Home page
Haber Menüsü


BDDK’ya hem övgü, hem eleştiri
BDDK’nın banka ve finans kurumları arasında yaptırdığı anketin sonuçlarına göre, yöneticiler faaliyetlerden memnun olduklarını belirtirken, sektörde yaşanan gelişmeleri belirlemede gecikme eleştirisi yapıldı.
İstanbul
NTV-MSNBC VE AJANSLAR
11 Kasım 2003— Bankalar ve özel finans kurumları, genel olarak Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) faaliyetlerinden memnun kalırken, sektörde yaşanan olayları her zaman tespit edemediği ve gelecekteki durumunu kontrol edecek donanıma sahip olmadığı yönünde eleştiride bulundular. BDDK, banka ve özel finans kuruluşları üst düzey yöneticileri nezdinde kurumu nasıl değerlendirdiklerini ölçmek amacıyla yaptığı “BDDK Etkinlik Anketi” sonuçlarını açıkladı.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Genel, risk yönetimi, gözetim, denetim, izin, değerlendirme ve uygulama, düzenleme ve denetleme araçları, iletişim ve bilgi edinme, kamuoyu nezdindeki görünüm, temel prensipler ve diğer hususlar olmak üzere 8 ana bölümden ve 30 sorudan oluşan anket, toplam 635 kişiye gönderildi ve anketi 275 kişi yanıtladı.
        Anket sonuçlarına göre, BDDK’nın aldığı kararların arkasındaki nedenlerin belirgin ve makul olduğu, ancak her zaman hızlı hareket edilmediği, genelde faaliyetlerini şeffaf ve duyarlı şekilde sürdürdüğü ortaya çıktı. Ancak hesap verilebilirliği sağlayacak ilkeleri bulunmasına karşın her zaman siyasi baskılardan uzak olunmadığı, kuruluşların faaliyetlerle ilgili olarak alınan bilgilerin her zaman makul detayda olmadığı da anket sonuçları arasında yer aldı.
       
DENETİMDE OLUMLU GELİŞME VAR
        Anket sorularına verilen yanıtlara göre, BDDK’nın faaliyete geçmesi ile Türk bankacılık sisteminin denetim ve gözetiminde olumlu gelişmeler kaydedildi; sisteme olan güveni olumlu yönde etkiledi ve faaliyetleri sonucu bankacılık sistemi, bugün geçmişte olduğundan daha güçlü konuma geldi.
        Ankete katılanlar, BDDK’nın etkin bir düzenleyici olmak ile rekabeti ve yenilikleri engellememek arasındaki dengeyi kısmen sağlayabildiği, Türkiye’deki bankaların yurtdışındaki rakipleri ile rekabet koşullarını yeterince gözönünde bulundurmadığı ve diğer kamu kurumlar ile işbirliğini yeterince sağlayamadığı yönünde görüş bildirdiler.
       Ankete göre, BDDK gözetim, denetim ile değerlendirme ve uygulama personelinin kendileri tarafından verilen bilgileri dikkate alıyor, ancak faaliyetleri konusunda yeterince bilgi sahibi olamıyor. Ayrıca banka çalışanlarına yeterince güvenmiyor. Denetim ve gözetim perspektifi yeterince geniş bulunmuyor.
       Ankette yöneticiler, BDDK’nın faaliyetlerinin geliştirilmesi yönünde önerilerde de bulundular. Bu öneriler “idari ve mali özerkliğin sürdürülmesi, bankacılık sektörü ile daha fazla iletişim içinde olunması, çalışanların uzmanlaşmasına daha fazla önem verilmesi, kamuoyunun daha fazla bilgilendirilmesi, açık ve şeffaf olunması ve daha süratli hareket edilmesi ” başlıkları adı altında toplanıyor.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları