|
Koç: Ekonomide kırılganlık sürüyor Koç, Demir Döküm'le Çin'e yerleşti |
|||
Topluluğun cirosunu bu yıl yüzde 9 artırarak 19 milyar 453 milyon dolara çıkarmayı hedefldiklerini ifade eden Özaydınlı, ana hedeflerinin, hızlı ve karlı bir büyüme sağlayarak, avrupanın lider şirketleri arasına girmek olduğunu söyledi. Koç Topluluğunun 2003 yılı ihracatı da Türkiyenin toplam ihracatının yüzde 8ini oluşturdu. Geçen yıl ihracat yüzde 60 artarak 3 milyar 716 milyon dolara çıktı. Bu rakam, Euro bazında ihracatta yüzde 38 büyüme ve 3 milyar 293 milyon Euro tutar olarak gerçekleşti. Yurtdışı gelir 2003 yılında yüzde 56 artışla 5 milyar dolara ulaşırken, bu rakamın bu yıl cironun yüzde 31ine karşılık gelen 6 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor. 1.1 MİLYAR DOLAR BRÜT KAR Koç Topluluğunun kombine vergi öncesi karı ise, faaliyet karına eşit olarak geçen yıl yüzde 320 artışla 1.1 milyar dolara ulaştı. Euro bazında yüzde 260, TL bazında yüzde 220 karlılıkta artış kaydedildi. Koç, geçen yıl 493 milyon dolarlık yatırım harcaması gerçekleştirdi. Bu yıl bu rakam yüzde 50 artışla 741 milyon dolar olarak hedefleniyor. CİRO MİLLİ GELİRİN YÜZDE 6SI Koç Holding CEOSu Bülend Özaydınlı, bu rakamlara göre, kombine cironun milli gelirin yüzde 6sı kadar bir değeri oluşturduğunu söyledi. Türkiye ihracatının yüzde 8inin Koç şirketleri tarafından gerçekleştirildiğini bildiren Özaydınlı, İMKBde hisseleri işlem gören Koç Holding ve 13 iştirakının piyasa değerinin, Borsa toplam piyasa değerinin yüzde 18ini bulduğunu kaydetti. Özaydınlı, Türkiyenin en büyük 10 özel sanayi şirketinden 5inin Koç şirketi olduğuna da dikkat çekti. Bülend Özaydınlının verdiği bilgiye göre, bulunduğu sektörlerde liderlik iddiası bulunan Koç, iç piyasada, ticari araç, traktör, otomotiv bayiliği, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, televizyon, gıda ve gıda dışı perakende, leasing, faktoring ve LPG dağıtımında 1 numarada bulunuyor. OTOMOTİVDE İHRACATIN PAYI YÜZDE 47 Koç otomotiv şirketleri geçen yıl pazarda yüzde 28, üretim ve ihracatta ise yüzde 47şer pay aldı. Bu yıl otomotiv ana sanayinde 4.9 milyar dolar ciro, 2.4 milyar dolar ihracat hedefleniyor. Dayanıklı tüketimde Arçelik, Türkiye beyaz eşya pazarında üretimde yüzde 58, ihracatta yüzde 62 paya ulaştı. Beko ise TV piyasasında üretimde yüzde 34, ihracatta yüzde 33 pay aldı. YÜZDE 14 REEL BÜYÜME Koç Holding CEOsu Bülend Özaydınlı, basın kuruluşlarının ekonomi servis yöneticilerinin katılımıyla düzenlediği toplantıda, Koç Topluluğunun ana hedefinin, hızlı ve karlı bir büyüme sağlayarak, Avrupanın lider şirketlerinden biri olmak, Türk ürün ve markalarının kalite imajını iyileştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Bu hedefin rakamsal ifadesinin, yılda ortalama yüzde 14 reel büyüme olduğunu belirten Özaydınlı, içinde bulunulan ortamda yüzde 12 olarak hesap ettikleri sermaye maliyetinin de üstünde bir kar oranı yakalamayı öngördüklerini belirtti. |
||||
| Özaydınlı, bölgesel güç olmak isteniyorsa, uluslararası piyasada daha iddialı işler yapmaları gerektiğine de işaret ederek, Bu nedenle satışlarımızın yüzde 50sinin yurtdışı satışlardan gelmesini hedefliyoruz dedi. TELEKOM VE TELSİMLE İLGİLENİLİYOR Özaydınlı, Telsimin satışıyla ilgilenebileceklerini belirtirken, Sabancı ile Türk Telekom ihalesine birlikte katılmaya yönelik beraberliğin, ciddi çalışmalarla devam ettiğini söyledi. Kendi içlerinde de çok boyutlu bir çalışma yürüttüklerini belirten Özaydınlı, yürütme komitesi ve Sabancı ile de ortak çalışma grubu bulunduğunu kaydetti. Özaydınlı, uzmanlarının, konu üzerinde sektörle ilgili derinlemesine çalışmaların yanı sıra sağlıklı bir ihale ortamının sağlanabilmesi için de önerilerini geliştirdiklerini vurguladı. Türk Telekom ile iş olarak ilgiliyiz ama Türk Telekomu şu anda rakamsal olarak tanımıyoruz diyen Özaydınlı, rakamsal olarak tanımadıkları bir şirkete talip olmalarının da söz konusu olmadığını söyledi. Özaydınlı, şu görüşleri dile getirdi: Söylenen birtakım rakamlar yeterli değil. Birtakım rakamlar ortaya kondu, brüt kar dendi. Nasıl bir kardır irdelenmesi lazım. Bağımsız bir kuruluşun due diligence çalışması yapması lazım. Şeffaf olarak altı imzalanmış birtakım rakamların olması lazım. Şirketin bu şeffaflığı ortaya koyması lazımdır ki, biz tanıyalım. Ancak bu koşullar sağlanırsa, biz talip olacağız. Türk Telekomun sabit hat şirketi gibi algılanmaması gerektiğine işaret eden Bülend Özaydınlı, kablolu yayın, kablo üzerinde görüntü transferi olanakları, ayrıca GSM operatörlüğü ortaklığı bulunduğuna dikkat çekti. Özaydınlı, Telsim hakkındaki soruları şöyle yanıtladı: Tabii böyle bir fırsat karşımıza çıkarsa ilgileniriz. Ama Telsimde, Türk Telekomda yaptığımız tarifin dışında bir durum yok. Telsimi de tanımıyoruz. Tanımadan talibiz, ilgileniriz demek doğru değil. Yasal durumu da şu anda netlik kazanmış değil. | |||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||