Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 16:03 TS 28 Ağu., 2000
Mitsubishi’ye polis baskını
 
Japon Polisi, resmi şikayet dilekçelerini sakladığı gerekçesiyle otomotiv şirketi Mitsubishi’nin genel merkezine baskın düzenledi.   Mitsubishi

 
Tokyo
AA
28 Ağustos—  Japon Mitsubishi firmasının başı, üretim hatalarını 20 yıl boyunca örtbas ettiği için şu sıralarda polisle ve hükümetle dertte. Şirketin merkez binası, binlerce resmi şikayet dilekçesinin Ulaştırma Bakanlığı’na teslim edimediği gerekçesiyle, polis tarafından basıldı.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Polisin yaptığı baskında, Mitsubishi firmasının genel merkez binasında, gizli bir odada 64 bin müşterinin şikayet dilekçesi bulundu.
       Polis, bulduğu dilekçelerin yanı sıra, diğer kayıtların tutulduğu bilgisayar disketlerine de el koydu.
       Japonya’da otomobil üreticileri, müşterilerden gelen resmi şikayet dilekçelerini Ulaştırma Bakanlığına göndermek zorunda.
       Baskın haberiyle birlikte, Japon Hükümeti’nin açmaya hazırlandığı tazminat davasını daha erken bir tarihe alması bekleniyor.
       Japon Hükümeti geçen hafta, üretim hatalarını örtbas eden Mitsubishi şirketine karşı cezai tazminat davası açmaya hazırlandığını açıklamıştı.
       Japonya Ulaştırma Bakanı Hajime Morita, Mitsubishi’ye karşı dava açmak için hükümetin ve polisin son hazırlıkları yaptığını söylemişti.
       Uzmanlar gerçekleştiği takdirde, bir Japon otomotiv firması için ilk kez bir cezai tazminat davasının açılmış olacağını belirtiyor.
       Açılan davada suçlu bulunması durumunda, Mitsubishi’nin servise çağırılan her oto için 9 bin dolar, hazırlanan her sahte rapor için de bin 800 dolar ceza ödemeye mahkum edilebileceği bildiriliyor.
       Üretim hataları nedeniyle geçen aydan beri çeşitli tip ve modellerde 620 bin aracı servise çağırmak zorunda kalan Mitsubshi, olay üzerine hükümetin isteğiyle açtığı şirket içi soruşturma sonunda, 20 yıldır üretim hatalarının örtbas edilmekte olduğunu itiraf etmişti.
       
SATIŞLAR ETKİLENMEDİ
       Patlak veren skandalın, yoğun rekabetin hakim olduğu otomotiv sektöründe büyük yankı uyandırmasına rağmen, Mitsubishi’nin satış rakamlarında şu ana dek olumsuz bir etkisi görülmedi.
       Sektör verilerine göre, Mitsubishi’nin iç pazarda geçen ay 10 bin 800 olan binek otomobili satışları, Ağustos ayında yaklaşık 12 bin birime yükseldi.
       Japon tüketicisinin kültürel özelliklerinin de, Mitsubishi’nin skandalı pazarda fazla kayıp vermeden atlatmasına yardımcı olacağı kaydediliyor.
       Japonya’da otomotiv bayileri mal sattıkları müşterileriyle ev ziyaretlerine kadar uzanan kalıcı ve samimi ilişkiler kuruyor.
       Pek çok müşterinin, skandalın sıcak ilişki kurdukları bayilerin işlerine zarar vereceği düşüncesinden üzüntüye kapılıp, firmanın ürünlerini boykot edeceğine, tam tersine satın almaya yönelebildiği belirtiliyor.
 
       
   
MSNBC News Mitsubishi'de skandal
 
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları