Cassini uzay aracı, bu fotoğrafı 70 milyon kilometre öteden çekti. Aracın önümüzdeki aylarda gerek gezegenin gerekse uydularının binlerce fotoğrafını çekmesi bekleniyor.
Cassini Satürn’e göz kırptı
Satürn’ü gözlemlemek üzere gezegene gönderilen Cassini uzay aracı, gezegenin fotoğraflarını çekmeye başladı.
NTV-MSNBC VE AJANSLAR
    1 Mart 2004 —  Fotoğraflar ABD’nin Boulder kentinde bulunan Space Science Institute’da bilim adamları tarafından inceleniyor. Cassini’nin fotoğraflarını, gezegene 23 yıl önce giden Voyager aracının çektikleriyle karşılaştıran bilimadamları, Satürn’ün halkasındaki kara noktaların kaybolduğunu farkettiler.

Voyager'in çektiği ilk Satürn fotoğrafında, gezegen halkasındaki kara lekeler dikkat çekiyor.
       Cassini uzay aracının gönderdiği fotoğraflar, gezegenin etrafındaki halkanın oluşumu hakkında ipuçları verecek. Cassini aracı, 1 Temmuz’da Satürn’ün yörüngesine girecek ve gezegenin atmosferi, uyduları ve halkası ile ilgili veriler toplamaya başlayacak. Bilimadamları, Cassini aracı sayesinde, halkanın içine gömülü ve daha önce tespit edilmemiş yeni uydular keşfetmeyi umuyorlar. Keşfin en heyecan verici yanı ise bu uydularda buz kalıntılarının buluması ihtimali.

SATÜRN İLE BULUŞMA 18 MAYIS’TA
       18 Mayıs’ta Satürn’ün ekosistemine girecek olan Cassini, dış halkadaki büyüklü küçüklü uyduların arasından sıyrılacak ve bu esnada Satürn uyduyu kendine doğru çekecek ve Cassini gezegene yaklaşacak. Cassini, bu süreçte gezegenin en büyük uydusu olan Titan’ı gözlemleyecek. 11 Haziran’da Cassini bir diğer uydu Phoebe’nin yanından geçerek fotoğraflarını çekecek. 220 kilometre genişliğindeki dış uydu Phoebe’nin Satürn’ün çekim alanına girmiş bir asteroid olduğu düşünülüyor.

SATÜRN’E DOLAMBAÇLI TUR
       1997 yılında uzaya gönderilen Cassini uzay aracı yakıt tasarrufu sağlamak için rotası üzerindeki gezegenlerin çekim güçlerinden yararlandı. Venüs etrafında iki tur attıktan sonra, Dünya’ya yaklaşarak yeniden hız alan Cassini, daha sonra Jüpiter’e yönelerek hem gezegenin fotoğraflarını çekti, hem de Satürn’e doğru son bir güç alarak kendini Satürn’ün çekim gücüne bıraktı.
       Cassini yılbaşına dek Satürn’e iyice yaklaştıktan sonra 14 Ocak 2005’te Huygens uzay robotunu Satürn’e doğru fırlatacak.
       NASA, Avrupa Uzay Dairesi ve İtalyan Uzay Dairesi’nin ortak projesi olan Cassini, şimdiye dek 3.4 milyar kilometre yol aldı.

TOP5 Türk Telekom’dan ücretsiz masal ve müzik servisi