Home page
Haber Menüsü


Savaşın taşımacılığa maliyeti 700 milyon dolar
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, savaş sonrası Irak’ta yeniden yapılanma dolayısıyla Türkiye’nin avantajlı olacağını kaydederek, inşaatçıların, karayolu taşımacılarının büyük menfaat sağlayacağı söylemine inanmadığını belirtti.
İstanbul
AA
29 Ocak— Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, olası bir Irak operasyonunun sektöre 700 milyon dolarlık zarar vereceğini söyledi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Nuhoğlu, Türkiye’nin coğrafi özellikleri nedeniyle Doğu-Batı ticaretinde en uygun ulaşım noktası olarak dikkat çektiğini vurguladı.
       Türkiye’nin ticarette ulaşım ağı olma özelliğini devre dışı bırakacak birtakım alternatiflerin komşu ülkeler tarafından hazırlandığını belirten Nuhoğlu, Türkiye’nin Doğu-Batı arasında en elverişli alternatif olmayı başaramadığı takdirde büyük kayıplara uğrayacağını belirtti.
       Nuhoğlu, “Olası Irak savaşının sektöre maliyeti ne olur?” sorusu üzerine, “Operasyonun sektöre 700 milyon dolarlık bir zararı olur. Şu anda Irak’ın 16 milyar dolar ihracat, 12 milyar dolar ithalatı var. Bu rakamlar bile bölgenin önemini ortaya koyuyor. Ambargo olmasaydı 20-25 milyar dolarlık bir ihracat, 30-35 milyar dolarlık bir ithalat söz konusu olurdu. Bu rakamlar bizim ülkemiz için çok önemlidir” dedi.
       Savaş sonrası Irak’ta yeniden yapılanma dolayısıyla Türkiye’nin avantajlı olacağı, inşaatçıların, karayolu taşımacılarının büyük menfaat sağlayacağı söylemine inanmadığını dile getiren Nuh oğlu, “Çünkü senaryo bu değildir. Şu anda bölgedeki 30-35 milyar dolarlık pasta konuşuluyor ve bu başka ülkeler tarafından, ABD tarafından zaten paylaşılıyor” ifadesini kullandı.
       
İPEKYOLU YENİDEN CANLANIYOR
       UND Başkanı Nuhoğlu, Hindistan ve Dubai mallarının İran, Hazar Denizi ve Rusya üzerinden Avrupa’ya ve Avrupa mallarının da bu bölgelere taşınmasının hedeflendiği koridora, Türkiye’nin dahil olması gerektiğini söyledi.
       Nuhoğlu, Doğu ve Batı arasındaki mal ticaretinin yüzyıllar boyunca İpekyolu üzerinden gerçekleştirildiğine dikkati çekerek, 1993 yılında oluşturulan Avrupa-Asya ulaşım koridorunun (TRACECA) tarihi İpekyolu’nun çağdaş bir versiyonu olduğunu söyledi.
       Nuhoğlu, Türkiye’nin bu projeye Nisan 2002’de dahil olduğunu anımsatarak, bu gecikmeden dolayı birçok altyapı projesinden ve 1 milyar dolarlık hibe krediden yararlanamadığını belirtti.
       Türkiye’yi yakından ilgilendiren bir başka önemli uluslararası koridor projesinin ise Kuzey-Güney koridoru olduğuna işaret eden Nuhoğlu, Rusya’nın yoğun çabaları ile somut ilerlemeler gösteren bu koridorun, Türkiye’yi by-pass eden ve TRACECA’ya alternatif bir koridor olduğunu ifade etti.
       Nuhoğlu, UND’nin Karadeniz İşbirliği Teşkilatı’na (BSEC) üye olan 11 ülkenin uluslararası nakliye derneklerinin katılımıyla bölgesel bir UND’ler birliği kurulmasına öncü olduğunu anımsatarak, ticaretin geliştirilmesinde kendileri için Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Kazakistan, Gürcistan ve Suriye’nin stratejik önem taşıdığını bildirdi.
       Türkiye’yi kıtalararası lojistik merkez yapmayı amaçladıklarını ifade eden Nuhoğlu, Ulaştırma Bakanlığı ile 2003 yılı mali programı çerçevesinde, AB’ye 4 milyon 750 bin Euro değerinde kamu-özel sektör ortak projesi sunarak, sektörün desteklenmesini talep ettiklerini söyledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları