Home page
Haber Menüsü


Divertimento’ya katılan sanatçılar
 
İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nin (MİAM), Garanti Bankası sponsorluğunda gerçekleştireceği “Divertimento” konser serisi İTÜ Maçka Binası’nda başlıyor.  

 
İstanbul
NTV-MSNBC
5 Kasım 2003 —  6-20 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek ‘Divertimento’ müzik şenliği kapsamında sahne alacak sanatçılar ve grupların tanıtımı...

   
 
       
    MSNBC News MİAM ve Garanti'den Divertimento
 
NTVMSNBC Reklam  
 

 


Sabahat Akkiraz
       
SABAHAT AKKİRAZ
       1955 yılında Sivas’ta doğan Sabahat Akkiraz, ilk 45’lik plağını 13 yaşında doldurdu. Orta ve lise öğrenimini Almanya’da tamamlayan Akkiraz, Feyzullah Çınar, Aşık Daimi, Davut Sulari ve Muhlis Akarsu’dan eğitim aldı. 1983 yılında “Şafak Söktü” adlı ilk profesyonel albümünü Musa Eroğlu’yla birlikte kaydetti. 1985 yılında İstanbul’a taşındı ve aynı yıl Arif Sağ ile çalışmaya başladı. Bugüne kadar 15 albüm çıkaran Akkiraz, çoğunlukla kendi derlediği türküleri, deyişleri ve uzun havaları seslendirdi. Kaydettiklerinin dışında yüzlerce derlenmiş eseri bulunan Akkiraz, Londra Jazz Festivali’nde ve Lyon’daki Doğu Festivali’nde sahne aldı.
       Grand Union Orchestra ile “Echoes From Anatolia (Anadolu’dan Yansımalar)” projesini hazırladı. 1999 yılında Queen Elizabeth Hall’daki “Womens of Tradition” projesinde Türkiye’yi temsil etti. Aynı yıl “Echoes from Anatolia” konserleri Redgold Music tarafından kaydedildi ve tüm dünyada satışa sunuldu.
       Sabahat Akkiraz, Londra, Dublin, Glasgow, Paris, St Claude, Dieppe ve Sao Paolo ile Hollanda’nın pek çok şehrinde konserler verdi. Etnik müziğin mabedi kabul edilen “Theatre de la Ville”‘de sahne alan ilk Türk oldu. Bu konserin kaydı yapıldı ve Real World-Long Distance firmaları tarafından tüm dünyada satışa sunuldu. Akkiraz aynı zamanda Real World kataloğuna giren ilk Türk oldu. Fransa’da yılın en başarılı etnik müzik sanatçısı seçildi. Akkiraz’ın hayatını ve çalışmalarını anlatan Fransız-Belçika ortak yapımı belgesel film, halen dünya çapındaki TV kanallarında yayınlanıyor.
       
       İTÜ-MİAM ODA ORKESTRASI
       
MİAM’ın 4 Kasım 1999 tarihinde eğitime başlamasıyla, Eşbaşkan Doç. Dr. Cihat Aşkın tarafından İTÜ Oda Orkestrası adıyla kuruldu. İlk konserini 25 Kasım 1999 tarihinde verdi. Pek çok akademik törende İTÜ’yü temsil eden orkestra, 1999-2000 konser sezonunda Dr. David Osbon’un direktörlüğünde bir öğrenci orkestrası olarak gelişimini sürdürdü. 2000-2001 sezonunda orkestranın direktörlüğünü Cihat Aşkın devraldı ve bahar yarıyılında seri konserler düzenlendi. Repertuvarını giderek genişleten topluluk, 2002-2003 sezonunda İTÜ MİAM Oda Orkestrası adını aldı.
       2003 Nisan ayından itibaren konserlerine yeniden başlayan topluluk, MİAM bünyesinde yürütülen Müzik Yüksek Lisans Programı’nın öğrenci ve öğretim üyelerinden oluşuyor. Öğretmen ve öğrencilerin beraber müzik yapmalarını sağlamayı ve öğrencilerin solistlik yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan orkestra, Cihat Aşkın’ın direktörlüğünde 2003-2004 akademik yılı boyunca ayda iki konser gerçekleştirmeyi planlıyor.
       
       BORROMEO YAYLI ÇALGILAR DÖRTLÜSÜ
       Nicholas Kitchen (keman)
       William Fedkenheuer (keman)
       Mai Motobuchi (viyola)
       Yeesun Kim (viyolonsel)
Borromeo Yaylı Çalgılar Dörtlüsü

       Adını, İtalya’nın kuzeyinde bulunan ve grubun ilk konserini verdiği bölgeden alan Borromeo Dörtlüsü, 1989 yılında Curtis Müzik Enstitüsü’ndeki genç müzisyenler tarafından kuruldu. Günümüzün en önemli yaylı çalgı dörtlülerinden biri olarak kabul edilen Borromeo, 1990 yılında Fransa’nın Evian kentinde yapılan Uluslararası Yaylı Çalgılar Dörtlüsü Yarışması’nda kazandıkları büyük ödülle uluslararası üne kavuştu. Sonraki yıl Genç Konser Sanatçıları Uluslararası Yetenekler Yarışması’nı kazanan Borromeo Dörtlüsü, 1998’de Chamber Music America’nın Cleveland Dörtlüsü Ödülü’ne, 2001’de ise Lincoln Center’in Martin E. Segal Ödülü’ne layık görüldü.
       Yılda 90’ın üzerinde konser veren Borromeo Dörtlüsü, aralarında Carnegie Hall, Library of Congress, Berlin Philharmonie, Tokyo Casals Hall’ın bulunduğu ünlü salonlarda sahne aldı. Aralarında Ravinia, Tanglewood, Prag, Spoleto, Orlando, Stavanger ve Haydn festivallerinin yer aldığı pek çok uluslararası etkinlikte konser verdi. Dörtlünün “Quartet and String Duo of Maurice Ravel” adlı albüm kaydı, 2001 yılında Chamber Music America/WQXR Mükemmellik Ödülü’nü kazandı. Borromeo’nun önümüzdeki aylarda gerçekleştireceği kayıtlar arasında “Beethoven Quartets” CD’si yer alıyor. Halen çalışmalarını ABD’nin Boston kentinde sürdürün grup, New England Konservatuvarı’nda Daimi Dörtlü olarak görev yapıyor.
       
       ARİF SAĞ
       
1945’te Aşkale’de doğdu. İlk plağı “Gafil Gezme Şaşkın Bir Gün Ölürsün”ü 1964’te doldurdu. 1966-1969 ve 1975-1982 yılları arasında İstanbul Radyosu’nda görev aldı. 1976 yılında kurulan Türk Müziği Devlet Konservatuvarı’nda öğretim üyeliği yaptı. 1981 yılında Arif Sağ Müzik Okulu’nu açarak binlerce öğrencinin yetişmesine önayak oldu.
       Bu dönemden sonra, halk müziği icrasındaki alışılmış kalıpları, sıradanlığı ve müziği sonradan bozan unsurları uygun doğrularla değiştirerek, gelişimin önünü açtı. 1982 yılında İstanbul Şan Tiyatrosu’nda ilk “Bağlama Resitali”ni veren sanatçı, yurtiçi konserlerinin yanı sıra yurtdışında birçok ülkede Türk Halk Müziği’ni tanıtıcı çalışmalar yaptı. Toma Tito, Karadeniz Filarmoni Orkestrası, Gerardo Nunez ve son olarak Marcel Khalife ile gerçekleştirdiği projelerle, bağlamayı diğer dünya enstrümanlarıyla birlikte sundu. Halk müziği ve bağlama ile bu alandaki özgün arayışlarını yoğunlaştırarak sürdüren Arif Sağ, 1987-1991 yılları arasında 1 dönem milletvekili olarak görev yapan ilk müzisyen unvanını taşıyor.
       
       MİAM DOĞAÇLAMA GRUBU
       
MİAM öğretim üyelerinden Robert Reigle tarafından 2003 yılının başında kuruldu. Üyelerinin çok çeşitli üretimiyle doğaçlama eserler yaratan grup, geleneksel akımların aksine hiçbir kurala ya da tarza bağlı hareket etmiyor. Alışılmadık ve şaşırtıcı olana ulaşmak için yeni bileşim, kural ve stratejiler deniyor. Gruptaki müzisyenler, bu sayede bilgi ve yeteneklerini son sınırına kadar kullanabiliyor. Her parça tamamıyla farklı bir ruha sahip olduğu için, tüm üyelerin doğru anda doğru sesi yakalaması gerekiyor. Üyeler, parçanın her aşamasında bilinçli seçimlerle karşı karşıya kalıyor ve bu sayede eser önceden değil, çalınma anında bestelenmiş oluyor.


Kâmran İnce
       
       KÂMRAN İNCE
       
1960 yılında Montana‘da doğan İnce, lisans öğrenimini Oberlin Konservatuvarı’nda, yüksek lisans ve doktora öğrenimini ise Eastman Müzik Okulu’nda kompozisyon üzerine tamamladı. Kâmran İnce; çalışmaları sonucu BMI (1986), Prix de Rome (1987-88), Guggenheim Fellowship (1987-88) ve Lili Boulanger (1988) ödüllerini kazandı. 1983’ten bu yana 9 albümü yayınlanan İnce, The Los Angeles Times gazetesi tarafından “modern müziğe bu kadar yakın, fakat aynı zamanda egzotik olabilen nadir bestecilerden biri” olarak tanımlandı.
       Senfoni orkestraları ve oda müziği grupları için yaptığı bestelerin yanı sıra bale ve film müzikleri de yaratan İnce’nin eserleri, dünyanın önde gelen orkestraları tarafından uluslararası festivallerde seslendirildi. “Waves of Talya” adlı eseri, Chamber Music Magazine’in Haziran 2000 tarihli sayısında yer alan “20. yüzyılın en iyi oda müziği eserleri” listesine girdi.
       Yayınlanmış 6 CD’si bulunan İnce’nin Prag Senfoni Orkestrası’yla gerçekleştirdiği kayıt, önümüzdeki dönemde piyasaya sürülecek. MİAM’ın eşbaşkanlığını yürüten ve 2000 yılından bu yana Memphis Üniversitesi Kompozisyon Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışan İnce, MİAM Modern Müzik Topluluğu’nun da başında bulunuyor.
       
       BABA ZULA
       
Emre Önel (darbuka, vurmalılar ve sampler)
       Levent Akman (vurmalılar, makineler ve oyuncaklar)
       Murat Ertel (saz, sitar, gitar, teremin ve plaklar, vokal)
       Oya Erkaya (bas gitar, vokal)
Baba Zula

       
       1996 yılında İstanbul’da kurulan grup geleneksel Türk müzik aletlerinin kullanımını elektronik öğelerle birleştirerek Türk Halk Müziği’ne yeni bir soluk getirdi. Kaydı alınan doğal seslerin ve kullandıkları enstrümanların elektronik efektlerle zenginleştirilmesi, Baba Zula müziğinin temelini oluşturuyor. Tema, makam, usul ve ses gibi öğelerden bir veya birkaçının, kayıt ve prova yoluyla belirlenmesiyle doğaçlama yapmaya başlayan grup, bu yöntemi “Saptanmış Doğaçlama” kavramı altında, görselliğe de önem vererek konser, film, tiyatro ve albümlerine taşıyor. Canlı etkinliklerde, çekirdek kadroya eklenen elemanlar tarafından hazırlanan video, dia ve film gibi unsurların kullanımına da ağırlık veriliyor. Gruba eşlik eden sanatçılar arasında Trakyalı Selim Sesler (klarnet ustası), Kanadalı Brenna McCrimmon (Rumeli türkücüsü), Fahrettin Aykut (davulcu), Tuncel Kurtiz (sinema ve tiyatro sanatçısı), Ahmet Uğurlu (sinema ve tiyatro sanatçısı), San Fransisco’lu Ralph Carney (saksofoncu) ve diva Semiha Berksoy (Türkiye’nin ilk kadın opera sanatçısı, ressam) gibi ünlü isimler yer alıyor.
       Baba Zula, Derviş Zaim’in filmi için yapılan özgün müziklerden oluşan “Tabutta Rövaşata” adlı ilk albümünü 1996 yılında kaydetti. Antoine de Saint- Exupery’nin “Küçük Prens”, Arnold Lobel’in “Kurbağa Öyküleri” ve Perihan Mağden’in “Mutfak Kazaları” isimli tiyatro oyunları için yapılan müziklerin toplandığı “3 Oyundan 17 Müzik” adlı albümleri ise 1999 yılında çıkarttı. 2001 yılında Ahmet Çadırcı’nın yönetmenliğini yaptığı “Renkli Türkçe” isimli filmi müzikleyen grup, Türkiye dışında İngiltere ve Makedonya’da konserler verdi. Haziran 2002’de, “Efes Pilsen Yaz Festivali” “One Summer in Love”da Manu Chao konserini açtı.
       Baba Zula’nın elemanları Levent Akman ve Murat Ertel Aralık 2002’de Köln’de gerçekleştirilen Akdeniz Film Festivali’nde, Nisan 2003’de ise Fransa’daki Printemps de Bourges Festivali’nde sahne aldı. Baba Zula elemanları Emre Önel, Murat Ertel ve Levent Akman’ın diğer grubu Zen; Ümit Ünal’ın “Dokuz” adlı filmine yaptıkları müzikle, Sinema Yazarları Derneği (SİYAD) Türk Sineması 2002 dalında “En İyi Müzik” ödülüne layık görüldü. Baba Zula’nın yeni albümü “Ruhani Oyun Havaları” ise 2003 Mayıs’ta çıktı.


Nevâ Özgen
       
       NEVÂ ÖZGEN
       
Ünlü klasik müzik sanatçısı İhsan Özgen’in kızı olan Nevâ Özgen 1977 yılında Ankara’da doğdu. İlk olarak klasik batı müziği ve flütle ilgilenen Özgen, İstanbul Teknik Üniversitesi Konservatuvarı’nda soprano and alto flüt icrası öğrendi. Daha sonra klarnete yönelerek Klasik Türk Müziği üzerinde yoğunlaşan müzisyen, kemençe eğitimi aldı ve Alaeddin Yavaşça’nın himayesinde grup sanatçısı olarak çalıştı.
       Türkiye’deki pek çok kemençe sanatçısı gibi Özgen de Tanburi Cemil Bey’in geleneğini sürdürmeyi amaçlıyor. Babasından büyük ölçüde etkilenen sanatçı, Klasik Türk Müziği’ndeki İhsan Özgen okulunun öğrencileri arasında yer aldıyor. İhsan Özgen’e Türkiye, Avrupa ve ABD’de pek çok kez eşlik eden genç müzisyen, uzun yıllardır babasının yönettiği Anatolia Topluluğu’nu devralmaya hazırlanıyor. Topluluğun iki albüm kaydında çalan Nevâ Özgen, “Klasik Türk Müziği’nin Kadın Besteci ve İcracıları” adlı bir albümde de yer aldı.
       İngiltere’de Orbestra, New York’ta Amerikalı cazcı Butch Morris ve Türk ney ustası Süleyman Ergüner’le birlikte çalan Neva Özgen, yakın zamanda Mercan Dede Topluluğu bünyesinde performans sergiledi. Sanatçı “Legacy” adlı ilk albümünü 2001 yılında kaydetti.
       
       KÂNİ KARACA
       
Osmanlı-Türk müziğinin en tanınmış icracılarından Kâni Karaca 1930 yılında Adana’da doğdu. İki aylıkken görme yeteneğini kaybeden Karaca, henüz ilköğrenimini tamamlamadan Kur’an’ı Kerim’i hatmetti. 1950 yılında İstanbul’a gelen Karaca, pek çok dini ve serbest müzik uzmanıyla tanıştı. İlk olarak ünlü besteci ve icracı Sadettin Kaynak’tan tasavvuf müziğinde stil ve betimleme eğitimi aldı. Daha sonra icra tarzından çok etkilendiği Hafiz Ali Üsküdarlı’yla karşılaştı. Sadettin Heper’den kudüm çalmayı, pek çok ayinsel ve serbest eserin icrasını öğrendi. Mevlevi grupları ve tasavvuf müziği topluluklarıyla dünyanın pek çok ülkesinde Osmanlı dini müziği konserleri veren Karaca’nın çok sayıda albümü yayınlandı.
       
       ARGENTO
       Eski adı “Subtilior” olan Argento Oda Müziği Topluluğu, 2000 yılında Argento Yeni Müzik Projesi kapsamında kuruldu. Aralarında Norfolk Oda Müziği Festivali ve Amerikan Mikrotonal Müzik Festivali’nin de yer aldığı pek çok festivalde sahne aldı. Topluluk son olarak, Mart ayında gerçekleştirilen New York “Sounds French” Festivali’nin organizasyonuna katkıda bulundu ve festival kapsamında iki önemli eserin ilk seslendirilişini gerçekleştirdi.
       Argento, “Sounds French” Festivali kapsamında İstanbul Uluslararası Spektral Müzik Konferansı’nın iki önemli bestecisi Tristan Murail ve Philippe Hurel’in de aralarında bulunduğu pek çok müzisyenle birlikte çalıştı. Topluluğun yakın dönem projeleri arasında Tristan Murail’in “Aeon” adlı eserinin albüm kaydı yer alıyor.
       
       MICHEL GALANTE (Şef)
       Argento Yeni Müzik Projesi’nin kurucularından Michel Galante, aynı zamanda Argento Oda Müziği Topluluğu’nun ve New York Şehir Üniversitesi Orkestrası’nın şefliğini yürütüyor. Halen Columbia Üniversitesi’nde kompozisyon konusunda doktora eğitimi alan Galante, Tristan Murail ile birlikte çalışıyor. Amerikan Besteciler Yazarlar ve Yayımcılar Birliği’nden ve Besteciler Loncası’ndan ödüller alan Galante, son olarak Türkiye’de çalışmalar yürütmek üzere Fullbright Bursu kazandı. 2002 yılında Paris’deki IRCAM’da Bilgisayar Müziği programına katılan Galante, önümüzdeki dönemde Köln, Ostrava ve New York’ta yeni eserlerinin ilk seslendirilişini gerçekleştirecek.
       
       LAÇO TAYFA
       Nurhat Şensesli (bas)
       Volkan Öktem (davul)
       Caner Tepecik (klavye)
       Mehmet Akatay (perküsyon)
       Nuri Lekesizgöz (kanun)
       Ergun Hepbildik (keman)
       Özkan Alıcı (bağlama)
       Hüsnü Şenlendirici (klarnet)
Laço Tayfa

       
       Klarnet ustası Hüsnü Şenlendirici öncülüğünde 10 Türk müzisyeninin bir araya gelmesiyle kurulan Laço Tayfa, Brooklyn Funk Essentials ile birlikte kaydettiği “In the Buzzbag” adlı albümle adını duyurdu. Geleneksel Türk müziği formlarını jazz, funk, reggae gibi batı formlarıyla kaynaştıran albümün Türkiye ve Amerika’da satışa çıkmasının ardından, Laço Tayfa İstanbul Caz Festivali ve Yapı Kredi Sanat Festivali’nde Brooklyn Funk Essentials ile birlikte sahne aldı.
       “In The Buzzbag” ile uluslararası müzik piyasasının büyük beğenisini kazanan Laço Tayfa, 2000 yılının Ocak ayında çıkardığı “Bergama Gaydası” adlı albümle müzik endüstrisine tek başına merhaba dedi. Grup, geleneksel türküleri topladığı ilk albümde Karadeniz, Ege, Trakya, İç Anadolu ve Azeri melodilerinin altyapılarını zenginleştirip ünlü caz müzisyeni ve araştırmacısı Butch Morris’in fikirleri ışığında yorumladı. Laço Tayfa, bugüne kadar pek çok ünlü müzisyenin albümüne eşlik etti.
       
 
       
    TOP5 38. Rotterdam Film Festivali başladı  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları