Home page
Haber Menüsü


Anadolu Cam Rusya’da bir numara olmayı hedefliyor
Şirket beş yıllık dönemde Rusya’daki bir numaralı cam ambalaj şirketi olmayı hedefliyor.
İstanbul
AA
13 Şubat— Şişecam Topluluğu’nun Türkiye çevresindeki pazarlarda yerinde üretim yaparak büyüme stratejisi doğrultusunda Rusya ve Gürcistan’dan yatırımlar yapan Anadolu Cam, 5 yıllık dönemde Rusya’da 1 numaralı cam ambalaj şirketi olmayı hedefliyor.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Anadolu Cam Sanayii A.Ş. Pazarlama Hizmetleri Müdürü Hüseyin Bekçi, Rusya’da 90 bin ton/yıl kapasiteli Ruscam birinci cam ambalaj fırını yatırımını tamamlayarak Haziran 2002’de üretime başlayan Anadolu Cam’ın, Rusya bira pazarındaki hızlı büyüme parelelinde artan bira şişesi talebini karşılamak için ikinci fırını Nisan 2003’te devreye alacağını bildirdi.
       Yatırımına Ağustos 2002’de başlanan ikinci fırınla toplam kapasitenin 200 bin ton/yıla çıkarılmasının planlandığını kaydeden Bekçi, “İleriki beş yıllık dönemde Rusya’daki bir numaralı cam ambalaj şirketi olmayı hedefliyoruz” dedi.
       
KRİZ DÖNEMİNİ İHRACATLA AŞTI
       Anadolu Cam’ın ekonomik kriz dönemini ihracata ve yeni ürünlere yönelerek aştığını belirten Bekçi, bu dönemdeki başarılı performansı yeni projeler üretmeye, pazara sunulan yeni ürünlere ve ihracata bağladı.
       Hüseyin Bekçi, 2001’de 53 bin ton ihracat gerçekleştiren Anadolu Cam’ın 2002’deki ihracatının 78 bin tona çıktığını kaydetti. Bekçi, Anadolu Cam’ın ayrıca İtalya, İspanya ve Cezayir pazarlarında meşrubat, gıda ve bira dolumcularına yapılan satışlarla Coca-Cola, Carlsberg, Pepsi-Cola, Nestle gibi evrensel markalara hizmet verdiğini anlattı.
       Türkiye cam ambalaj sektörüne bakıldığında ihtiyacın tamamına yakınını Anadolu Cam’ın karşıladığına işaret eden Bekçi, yurtiçi satışlarının 2002 yılında yüzde 5 artışla 402 bin tona ulaştığını bildirdi.
       Hüseyin Bekçi, “Avrupa’da kişi başına 15-75 kilo olan cam ambalaj tüketimi ülkemizde kişi başına 7 kilo civarında ve oldukça düşük. Bu durum sektörün büyüme potansiyelini güçlendirmektedir” dedi.
       
BÜYÜK AMBALAJDAN KÜÇÜK AMBALAJA
       Dünya ambalaj pazarındaki genel eğilim hakkında da bilgi veren Bekçi, gelişmiş ülkelerde yalnız yaşayan nüfus ve çeşitlilik isteğindeki artış nedeniyle pazarda büyük ambalajdan küçük ambalaja geçiş yönünde bir eğilim olduğunu belirtti.
       Bekçi, “Ülkemizde de bu eğilim kendini gösterecektir. Anadolu Cam marka, hacim ve çeşit açılarından zenginleşen pazarlarımızda camın her türlü avantajını kullanarak üstünlük sağlamayı hedeflemektedir” diye konuştu.
       Dünyada 100 milyon ton olan toplam cam üretiminin yüzde 50’sini cam ambalajın oluşturduğunu belirten Hüseyin Bekçi şunları kaydetti:
       “2000 yılı itibariyle dünya cam ambalaj üretimi 50 milyon ton düzeyindedir ve ABD 9.3 milyon ton üretimiyle dünyanın en büyük cam ambalaj üreticisi konumundadır. Çin, Almanya ve Güney Kore diğer önemli üreticiler arasındadır. Toplam cam ambalaj üretiminin sektörel dağılımına bakıldığında ise içecek sektörünün payı yüzde 75, gıdanın ise yüzde 25’tir. Global cam ambalaj üretiminin 2005 yılında 53 milyon tona ulaşması beklenmektedir.”
       Anadolu Cam, yurtiçinde Mersin, Topkapı ve Çayırova fabrikaları, yurtdışında Gürcistan Joint Stock Company Mina ve Rusya Ruscam fabrikası ile üretim ve pazarlama faaliyetlerini sürdürüyor. İhracatının yüzde 40’ını Avrupa ülkelerine gerçekleştiren Anadolu Cam’ın ABD dahil 28 ülkeye ihracatı bulunuyor.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları