Home page
Haber Menüsü


Perakendecilerin yeni rotası Anadolu
Yaşanan ekonomik krizlerin, kişilerin cüzdanlarındaki parayı daha doğru ve bilinçli harcamalarını beraberinde getirdiğini vurgulanıyor.
İstanbul
AA
27 Ocak— HSBC Bank A.Ş. Kart Yönetimi Grup Başkanı Fazıl Bener, krizden çıkışla birlikte perakendecilerin Anadolu’yu yeniden keşfettiğini ve buna paralel olarak HSBC’nin de 160 şubesi vasıtasıyla Anadolu’daki kart yaygınlığını artıracağını bildirdi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Müşteri ilişkileri kapsamındaki çalışmalarla kart sahiplerinin harcama alışkanlıklarındaki değişiklikleri ayrıntılı olarak gözlemleyebildiklerini belirten Bener, üye işyerlerine ilişkin indirim, taksit ve kampanyalarla ilgili bilgi edindiklerini kaydetti.
       Elde ettikleri verilerle kriz sonrasında, kredi kartı sahiplerinin harcama alışkanlıklarındaki değişikliklere göre üye işyerlerinin, müşterilerine hitap eden ürün ve kampanya programları oluşturmalarına yardımcı olduklarını anlatan Fazıl Bener, “Bunları kart sahiplerine duyurarak, harcama alışkanlıklarına göre üye işyerleri ile kart sahipleri arasında iki taraflı çöpçatanlık rolü oynuyoruz. Perakendeci ile tüketiciyi buluşturan bir noktada bulunuyoruz” dedi.
       
ERTELENEN ALIŞVERİŞLER 2002’DE YAPILDI
       Fazıl Bener, 2001 krizinin etkisinin giderek azaldığını, 2002’de insanların alışverişteki çekingenliği üzerlerinden atmaya başladığını söyleyerek, 2002’de 2001’de kriz nedeniyle ertelenen alışverişlerin yapıldığını ifade etti.
       Ekonomide genel olarak olumlu hava gördüklerini ifade eden Fazıl Bener, enflasyondaki düşüşün devam etmesinin finansal maliyetlerin düşüşüne yansımasıyla kartların taksit sayılarını artırabileceğini, finansman faiz giderlerinin düşebileceğini, bununla yaratılan ilave kaynakların da perakende sektörüne yansıyacağını söyledi.
       Bener, krizden çıkışla birlikte perakendecilerin İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirler dışında daha orta ölçekli şehirlere doğru kaymaya başladıklarını vurgulayarak, “Bundan böyle tekstil dışında ev sektörü, beyaz eşya ve kahverengi eşya sektörlerine de yöneleceklerini, böylelikle üye işyeri sayılarını artıracaklarını bildirdi.
       
TAKSİT KARTTA SERT REKABET
       Bu yılı 2 milyon kartla tamamlamayı öngördüklerini belirten Bener, “Kart sayısını artırmak artık çok da zor değil. Biz, kart sayısını artırmaktan ziyade, kart müşterisinde derinleşmeyi hedefliyoruz. Bir kişinin cebindeki 4. karttan sonra 5. kart olmak fazla birşey ifade etmez. Esas önemli olan, 5. kart olduktan sonra o kartı en çok kullanılan kart haline getirmek” diye konuştu.
       Türkiye’de halen taksit yapan 9 kredi kartı bulunduğunu hatırlatan Bener, “Bunlar hem kart hamili, hem üye işyeri açısından çok ciddi rekabet halindeler. Ama pasta aynı büyüklükte. 9 kart da bir şekilde aynı pastayı yemeye çalışıyor” dedi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları