|
Nuhoğlu, Türkiyenin coğrafi özellikleri nedeniyle Doğu-Batı ticaretinde en uygun ulaşım noktası olarak dikkat çektiğini vurguladı. Türkiyenin ticarette ulaşım ağı olma özelliğini devre dışı bırakacak birtakım alternatiflerin komşu ülkeler tarafından hazırlandığını belirten Nuhoğlu, Türkiyenin Doğu-Batı arasında en elverişli alternatif olmayı başaramadığı takdirde büyük kayıplara uğrayacağını belirtti. Nuhoğlu, Olası Irak savaşının sektöre maliyeti ne olur? sorusu üzerine, Operasyonun sektöre 700 milyon dolarlık bir zararı olur. Şu anda Irakın 16 milyar dolar ihracat, 12 milyar dolar ithalatı var. Bu rakamlar bile bölgenin önemini ortaya koyuyor. Ambargo olmasaydı 20-25 milyar dolarlık bir ihracat, 30-35 milyar dolarlık bir ithalat söz konusu olurdu. Bu rakamlar bizim ülkemiz için çok önemlidir dedi. Savaş sonrası Irakta yeniden yapılanma dolayısıyla Türkiyenin avantajlı olacağı, inşaatçıların, karayolu taşımacılarının büyük menfaat sağlayacağı söylemine inanmadığını dile getiren Nuh oğlu, Çünkü senaryo bu değildir. Şu anda bölgedeki 30-35 milyar dolarlık pasta konuşuluyor ve bu başka ülkeler tarafından, ABD tarafından zaten paylaşılıyor ifadesini kullandı. İPEKYOLU YENİDEN CANLANIYOR UND Başkanı Nuhoğlu, Hindistan ve Dubai mallarının İran, Hazar Denizi ve Rusya üzerinden Avrupaya ve Avrupa mallarının da bu bölgelere taşınmasının hedeflendiği koridora, Türkiyenin dahil olması gerektiğini söyledi. Nuhoğlu, Doğu ve Batı arasındaki mal ticaretinin yüzyıllar boyunca İpekyolu üzerinden gerçekleştirildiğine dikkati çekerek, 1993 yılında oluşturulan Avrupa-Asya ulaşım koridorunun (TRACECA) tarihi İpekyolunun çağdaş bir versiyonu olduğunu söyledi. Nuhoğlu, Türkiyenin bu projeye Nisan 2002de dahil olduğunu anımsatarak, bu gecikmeden dolayı birçok altyapı projesinden ve 1 milyar dolarlık hibe krediden yararlanamadığını belirtti. Türkiyeyi yakından ilgilendiren bir başka önemli uluslararası koridor projesinin ise Kuzey-Güney koridoru olduğuna işaret eden Nuhoğlu, Rusyanın yoğun çabaları ile somut ilerlemeler gösteren bu koridorun, Türkiyeyi by-pass eden ve TRACECAya alternatif bir koridor olduğunu ifade etti. Nuhoğlu, UNDnin Karadeniz İşbirliği Teşkilatına (BSEC) üye olan 11 ülkenin uluslararası nakliye derneklerinin katılımıyla bölgesel bir UNDler birliği kurulmasına öncü olduğunu anımsatarak, ticaretin geliştirilmesinde kendileri için Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Kazakistan, Gürcistan ve Suriyenin stratejik önem taşıdığını bildirdi. Türkiyeyi kıtalararası lojistik merkez yapmayı amaçladıklarını ifade eden Nuhoğlu, Ulaştırma Bakanlığı ile 2003 yılı mali programı çerçevesinde, ABye 4 milyon 750 bin Euro değerinde kamu-özel sektör ortak projesi sunarak, sektörün desteklenmesini talep ettiklerini söyledi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||