Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 17:01 TS 16 Ağu., 2000
Kaza raporlarında kargaşa
Konya’nın Karapınar ilçesinde yaklaşık 3 yıl önce meydana gelen ve 49 kişinin yanarak ölümüyle sonuçlanan trafik kazasına ilişkin hazırlanan üç rapor da birbirinden farklı.
AA
16 Ağustos— Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Adli Tıp Kurumu’nun kazayla ilgili hazırladığı raporlar arasındaki farklılık sorun yarattı. Mahkeme heyeti 4. bir rapor isteyebilir.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Davanın görüldüğü Karapınar Asliye Ceza Mahkemesi, kazaya karışan kişi ve kurumların “kusur oranları’nın” belirlenmesi amacıyla ilk bilirkişi raporunu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nden (ODTÜ) istedi. Prof. Dr. Hüseyin Vural, Doç. Dr. Levent Parnas, Öğretim Görevlisi Cevdet Öztin ve Elektrik Mühendisi Aydın Özkaya tarafından, 5 aylık bir çalışma sonucunda hazırlanan ve ekleriyle birlikte 2 bin 185 sayfadan oluşan raporda, “ilgili bütün kişi ve kuruluşlar” kusurlu bulundu. Kusur oranlarının ilgililer için ayrı ayrı 8/8 üzerinden değerlendirildiği söz konusu raporda, tanker sürücüsü Mehmet Ceylan’a “kesinlikle sol şeritte bulunduğu” için 8/8, yolcu otobüsü sürücüsü Muammer Çiçekyurt’a da, “fazla yolcu aldığı, görme eksikliği olduğu halde gözlük takmadığı, otobüste piknik tüpü bulundurduğu ve kaza esnasında aracı sağ şerit değil de sol şeride yönlendirerek çarpışmayı kaçınılmaz hale getirdiği için” yine 8/8 kusur oranı verildi. Raporda, otobüsün sahibi ve aynı zamanda taşıyıcı firmanın ortağı Mazlum Sebzeciler San. Tic. Ltd. Şti. “istihdam ettiği personel üzerinde yeterli denetimleri yapmamaktan” 2/8, taşıyıcı firma İpek Kargo Taşımacılık ve Aracılık Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şti. ise “güvenli yolculuk için zorunlu olan denetimleri yeterince ve ciddiyetle yapmadığı için” 4/8 oranında kusurlu bulundu. Yapımcı firma Mercedes-Benz Türk A.Ş’ye “aracın tasarım ve üretim aşamalarında Türkiye’ye özgü koşulların zorunlu kıldığı güvenlik önlemlerini sağlayamadığı için kaza sonrasında çıkan yangına ortam hazırlamaktan” 5/8 oranında kusur verilen ODTÜ raporunda, ilgili kamu kuruluşları da “yükümlü oldukları görevi yerine getirmede (görev kusuru) işledikleri için” 6/8 oranında kusurlu bulundu.
       
ADLİ TIP KURUMU RAPORU
       Mahkemede, savunma avukatlarının rapora itiraz etmeleri üzerine hakim ikinci bir rapor için dosyanın Adli Tıp Kurumu Trafik İhtisas Dairesi’ne gönderilmesine karar verdi. Trafik İhtisas Dairesi’nce hazırlanan raporda ise sadece tanker sürücüsü Mehmet Ceylan 8/8 oranında kusurlu görüldü. Bunun üzerine mahkeme, müdahil avukatlarının da isteği üzerine Karadeniz Teknik Üniversitesi’nden (KTÜ) bir “uzlaşma raporu” istedi.
       
KTÜ’NÜN RAPORU
       KTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim Dalı öğretim üyeleri Doç. Dr. Fazıl Çelik, Doç. Dr. Mehmet Çakıroğlu ve araştırma görevlisi Şeref Oruç tarafından hazırlanan “uzlaşma raporu’nda” ise, otobüs şoförü Muammer Çiçekyurt 1/8, tanker şoförü Mehmet Ceylan 3/8 oranında kusurlu bulundu. Söz konusu raporda geriye kalan 4/8 oranındaki kusur payının ise “yangına bağlı teknik hususlara ya da ihmallere ait olduğu” belirtildi. Bilirkişi heyeti, yangına sebebiyet veren teknik husus ya da ihmallerin saptanmasının ihtisas alanları dışında olduğunu bildirerek, bu konuda hangi kurum ya da kuruluşun kusurlu bulunduğuna açıklık getirmedi.
       
DÖRDÜNCÜ BİR RAPOR GEREKEBİLİR
       Bilirkişilerce hazırlanan 3 raporun da birbirlerinden farklı olmasının mahkemenin sonuca ulaşmasını zorlaştırdığına işaret eden müdahil avukatlardan Atilla Kart, davada Mercedes-Benz Türk A.Ş yöneticilerinin de yargılanmaya başlanmasıyla bir bilirkişi raporu daha istenmesinin gündeme gelebileceğini ifade etti.
       
       
    TOP5 Ergenekon’da 16 kişi daha gözaltında  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları