Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 12:09 TS 29 Tem., 2000
Concorde’un iniş takımları da arızalı
 
Mürettebatın iniş takımlarının kapanmadığını bildirdikleri ve pist üzerinde de lastik kalıntıları bulunduğu ifade edildi   Concorde'un düşüş anı
Amatökör bir kameraman tarafından çekilen görüntüler, uçak düşmeden önce motorun alev aldığını gösteriyor
 
Paris
28 Temmuz—  Paris-New York seferi için Charles de Gaulle (Roissy) Havaalanı’ndan kalkışından 2 dakika sonra düşen Concorde’un karakutusu deşifre edildi. İkinci motorunun yanı sıra iniş takımlarında da arıza olduğu açıklandı. Yetkililer, kara kutulardaki bilgilerden bir sonuç çıkarılabilmesi için, kara kutudaki 600 kadar teknik bilginin analiz edilerek, diğer kara kutudaki bilgilerle karşılaştırılması gerektiğini, bunun da zaman alacağını bildirdiler. Öte yandan Air France, düşen Concorde’un ateşleme sonrası devreye giren pompasının değiştirildiği yönündeki iddiaları yalanladı.

   
 
       
    MSNBC News Air France Concorde uçuşlarını durdurdu
MSNBC News Concorde'un kara kutusu bulundu
MSNBC News Air France: kaza, motor sorunundan
MSNBC News Son fotoğraf uçak meraklısı bir gence ait
MSNBC News Pilot geri dönmeye çalıştı
MSNBC News Ölenlerin yakınları Fransa'ya geliyor
MSNBC News Sigortacıları yüklü tazminat bekliyor
MSNBC News Kazadan sonra ilk Concorde uçtu
MSNBC News Fransa'nın en kahraman pilotu
MSNBC News Concorde'un ilginç yolcuları
Internet Sites Concorde ile ilgili diğer bilgiler (İngilizce, Fransızca)
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Pontoise Mahkemesi Savcı yardımcısı Elizabeth Senot, ilk önce kulenin pilota motorda çıkan yangını bildirdiğini açıkladı. Sonet’ye göre, kalkış izni verildikten 56 saniye sonra, kulenin uyarısı üzerine, pilot, 2. motorda bir sorun olduğunu bildirdi. Ancak Fransa Ulaştırma Bakanı Jean-Claude Gaysoot ise, Sonet’nin açıklamalarıyla çelişen bilgiler verdi. Gaysoot’a göre, motor arızasını ilk bildiren pilottu.
  Concorde hakkında bilgiler
En güvenli uçak sayılıyordu
Concorde'un sabıkası temiz
Concorde'un kronolojisi

       Elizabeth Sonet, pilotun, yakınlardaki Le Bourget Havaalanı’na inmeye çalıştığını, ancak yeterli yüksekliğe ulaşamayan uçağın yere çakıldığını söyledi,. Yetkililer, kazanın teknik bir hatadan kaynaklandığını, sabotaj ihtimalinin zayıf olduğunu düşünüyor.
       
“PARÇA DEĞİŞTİRİLMEDİ”
       Air France yetkilileri, kazanın meydana geldiği günün sabahı, düşen Concorde’un ateşleme sonrası devreye giren pompasının değiştirildiği yönündeki iddiaları yalanladı. Şirket, Parisien gazetesinin bir teknik bakım ekibinin, seferin yapıldığı günün sabahında, uçağın sol motorlarının ateşleme sonrası devresi üzerinde uzun bir süre çalıştığı şeklindeki iddialarını da yalanladı. Parisien gazetesi, teknik bakım ekibinin, kalkış sırasında alev alan iki numaralı motorun ateşleme sonrası pompalarından birinin değiştirdiğini öne sürmüştü.
       
“TÜRBİN DİSKLERİ İNCELENMELİ”
       
Auffray, kazanın sebebinin anlaşılabilmesi için, teknik araştırmaların, uçağın arızalı motorundaki türbin disklerinde yoğunlaşması gerektiğini söyledi

       Paris Temyiz Mahkemesi uzmanlarından Raymond Auffray, Fransız La Croix gazetesine yaptığı açıklamada, düşen Concorde’un motorunun incelenmesi hakkında görüşlerini açıkladı. Raymond Auffrey’e göre, kazanın asıl sebebinin anlaşılması için, teknik araştırmaların, uçağın arızalı motorundaki türbin disklerinde (turbine discs) yoğunlaşması gerekiyor. Mühendis ve havacılık uzmanı Auffray, karakutuların incelenmesinin yanında, uçaktan arta kalan motor parçalarının toplanması ve dikkatlice gözden geçirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi. Auffrey’ye göre, motordan çıkan alevler, kazanın nedeni değil, sonucu.
       Raymond Auffrey, pilotun kontrolü kaybetmesine neden olarak da hasar gören türbin disklerini gösteriyor. Normal şartlarda, disklerde hasar meydana gelme riskinin çok düşük, yaklaşık milyarda birden bile az, bir ihtimal olduğunu söyleyen uzman, motora bir şeyin kaçmış olma ihtimalini de elden bırakmıyor.
       
