|
Davanın görüldüğü Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi, kazaya karışan kişi ve kurumların kusur oranlarının belirlenmesi amacıyla ilk bilirkişi raporunu, Orta Doğu Teknik Üniversitesinden (ODTÜ) istedi. Prof. Dr. Hüseyin Vural, Doç. Dr. Levent Parnas, Öğretim Görevlisi Cevdet Öztin ve Elektrik Mühendisi Aydın Özkaya tarafından, 5 aylık bir çalışma sonucunda hazırlanan ve ekleriyle birlikte 2 bin 185 sayfadan oluşan raporda, ilgili bütün kişi ve kuruluşlar kusurlu bulundu. Kusur oranlarının ilgililer için ayrı ayrı 8/8 üzerinden değerlendirildiği söz konusu raporda, tanker sürücüsü Mehmet Ceylana kesinlikle sol şeritte bulunduğu için 8/8, yolcu otobüsü sürücüsü Muammer Çiçekyurta da, fazla yolcu aldığı, görme eksikliği olduğu halde gözlük takmadığı, otobüste piknik tüpü bulundurduğu ve kaza esnasında aracı sağ şerit değil de sol şeride yönlendirerek çarpışmayı kaçınılmaz hale getirdiği için yine 8/8 kusur oranı verildi. Raporda, otobüsün sahibi ve aynı zamanda taşıyıcı firmanın ortağı Mazlum Sebzeciler San. Tic. Ltd. Şti. istihdam ettiği personel üzerinde yeterli denetimleri yapmamaktan 2/8, taşıyıcı firma İpek Kargo Taşımacılık ve Aracılık Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti. ise güvenli yolculuk için zorunlu olan denetimleri yeterince ve ciddiyetle yapmadığı için 4/8 oranında kusurlu bulundu. Yapımcı firma Mercedes-Benz Türk A.Şye aracın tasarım ve üretim aşamalarında Türkiyeye özgü koşulların zorunlu kıldığı güvenlik önlemlerini sağlayamadığı için kaza sonrasında çıkan yangına ortam hazırlamaktan 5/8 oranında kusur verilen ODTÜ raporunda, ilgili kamu kuruluşları da yükümlü oldukları görevi yerine getirmede (görev kusuru) işledikleri için 6/8 oranında kusurlu bulundu. ADLİ TIP KURUMU RAPORU Mahkemede, savunma avukatlarının rapora itiraz etmeleri üzerine hakim ikinci bir rapor için dosyanın Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesine gönderilmesine karar verdi. Trafik İhtisas Dairesince hazırlanan raporda ise sadece tanker sürücüsü Mehmet Ceylan 8/8 oranında kusurlu görüldü. Bunun üzerine mahkeme, müdahil avukatlarının da isteği üzerine Karadeniz Teknik Üniversitesinden (KTÜ) bir uzlaşma raporu istedi. KTÜNÜN RAPORU KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı öğretim üyeleri Doç. Dr. Fazıl Çelik, Doç. Dr. Mehmet Çakıroğlu ve araştırma görevlisi Şeref Oruç tarafından hazırlanan uzlaşma raporunda ise, otobüs şoförü Muammer Çiçekyurt 1/8, tanker şoförü Mehmet Ceylan 3/8 oranında kusurlu bulundu. Söz konusu raporda geriye kalan 4/8 oranındaki kusur payının ise yangına bağlı teknik hususlara ya da ihmallere ait olduğu belirtildi. Bilirkişi heyeti, yangına sebebiyet veren teknik husus ya da ihmallerin saptanmasının ihtisas alanları dışında olduğunu bildirerek, bu konuda hangi kurum ya da kuruluşun kusurlu bulunduğuna açıklık getirmedi. DÖRDÜNCÜ BİR RAPOR GEREKEBİLİR Bilirkişilerce hazırlanan 3 raporun da birbirlerinden farklı olmasının mahkemenin sonuca ulaşmasını zorlaştırdığına işaret eden müdahil avukatlardan Atilla Kart, davada Mercedes-Benz Türk A.Ş yöneticilerinin de yargılanmaya başlanmasıyla bir bilirkişi raporu daha istenmesinin gündeme gelebileceğini ifade etti. | ||||
Ergenekonda 16 kişi daha gözaltında | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||