamlarında şu ana dek olumsuz bir etkisi görülmedi. Sektör verilerine göre, Mitsubishinin iç pazarda geçen ay 10 bin 800 olan binek otomobili satışları, Ağustos ayında yaklaşık 12 bin birime yükseldi. Japon tüketicisinin kültürel özelliklerinin de, Mitsubishinin skandalı pazarda fazla kayıp vermeden atlatmasına yardımcı olacağı kaydediliyor. Japonyada otomotiv bayileri mal sattıkları müşterileriyle ev ziyaretlerine kadar uzanan kalıcı ve samimi ilişkiler kuruyor. Pek çok müşterinin, skandalın sıcak ilişki kurdukları bayilerin işlerine zarar vereceği düşüncesinden üzüntüye kapılıp, firmanın ürünlerini boykot edeceğine, tam tersine satın almaya yönelebildiği belirtiliyor. |
||||
Mitsubishi'de skandal |
|||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||