CONCORDE’LARIN GÜVENLİĞİ SARSILDI
       
       Concorde yolcu uçaklarının 1976’da hizmete girmesinden bu yana ilk kez düşmesi, bu ilk süpersonik uçakların geliştirilmesine büyük sekte vurabilir. Çünkü son tespitlerde kazanın nedeninin teknik olduğu belirlendi. Kazadan önce uçağın sol reaktörünün alev aldığı açıklandı, ancak düşüşün gerçek nedenini bu sabaha karşı bulunan kara kutu ortaya çıkaracak.
       
114 KİŞİ ÖLDÜ
       
       Paris-New York seferini yapan Air France Havayolları’na ait 4590 sefer sayılı tarifesiz Concorde uçağındaki 3’ü çocuk 100 yolcu ve 9 mürettebattan kurtulan olmadı. Relais Bleu Otel-restaurantının hemen yakınına çakılan uçak, yerdeki 5 kişinin de ölümüne neden oldu.
       Reuters haber ajansı, uçağın düşmeden hemen önce, motorlarının alev aldığını gösteren ve bir turist tarafından çekilen fotoğrafı yayımladı. Air France şirketi uçaktaki 100 yolcunun birinin Avusturyalı, ikisi Danimarkalı, diğer 96’sını ise Alman. Almanya Dışişleri Bakanlığı uçaktaki Alman yolculardan 49’unun kadın, 47’sinin erkek olduğunu duyurdu. Yolcuların kimlikleri henüz açıklanmadı. Uçaktaki Alman yolcular, Deilmann Firması’nın düzenlediği turla New York’a gidip oradan da deniz yoluyla dünyayı dolaşacaklardı. Gemi yolculuklarında uzmanlaşan Deilmann tur şirketi düzenlediği lüks turlarla tanınıyor.
       
  Son On Yılın En Büyük Uçak Kazaları
Sivil havacılık tarihinin en kanlı kazası, 1977’de Kanarya Adaları'nda meydana geldi. İki uçağın havada çarpışmasıyla 583 kişi can verdi.

       
LASTİKLERDEKİ PATLAMA
       Paris’te Salı akşamı düşen Concorde uçağının lastiklerinden birinin patlamasının, bir dizi arızaya yol açmış olabileceği bildirildi. Fransa Ulaştırma Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada, “Concorde’un lastiklerinden birinin patlaması bile, gövdeye hasar vermiş, yangına yol açmış ve motorun arızalanmasına sebebiyet vermiş olabilir” ifadesi kullanıldı, bunun da uçağın düşmesi sonucunu doğurabileceği kaydedildi. Bakanlığa bağlı kaza soruşturma bürosu, birkaç saat önceki açıklamasında, uçağın lastiklerinden en azından birinin patladığının belirlendiğini açıklamış, ancak bunun felakette payı olup olmadığına açıklık getirmemişti. Bakanlık açıklamasında ise bu konuya açıklık getirildi ve tekerlek lastiklerinden birinin patlamasının bile, zincirleme arızaya yol açabileceği belirtildi.
       
LASTİKLER SABIKALI
        Air France, geçmişte Concorde uçağında lastik patlaması sonucu kazalar olduğunu, ancak artık kalkış öncesi lastiklerin sürekli elden geçirildiğini açıkladı. Air France sözcüsü, Fransa Ulaştırma Bakanlığı’nın, patlayan lastiğin arızalara yolaçmış olabileceğini duyurmasının ardından bir açıklama yaptı. Sözcü, 20 yıl önce 4 kaza meydana geldiğini, kazalardan sonra Concorde’un lastiklerinin her kalkıştan önce rutin olarak kontrol edildiğini söyledi. Sözcü, 14 Haziran 1979’da Washington’un Dulles Havaalanı’nda meydana gelen ilk Concorde kazasında, lastik ve tekerlek parçalarının kanattaki yakıt deposunu deldiğini ve motorda hasara neden olduğunu söyledi. Diğer 3 kazanın da ilkinden kısa bir süre sonra meydana geldiğini belirten sözcü, bu nedenle her uçuş öncesi kontrol yapıldığını ifade etti. Air France sözcüsü, Concorde uçaklarının lastiklerinin, Goodyear Lastik-Rubber Şirketi tarafından üretildiğini söyledi. Fransa Ulaştırma Bakanlığı’nın açıklamasında, “Concorde’un lastiklerinden birinin patlaması bile, gövdeye hasar vermiş, yangına yol açmış ve motorun arızalanmasına sebebiyet vermiş olabilir” denilmiş ve bunun da uçağın düşmesi sonucunu doğurabileceği belirtilmişti. Charles de Gaulle Havaalanı’ndan kalktıktan hemen sonra düşen uçak kazasında, 5’i yerde toplam 114 kişi ölmüştü.
       
 
       
    TOP5 İsrail hücum botu Gazze kıyısını vurdu  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları