|
Kazanın nedenine ilişkin yapılacak açıklamaların tahminden öte gidemeyeceğini vurgulayan Ekici, Kaza ancak bulunan karakutuların incelenmesiyle aydınlanacak dedi. Ekici, Türkiyede, 52 adet sivil havaalanı bulunduğunu hatırlatarak, bunlara ilaveten bazı illerde de askeri havaalanlarının sivil uçuşa açıldığını anlattı. ASKERİ HAVAALANLARINA HER UÇAK İNEBİLİR Askeri havaalanlarının gerekli standartlar oluşturulduktan sonra uçuşa açıldığını dile getiren Ekici, Türkiyedeki askeri havaalanları dünyadaki bütün uçakların inip kalkmasına müsaittir dedi. Uçak kazalarında pilotaj hataları, teknik arızalar ve hava koşullarının etkili olduğunu ifade eden Ekici, şöyle devam etti: Instrument Landing System (ILS) otomatik olarak uçağın alçak bir biçimde piste yaklaşmasını ve iniş yapmasını sağlar. Bu sistemde pilot devreden çıkmaz, sadece verileri sürekli kontrol altında tutar. Eğer Diyarbakır Havalimanında, ILS cihazı olsaydı kaza riski, en aza indirilirdi. Hava taşımacılığı yapıyorsan, taşımacılığın yapıldığı bütün meydanlara emniyet için ILS cihazlarını koymak şart. Bu sistem sayesinde her türlü hava koşulunda, cihazın kabiliyetine göre gidebilirsiniz. Ekici, cihazın maliyetinin söylendiği gibi 1 milyon dolar olmadığını da belirterek, Cihazın maliyeti, özelliğine göre değişir. İşlevine göre bu cihazlar 150-200 bin dolar ile 500 bin dolar arasında dedi. Ekici, havaalanlarının uçuş için uygunluğunun, içinde barındırdığı cihazların kalitesiyle de doğrudan ilgili olduğunu belirterek, Havaalanına uygun cihaz konulmuşsa, o havaalanı en iyi şekilde görevini yapar. Türkiyedeki havaalanlarının çoğunda ILS cihazı yok. Sadece İstanbul, İzmir, Antalya, Dalaman, Bodrum gibi uluslararası havaalanları ile Erzurum ve Trabzonda var. Diğer havaalanlarını da bu cihazlar yerleştirilmelidir diye konuştu. UÇAĞIN PİLOTU, F-16 KULLANDI Necmi Ekici, uçak kazalarında, pilotaj hatasının fazla olmasının da doğal olduğunu kaydederek, konuşmasını şöyle sürdürdü: Türkiyede 10 bine yakın pilot var. Yolcu taşımacılığında görev alan pilot sayısı ise 2 bin civarında. Bu pilotların tamamı eğitimli. Diyarbakırdaki kazada vefat eden İsmail Altuğ Ulusu da bunlardan biri. Asker kökenli bir pilot. F-16larla uçmuş, çok kabiliyetli bir insandı. THYnin en kaliteli pilotlarından biriydi. Zaten, kaliteli bir pilot olmasa kaptan yapılmazdı. | ||||
Ergenekonda 16 kişi daha gözaltında | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||