Home page
Haber Menüsü


Duble yolun maliyeti 6 milyar dolar
AKP programında yer alan 15 bin kilometrelik duble yol yapımı projesi, çimento ve hazır beton sektörünü hareketlendirirken; müteahhitler projenin finansman ayağının önemine dikkat çekiyorlar.
İstanbul-İzmir
AA
20 Kasım— Türkiye Müteahhitler Birliği ve Uluslararası Müteahhitler Birliği Başkanı Nihat Özdemir, 15 bin kilometrelik duble yol yapım çalışmalarına başlanmasına, finansmanı sorunsuz sağlanması şartıyla sıcak baktıklarını bildirdi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Özdemir, böyle bir projenin en az 5-6 milyar dolarlık maliyetinin olduğunu, bunun finansman kaynağının bulunmasının büyük önem taşıdığını vurgulayarak, “Çünkü şu anda Türkiye’de ihalesi yapılmış, ancak ödeneği olmayan 4 bin 500’e yakın proje var ve bu projeler yürümüyor. Bu projelerin de bitirilmesi lazım. Bizim geçen hükümete de söylediğimiz konu bu” dedi.
       
TÜRKİYE PROJE MEZARLIĞINA DÖNDÜ
       Bitirilemeyen projeler arasında yollar, otoyollar, sulama barajları, sulama projeleri, hidroelektrik santrallar, okullar, hastaneler, yollar bulunduğunu anlatan Özdemir, “Bunların birçoğu, birçok yol inşaatı ödeneksizlik yüzünden yürümüyor, 15-20 yıl sürebiliyor. Bunların ekonomik ömrü bittiği halde bu projeler bir türlü maalesef bitirilemiyor. Bekleyen, şu anda ihalesi yapılmış bu projelerin tutarı 100 katrilyon lira. Bu dolar bazında 70 milyar dolarlık bir proje stokunu oluşturuyor” dedi.
       Nihat Özdemir, bugüne kadar ihalesi yapılmış projelerin tutarının 166 katrilyon, yapılan işin tutarının da 66 katrilyon lira olduğunun altını çizerek, “Bizim önem verdiğimiz konu, yapılacak her işin finansmanının önceden hallolması ile mevcut projelerin unutulmaması ve bitirilmesidir. Yani o projeleri bitirmezsek, devletin yatırmış olduğu 66 katrilyon lira da heba olacak demektir. Biz her tür işe hazırız ama finansman modellerinin çok iyi seçilmesi lazım” dedi.
       
BETON YOLLAR DAHA AVANTAJLI
       Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tufan Ünal ise beton yolların daha kaliteli olduğunu ve asfalta oranla daha ekonomik olduğunu söyledi.
       Ünal, yeni hükümetin hedefleri arasında yeralan 15 bin kilometrelik yolu değerlendirirken, beton yolu dikkate alması gerektiğini belirterek, “1 kilometrelik yolun beton ile kaplanmasıyla, asfaltla kaplanmasının maliyeti birbirine eşit. Beton yüzde 100 yerli, asfalt ise ithal. Beton yolun ömrü 15 yıl, asfaltın 5 yıl. Beton yolun fren tutma mesafesi asfalta göre 3 kat daha kısa. Tek dezavantajı, çok ses vermesi onu da değişik tekniklerle önleyebiliriz” dedi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları