|
|
|||||
![]() |
Cihazın gerekliliği, havaalanının fiziki koşullarına göre belirleniyor. Düz ve sis görülmeyen bölgelere kurulan havaalanları için gerekmeyen ILS cihazının sağladığı görüş mesafesi, pist ışıklandırmasına bağlı olarak değişiyor. ILS olsaydı uçuş riski en aza inerdiILS NASIL YOL GÖSTERİYOR? Türkiyedeki 10 havaalanında bulunan ILSnin (Instrument Landing System), bulut tavanının alçak, görüş faktörlerinin kötü olduğu hava koşullarında uçağın piste elektronik cihazlarla emniyetli iniş yapmasını sağlayan sistem olarak tanımlanıyor. Pilotlar için inişlerde büyük kolaylık sağladığı belirtilen sistemin 3 ana tesisi bulunuyor. Söz konusu 3 tesisin işleyişi ise şöyle anlatılıyor: ILSler kendi aralarında, uçağın 60 metreye kadar alçalabildiği CAT 1, 30 metreye kadar alçalabildiği CAT 2 ve sıfır seviyesindeki CAT 3 olmak üzere 3 kategoriye ayrılıyor. Kazazede anlatıyor: Alev içinde kaldıkILS DIŞINDAKİ SİSTEM PAHALI Bu arada, ILS sisteminin trafik yoğunluğu karşısında kapasitesinin sınırlı kalması ve geliştirilmiş yeni bir ILS sisteminin mümkün olmamasının MLS (Microwave Landing System) ile yer değiştirmesini gündeme getirdiği belirtiliyor. Bu sistem üzerindeki çalışmaların ve denemelerin halen sürdüğü bilgisine yer verilen sitede, ancak sistemin şu an için pahalı olduğu ve SHF bandında çalıştığı kaydediliyor. | ||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
| Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||