|
|
|
Toyota, 2003 yılında satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 10 artırarak, 6 milyon 780 bin adede yükseltti. Elde edilen bu başarı şirketin dünya sıralamasında Ford’u geçerek ikinciliğe yerleşmesini sağladı. Toyota karlılık bazında da Ford’a büyük üstünlük sağladı. Ford’un 2003 yılı karı 495 milyon dolarda kalırken, Toyota’nın karı 7 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.
ANALİSTLER TOYOTA’DAN EMİN
Tüm bunların yanında Toyota’nın Ford’a kıyasla daha güçlü bir nakit akışına sahip olması, Japon şirketin gelecekte de güçlü olacağının sinyalini veriyor. Sektör analistleri, Toyota’nın, elindeki nakdin verdiği güçle, araştırma-geliştirme faaliyetlerinde Ford’a göre daha rahat olacağını öngörüyor. Bu da yeni nesil alternatif enerji ile çalışan araçların Toyota imzası taşıyacağı anlamına geliyor.
|
|
| Toyota Corolla
| | 
FORD, JAPON PAZARINA GİREMİYOR
Ford, Toyota’ya geçilmesini, Japonya pazarına girememesine bağlıyor. Ford Yönetimi, 30’lu yıllarda Japon Hükümeti tarafından ülke pazarından uzaklaştırılmasının bugünkü tabloda büyük payı olduğunu dile getiriyor. Bunun yanında Toyota’nın son yıllarda özellikle Asya pazarının büyük bölümünü elde etmesinin, şirketin gücünü artırmasında en büyük etkenlerden biri olarak vurgulanıyor. |
|