|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
Pontoise Mahkemesi Savcı yardımcısı Elizabeth Senot, ilk önce kulenin pilota motorda çıkan yangını bildirdiğini açıkladı. Sonetye göre, kalkış izni verildikten 56 saniye sonra, kulenin uyarısı üzerine, pilot, 2. motorda bir sorun olduğunu bildirdi. Ancak Fransa Ulaştırma Bakanı Jean-Claude Gaysoot ise, Sonetnin açıklamalarıyla çelişen bilgiler verdi. Gaysoota göre, motor arızasını ilk bildiren pilottu.
Elizabeth Sonet, pilotun, yakınlardaki Le Bourget Havaalanına inmeye çalıştığını, ancak yeterli yüksekliğe ulaşamayan uçağın yere çakıldığını söyledi,. Yetkililer, kazanın teknik bir hatadan kaynaklandığını, sabotaj ihtimalinin zayıf olduğunu düşünüyor. PARÇA DEĞİŞTİRİLMEDİ Air France yetkilileri, kazanın meydana geldiği günün sabahı, düşen Concordeun ateşleme sonrası devreye giren pompasının değiştirildiği yönündeki iddiaları yalanladı. Şirket, Parisien gazetesinin bir teknik bakım ekibinin, seferin yapıldığı günün sabahında, uçağın sol motorlarının ateşleme sonrası devresi üzerinde uzun bir süre çalıştığı şeklindeki iddialarını da yalanladı. Parisien gazetesi, teknik bakım ekibinin, kalkış sırasında alev alan iki numaralı motorun ateşleme sonrası pompalarından birinin değiştirdiğini öne sürmüştü. TÜRBİN DİSKLERİ İNCELENMELİ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Auffray, kazanın sebebinin anlaşılabilmesi için, teknik araştırmaların, uçağın arızalı motorundaki türbin disklerinde yoğunlaşması gerektiğini söyledi
|
Paris Temyiz Mahkemesi uzmanlarından Raymond Auffray, Fransız La Croix gazetesine yaptığı açıklamada, düşen Concordeun motorunun incelenmesi hakkında görüşlerini açıkladı. Raymond Auffreye göre, kazanın asıl sebebinin anlaşılması için, teknik araştırmaların, uçağın arızalı motorundaki türbin disklerinde (turbine discs) yoğunlaşması gerekiyor. Mühendis ve havacılık uzmanı Auffray, karakutuların incelenmesinin yanında, uçaktan arta kalan motor parçalarının toplanması ve dikkatlice gözden geçirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi. Auffreyye göre, motordan çıkan alevler, kazanın nedeni değil, sonucu. Raymond Auffrey, pilotun kontrolü kaybetmesine neden olarak da hasar gören türbin disklerini gösteriyor. Normal şartlarda, disklerde hasar meydana gelme riskinin çok düşük, yaklaşık milyarda birden bile az, bir ihtimal olduğunu söyleyen uzman, motora bir şeyin kaçmış olma ihtimalini de elden bırakmıyor. CONCORDELARIN GÜVENLİĞİ SARSILDI Concorde yolcu uçaklarının 1976da hizmete girmesinden bu yana ilk kez düşmesi, bu ilk süpersonik uçakların geliştirilmesine büyük sekte vurabilir. Çünkü son tespitlerde kazanın nedeninin teknik olduğu belirlendi. Kazadan önce uçağın sol reaktörünün alev aldığı açıklandı, ancak düşüşün gerçek nedenini bu sabaha karşı bulunan kara kutu ortaya çıkaracak. 114 KİŞİ ÖLDÜ Paris-New York seferini yapan Air France Havayollarına ait 4590 sefer sayılı tarifesiz Concorde uçağındaki 3ü çocuk 100 yolcu ve 9 mürettebattan kurtulan olmadı. Relais Bleu Otel-restaurantının hemen yakınına çakılan uçak, yerdeki 5 kişinin de ölümüne neden oldu. Reuters haber ajansı, uçağın düşmeden hemen önce, motorlarının alev aldığını gösteren ve bir turist tarafından çekilen fotoğrafı yayımladı. Air France şirketi uçaktaki 100 yolcunun birinin Avusturyalı, ikisi Danimarkalı, diğer 96sını ise Alman. Almanya Dışişleri Bakanlığı uçaktaki Alman yolculardan 49unun kadın, 47sinin erkek olduğunu duyurdu. Yolcuların kimlikleri henüz açıklanmadı. Uçaktaki Alman yolcular, Deilmann Firmasının düzenlediği turla New Yorka gidip oradan da deniz yoluyla dünyayı dolaşacaklardı. Gemi yolculuklarında uzmanlaşan Deilmann tur şirketi düzenlediği lüks turlarla tanınıyor.
LASTİKLERDEKİ PATLAMA Pariste Salı akşamı düşen Concorde uçağının lastiklerinden birinin patlamasının, bir dizi arızaya yol açmış olabileceği bildirildi. Fransa Ulaştırma Bakanlığından yapılan açıklamada, Concordeun lastiklerinden birinin patlaması bile, gövdeye hasar vermiş, yangına yol açmış ve motorun arızalanmasına sebebiyet vermiş olabilir ifadesi kullanıldı, bunun da uçağın düşmesi sonucunu doğurabileceği kaydedildi. Bakanlığa bağlı kaza soruşturma bürosu, birkaç saat önceki açıklamasında, uçağın lastiklerinden en azından birinin patladığının belirlendiğini açıklamış, ancak bunun felakette payı olup olmadığına açıklık getirmemişti. Bakanlık açıklamasında ise bu konuya açıklık getirildi ve tekerlek lastiklerinden birinin patlamasının bile, zincirleme arızaya yol açabileceği belirtildi. LASTİKLER SABIKALI Air France, geçmişte Concorde uçağında lastik patlaması sonucu kazalar olduğunu, ancak artık kalkış öncesi lastiklerin sürekli elden geçirildiğini açıkladı. Air France sözcüsü, Fransa Ulaştırma Bakanlığının, patlayan lastiğin arızalara yolaçmış olabileceğini duyurmasının ardından bir açıklama yaptı. Sözcü, 20 yıl önce 4 kaza meydana geldiğini, kazalardan sonra Concordeun lastiklerinin her kalkıştan önce rutin olarak kontrol edildiğini söyledi. Sözcü, 14 Haziran 1979da Washingtonun Dulles Havaalanında meydana gelen ilk Concorde kazasında, lastik ve tekerlek parçalarının kanattaki yakıt deposunu deldiğini ve motorda hasara neden olduğunu söyledi. Diğer 3 kazanın da ilkinden kısa bir süre sonra meydana geldiğini belirten sözcü, bu nedenle her uçuş öncesi kontrol yapıldığını ifade etti. Air France sözcüsü, Concorde uçaklarının lastiklerinin, Goodyear Lastik-Rubber Şirketi tarafından üretildiğini söyledi. Fransa Ulaştırma Bakanlığının açıklamasında, Concordeun lastiklerinden birinin patlaması bile, gövdeye hasar vermiş, yangına yol açmış ve motorun arızalanmasına sebebiyet vermiş olabilir denilmiş ve bunun da uçağın düşmesi sonucunu doğurabileceği belirtilmişti. Charles de Gaulle Havaalanından kalktıktan hemen sonra düşen uçak kazasında, 5i yerde toplam 114 kişi ölmüştü. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |