|
9 Ocak 2004 Okul dergisinin editörü Gökalp okulun ilk günlerinden itibaren okulun en güzel kızı Güldeme aşıktır. Güldem için hikayeler yazan ve bu hikayeleri okulun çeşitli yerlerine bırakarak onun kalbini kazanmaya çalışan Gökalp bu amacına hiçbir zaman ulaşamaz ve bir gün ardında gizemli bir mektup bırakarak intihar eder. |
Filmler, Sinemalar, Seanslar |
|||
Bir yıl sonra tam Gökalpin ölüm yıldönümünde gizemli olaylar baş gösterir. Bu olaylardan sadece Güldem değil, Güldemin etrafındakiler de etkilenmektedir. Erkek arkadaşı Ersin, en yakın arkadaşı Şebnem, kankası Ceyda, okul dergisinin editörü Umut, kameralarla öğrencileri gözetleyen Müdür Vedat Bey ve gaddar hoca Alparslan Bey da tehdit altındadır. Bir süre sonra gerçek ortaya çıkar, Gökalpin hayaleti, intiharına neden olan herkesten intikam almaktadır. Hem de ÖSSye haftalar kala! |
|||||||||
Film Hakkında Türkiyenin ilk fantastik korku dizisi Sır Dosyasının yaratıcılarından Taylan Biraderler, Türk sinemasının unuttuğu bir dala, korku sinemasına el atıyor. İşte, ÖSSye hazırlanan bir grup gence dadanan hayaletin öyküsünü ele alan filmin kamera arkası ... Okul ile ilk kez Hollywood tarzı bir yaklaşım Türk Sinemasına girdi. 60 kişilik bir teknik ekibin çalıştığı sette intihar sahnelerinin çekimi için 70 metrelik bir iskele kuruldu, vinç, özel çekme halatları ve askılar kullanıldı. Okul aynı zamanda Green Box yönteminin oldukça başarılı kullanıldığı bir yapım olarak da öne çıktı. Okul ilk süper 35mm çekilen sinema filmi. Okul filmi öyküsü ve yorumuyla olduğu kadar, efektleri ile de ilkler listesine aday. Korku efektleri ve animasyonlarda son derece titiz bir çaba içine giren PLATO Film Co. Hollywood tarzı bir yaklaşımla tamamen profesyonellerle çalıştı. Animasyonda Anima ile, masklar için Makyaj Stüdyosundan Derya Ergün ile biraraya gelindi. İntihar sahneleri ise tamamen ilkler listesini kabartacak unsurlardan oluştu. |
|||||||||
Gökalp karakterinin intihar sahnesi için ilk kez özel iskeleler, vinçler, askı sistemleri kuruldu. Sinematografik ilüzyonları yaratmada kullanılan üst üste bindirme yöntemini (chroma key) kullanan Okul yerli yapımlar içinde klasik tutumlar dışına çıkarak sinemanın efektif olanaklarını da sonuna kadar kullandı. Oyuncuyu önce arkasından özel askılarla bağladıktan sonra çatıya vinçle çıkaran ekip, Gökalp kendini aşağı bırakırken onu yeşil bir perdenin önünde kadrajlıyor, daha sonra arkadaki yeşil fon (green box) yok ediliyor ve gerçek görüntüler bindiriliyor. Filmde Burak karakterinin yanağına yapışan cep telefonu (böcek) ise apayrı bir animasyon ve modelleme becerisi. Böceğin hareket edebilir 3 boyutlu kuklası ve yakın planlarda kullanmak üzere kukla-modeli üretildi. Galip Tekinin hazırlamış olduğu eskizlerden yola çıkarak tasarlanan böceğin kuklasının önce plastirin modeli üretildi ve kalıbı alındı. Daha sonra polyester dökümü yapılan kukla-modelin uzaktan hareket ettirilmesini sağlayan bir mekanizma ile donatıldı. Film çekimi sırasında kukla-model ince çelik tellerden oluşan uzaktan kumanda düzeneği ile bir oynatıcı tarafından hareket ettirildi. | |||||||||
|
Ayrıca yüze batma ve yüzü çizme efektleri için hareket edebilir böcek bacakları yine aynı yöntemle üretildi ve çekimlerde Derya Ergünün özel yüz makyajı desteğiyle kullanıldı. Telefonun böceğe dönüştüğü planlar için telefonun ve böceğin bilgisayar ortamında üç boyutlu modelleri üretilip anime edildi. Gerçek görüntü ile bilgisayar ortamında hazırlanan görüntülerin ışık ve renk ayarları yapılıp üstüste bindirildi. Tüm bu işlemlerin gerçekleşmesinde anima ekibinden altı kişi haftalarca çalıştı ve Burakin kabusu o melun böcek ortaya çıktı. Okul , Hollywood sinemalarında görmeye alışkın olduğumuz korku efektlerinin Türk sinemasında da yapılabileceğini kanıtladı. Sinem Kobalın aynada gördüğü hayalet yansıması, ense kökünde bitiveren hilkat garibesi nasıl oluyor da; kanlı canlı bir korku unsuru haline dönüşüyor! Bunun için de Derya Ergün kendi makyaj atölyesinde yirmi günlük bir ön çalışma yaptı. Makyaj ustası Ergün dört aşamadan oluşan çalışmanın en önemli evresinin ön hazırlıkları içerdiğini belirtiyor. Bu safhada maskın, oyuncunun yüzüne tam oturabilmesi için, yüzünün kalıbının çıkartılıyor. Mask yüze ne kadar iyi oturursa gerçekçiliği de o oranda artıyor. İkinci aşamada, alınan kalıp, pozitife çevrilip, kil ile maskeye form kazandırılıyor. Fırınlama aşamasında ise Amerikadan getirtilen foam latex ile maske hazırlanıyor. En son aşamada ise maskenin yüzde uzun süre taşınabilmesi ve oyuncunun mimikleriyle bir bütünlük oluşturarak tüm kas hareketlerini senkronize bir biçimde dışarıya yansıtabilmesi hedefleniyor. Yüze yapıştırılan maske, etrafı sıfırlandıktan sonra üzerine özel boyalar ile makyaj yapılıyor. Güzelliğine düşkün, bir sivilce ile dünyası kararan Şebnem karakterinin o hilkat garibesi kabusu ortaya çıkıyor. | ||||||||
|
Filmin Künyesi Yönetmen: Durul Taylan, Yağmur Taylan Senaryo: Doğu Yücel Görüntü Yönetmeni: Soykut Turan Müzik: Kevin Moore Yapımcı: Sinan Çetin Yapım yılı ve ülkesi: 2003, Türkiye Tür: Fantastik Korku Dağıtımcı: Özen Film Oyuncular: Emre Kınay (Din Hocası) Ahmet Mümtaz Taylan (Müdür Vedat Bey) Burak Altay (Gökalp) Nehir Erdoğan (Güldem) Barış Yıldız (Umut) Berk Hakman (Ersin) Deniz Akkaya (Felsefe Hocası) Melisa Sözen (Ceyda) Cem Kılıç (Burak) Ali Sunal (Alparslan Bey) Sinem Kobal (Şebnem) |
||||||||
38. Rotterdam Film Festivali başladı | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||