Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 20:56 TS 13 Kas., 2002
Lefkoşa
NTV
Kıbrıs planının kapsamlı özeti

Annan’ın, taraflara 11 Kasım tarihinde eş zamanlı olarak sunduğu 172 sayfalık belgenin özetini içeren ve aynı gün BM Güvenlik Konseyi’ne sunulan 10 sayfalık belgenin Türkçe tam metni:
i-Kıbrıs’ın bizlerin ortak vatanı olduğunu teyit eden ve 1960’ta kurulan Cumhuriyetin kurucu ortakları olduğumuzu hatırlayan;
       ii-Geçmişin trajik olaylarının bir daha tekrarlanmayacağı konusunda kararlı olan, güç kullanmayı ve taraflardan herhangi birinin ötekine hükmetmesini reddeden;
       iii-Birbirimizin kendine özgü kimlik ve bütünlüğünü; bu arada aramızdaki ilişkinin bir çoğunluk-azınlık ilişkisi değil, siyasal eşitler arası bir ilişki olduğunu kabul eden;
       iv-Ortaklığımızın bu temel üzerinde yeniden canlandırılmasına karar verip bu yeni ortaklığın bağımsız ve birleşik bir Kıbrıs’ta dostluk, barış, güvenlik ve refah içinde bizlere ortak bir gelecek sunmasını sağlamada kararlı olan;
       v-Uluslararası Hukuka ve Birleşmiş Milletler’in Temel İlkeleri ve Amaçlarına bağlılığımızı vurgulayan;
       vi-Demokratik ilkelere, bireyin insan haklarına ve temel özgürlüklerine olduğu kadar, bir diğerinin kültürel, dini, siyasal, sosyal ve dil kişiliğine saygılı davranmaya kararlı olan;
       vii-Doğu Akdeniz’de barış ortamı içinde Yunanistan ile Türkiye arasındaki dengeye saygılı olmakta ve bu iki ülke ile olan özel dostluk bağlarını sürdürmekte kararlı olan;
       viii-Avrupa Birliği’ne katılmayı ve Türkiye’nin de katılacağı günü bekleyen;
       ix-Demokratik bir şekilde seçilmiş liderlerimizin özgür ortamda vardıkları ve Kıbrıs sorununun tüm yönlerini içeren kapsamlı uzlaşmayı (Çözüm) ve bu uzlaşmanın İngiltere ile birlikte Yunanistan ve Türkiye tarafından da kabul edilmesini memnuniyetle karşılayan biz, Kıbrıslı Türkler ve Kıbrıslı Rumlar, asli ve ayrılmaz haklarımız ve gücümüzü kullanarak, özgür ve demokratik bir şekilde ayrı ayrı belirttiğimiz irademiz çerçevesinde bu Temel Antlaşma’yı kabul ediyoruz.
       
YENİ DURUM
       1-Bu antlaşma Kıbrıs’ta yeni bir durum meydana getirir.
       2-Bu antlaşmanın yürürlüğe girmesiyle birlikte, bu antlaşma içinde bahsedilen (sıralanmış olan) tüm sözleşmeler Kıbrıs için bağlayıcı olur ve “Ortak Devletin” çalışır hale gelmesi için yaşamsal olan “Ortak Devlet” Mevzuatı yürürlüğe girer.
       3-Kuruluş Antlaşması, Garanti Antlaşması ve İttifak Antlaşması yürürlükte kalarak, yeni durum içinde gerekli düzenlemeler yapılıncaya kadar, aynen geçerliliğini sürdürecektir. Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesiyle birlikte, Kıbrıs yeni durumu ilgilendiren konulara ilişkin Yunanistan, Türkiye ve İngiltere ile varacağı yeni anlaşmalar yanında, mevcut Garanti ve İttifak Antlaşmalarına ek protokoller de imzalayacaktır.
       4-Kıbrıs Avrupa Birliği’ne giriş antlaşmasını imzalayıp onaylayacaktır.
       5-Kıbrıs, Yunanistan ve Türkiye ile olan özel dostluk bağlarını sürdürecek, Garanti ve İttifak Anlaşmaları ile bu anlaşmanın oluşturduğu dengeyi dikkate alacak (koruyacak) ve bir Avrupa Birliği üyesi ülke olarak, Türkiye’nin de Avrupa Birliği’ne katılmasını destekleyecektir.
       6-Bu anlaşma ile oluşturulan (tesis edilen) durumu değiştirecek davranışlar ve özellikle adanın (tümü) veya bir bölümünün bir başka ülke ile birleşmesi, taksimi veya ayrılması yasaklanmıştır. Bu anlaşmadaki hiçbir şey yukarıdaki yasaklamayı ortadan kaldıracak şekilde algılanamaz ve yorumlanamaz.
       
“ORTAK DEVLET” HÜKÜMETİ
       1-Kıbrıs Devleti’nin statüsü ile “Ortak Devlet” Hükümeti ve “Parça Devletler” arasındaki ilişkiler, İsviçre modelindeki federal hükümet ve kantonları arasındaki statü ve ilişkiler esas alınarak oluşturulmuştur. Buna göre;
       a-Kıbrıs, ayrılmaz bir ortaklık şeklinde kurulmuş olan, ortak devlet hükümeti ve birisi Kıbrıs Rum öteki ise Kıbrıs Türk olan iki eşit parça devletten meydana gelmiş bağımsız bir devlettir. Kıbrıs, tek uluslararası ve yasal kişilik ile egemenliğe sahip olup Birleşmiş Milletler üyesidir. Kıbrıs kendi anayasası altında, hukukun üstünlüğü, demokrasi, temsili cumhuriyet hükümeti, siyasal eşitlik, çift bölgelilik ve parça devletlerin eşitliği statüsü üzerine kurulmuştur.
       b-”Ortak Devlet” Hükümeti, egemen olarak, anayasada belirtilen ve Kıbrıs’ın uluslararası alanda ve Avrupa Birliği bünyesinde tek sesle konuşup hareket etmesini sağlayacak olan, Avrupa Birliği üyesi olarak mükellefiyetlerini yerine getirmesi, bu arada siyasal bütünlüğünü, sınırlarını ve eski eserlerini korumasını garanti altına alacak yetkileri kullanır.
       c-”Parça Devletler” eşit statüdedir. Anayasanın çizdiği çerçevede, egemen olarak, Anayasanın “Ortak Devlet” Hükümetine verdiği yetkilerin dışında kalan tüm yetkileri kullanırlar ve kendileri, özgür bir şekilde ve kendi anayasaları altında organize olurlar.
       2-”Parça Devletler” gerek kendi aralarında gerek “Ortak Devlet”le işbirliği ve eşgüdüm sağlayacak. Bunu ise, İşbirliği Antlaşmaları ile olduğu kadar, hem “Ortak Devlet” hem de “Parça Devlet” yasama organlarınca kabul edilen Anayasa kuralları aracılığıyla gerçekleştireceklerdir. Özellikle, dışişleri konuları ve Avrupa Birliği’yle ilişkilerde geliştirilecek olan politikaların oluşturulmasında “Parça Devletler” kendilerini ilgilendiren alanlarda görev üstlenecek; bu aşamada, Belçika Modeli üzerine kurulmuş olan İşbirliği Antlaşmaları ilkeleri esas alınacaktır. “Parça Devletler”, anayasaya uyumlu olmak kaydıyla, dış dünya ile ticari ve kültürel ilişkiler kurabilecektir.
       3-”Ortak Devlet” ile “Parça Devletler”, bir diğerinin yetki ve fonksiyonlarına saygılı davranacak ve ihlal etmeyecektir. “Ortak Devlet” ile “Parça Devletlerin” yasaları arasında hiyerarşi söz konusu olmayacaktır. Anayasa’yı ihlal eden herhangi bir eylem (davranış) geçersiz ve yok sayılacaktır.
       4-Kıbrıs Anayasası, her “Parça Devletin” kendi içinde başvuracağı oylamada, ayrı ayrı çoğunluk elde edilmesi (kabul edilmesi) halinde değiştirilebilir.
       
YURTTAŞLIK
       1-Tek bir Kıbrıs yurttaşlığı vardır. Özel Çoğunluk (ekseriyet) Ortak Devlet Yasası, Kıbrıs yurttaşlığına elverişlilik (uygunluk) konusunu düzenleyecektir.
       2-Tüm Kıbrıs yurttaşları ayrıca iç “Parça Devlet” yurttaşlığından yararlanacaktır. Avrupa Birliği yurttaşlığında olduğu gibi bu statü Kıbrıs Yurttaşlığının yerini almaz, onu tamamlar. Bir “Parça Devlet”, bu Anlaşma çerçevesinde, gerekli gördüğü takdirde siyasal hakların uygulanmasını, kendi bölgesinde iç yurttaş olunması koşulunu bağlayabilir; ayrıca bu statüye sahip olmayan kişilerin yerleşme haklarına da sınırlama getirebilir. Bu sınırlamalar, öteki “Parça Devletten” gelip yerleşenlerin sayısının iki yıl içinde nüfusun yüzde 1’ine, 20’inci yılın sonunda ise yüzde 20’sine ulaşması halinde, yani belirlenen süre zarfında her üç yılda yüzde 3 artması durumunda, geçerli olacaktır. Bu tarihten sonra ise bu tür sınırlamalar sadece öteki “Parça Devletten” gelenlerin sayısının nüfusun 1/3’üne ulaşması halinde geçerli olacaktır.
       
TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER
       1-İnsan hakları ve temel özgürlükler Anayasa’da güvence altına alınacaktır. Bir kişinin cinsiyet, etnik veya dini kişiliği veya İç Yurttaşlık statüsüne bakarak ona farklı davranılamayacaktır. Seyahat ve yerleşim özgürlüğü sadece bu Anlaşmada belirtilen amaçlarla (çerçevede) sınırlandırılabilecektir.
       2-Öteki “Parça Devlet” sınırları içinde kalacak olan belirlenmiş köylerde yerleşik Kıbrıs Rumları ile Kıbrıs Türkleri, kültürel ve eğitim haklarına sahip olacak ve ilgili “Parça Devletin” yasama organında temsil edilecektir.
       3-Maronit, Latin ve Ermeniler de dahil olmak üzere dini ve öteki azınlıkların hakları uluslararası standartlara uygun olarak korunacaktır. Bunlar arasında kültürel ve eğitim hakları olduğu gibi, “Ortak Devlet” ile ilgili “Parça Devlet” yasama organlarında temsiliyet de dahildir.
       
‘ORTAK DEVLET’ HÜKÜMETİ
       1-İki Meclisten (bölümden) oluşan “Ortak Devlet” Parlamentosu Senato ve Temsilciler Meclisi- yasama yetkisini kullanacaktır.
       a-Her meclis 48’er üyeden oluşacaktır. Senato her “Parça Devletten” gelecek eşit sayıda milletvekilinden oluşurken, Temsilciler Meclisi ise nüfus oranına göre oluşacak olup burada herhangi bir “Parça Devlete” düşen sandalye sayısının dörtte birin altına düşmemesine dikkat edilecektir.
       b-Parlamentoda karar alınabilmesi, her iki meclisin de basit çoğunluk ile onayına bağlı olup, burada her bir “Parça Devletten” senatörlerin dörtte birinin oyunu kullanması da dahildir. Özel olarak belirlenecek alanlarda ise oylamada her “Parça Devletten” katılan senatörlerin “beşte iki özel çoğunluğu” aranacaktır.
       2-Devlet Başkanı makamı, yürütmeden sorumlu olacak olan Cumhurbaşkanlığı Konseyi’ne verilecektir.
       a-Cumhurbaşkanlığı Konseyi, tek liste içinden özel çoğunluk yöntemi ile Senato tarafından seçilecek ve Temsilciler Meclisince onaylanacak olan 6 üyeden oluşacaktır. Cumhurbaşkanlığı Konseyi iki “Parça Devletin” nüfusları ile orantılı olacak, ancak herhangi bir “Parça Devletten” üye sayısı 1/3 oranının altına düşmeyecektir.
       b-Cumhurbaşkanlığı Konseyi kararların oybirliğiyle alınması doğrultusunda gayret sarfedecektir. Ancak, Konsey, bunun başarılamadığı durumlarda, aksi belirtilmedikçe, her “Parça Devletten” asgari birer temsilcinin katılması koşuluyla kararını basit çoğunluğa dayandırabilecektir.
       c-Konsey üyeleri kendi aralarında eşit olacak ve her biri bir Bakanlık sorumluluğu taşıyacak, ancak Dışişleri ile Avrupa Birliği İşleri Bakanları aynı “Parça Devletten” kişilerden olmayacaktır.
       d-Konsey Başkanı ile Başkan Yardımcısı, konsey üyeleri arasında her on (10) takvim ayında bir, dönüşümlü olarak değişecek ve Başkan hiçbir zaman arka arkaya kesintisiz iki kez aynı “Parça Devletten” olamayacaktır. Başkanın gaybubeti veya geçici yetersizliği durumunda, devlet ve hükümet başkanlığını, Konsey adına, Başkan Yardımcısı üstlenir. Başkan ile Başkan Yardımcısı konseyde herhangi bir oylamada oyların eşit olması durumunda oy kullanamayacak ve başka türde artırılmış yetkilerle donatılmayacaktır.
       e-Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden sonraki ilk on yıl içinde “Parça Devletlerin” yürütme organlarının başları, Konseyin toplantılarına oy kullanmama koşulu ile- katılmaya davet edilecekler. On yıl sonunda ise bu davetler belirli periyotlar esasına oturtulacaktır.
       3-Kıbrıs Merkez bankası, Başsavcılık Makamı ve Sayıştay bağımsız olacaktır.
       
YÜKSEK MAHKEME
       1-Yüksek Mahkeme, Anayasa’nın uygulanmasından ve ona saygının sağlanmasından sorumlu olacaktır.
       2-Üçü Kıbrıslı Türk, üçü Kıbrıslı Rum ve üçü ise Kıbrıslı olmayan şahıslardan olmak üzere toplam 9 yargıçtan oluşmaktadır.
       3-Yüksek Mahkeme, öteki konuların yanında, gerek “Parça Devletler” arasında, gerek bir veya her iki “Parça Devlet” ile “Ortak Devlet” arasında çıkabilecek sorun ve anlaşmazlıkları çözer, ayrıca “Ortak Devleti” oluşturan kuruluşların kendi aralarında meydana gelecek tıkanıklık ve çıkmazları eğer bu çıkmaz ve tıkanıklıklar “Ortak Devletin” normal çalışmasını engeller nitelikte ise, bunlara geçici olarak çözüm bulur.
       
GEÇİCİ “ORTAK DEVLET” KURULUŞLARI
       1-”Ortak Devlet” kuruluşları, geçiş dönemi içinde ve süresince oluşacak olup, bu kuruluşlar bu süre sonunda yukarıda açıklandığı gibi çalışmaya başlayacaktır.
       2-Bu Anlaşma’nın yürürlüğe girmesinden sonra Kıbrıs’taki iki tarafın liderleri, üç yıl boyunca Kıbrıs’ın ortak Cumhurbaşkanları olacaktır. Ortak Cumhurbaşkanları ilk yıl, kendilerinin atayacağı bir Bakanlar Kurulu’nun yardımcılığında, yürütmeden sorumlu olacaklardır. Sonraki iki yıl, iki ortak Cumhurbaşkanı, birlikte, Devlet Başkanlığı makamını paylaşacaklar ve bu arada yürütme, parlamento tarafından seçilecek olan bir Bakanlar Kurulu tarafından gerçekleştirilecektir.
       3-Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden sonraki 40 gün içinde seçilecek olan “Parça Devlet” yasam organları, kendi içlerindeki politik dağılıma (kompozisyon) uygun olarak, “Ortak Devlet” Parlamentosunda geçiş dönemi süresince görev yapacak olan 24’er delegeyi seçecektir.
       4-Geçiş dönemi Yüksek Mahkemesi Ortak Cumhurbaşkanlarınca bir yıllığına atanacaktır.
       
ASKERSİZLEŞTİRME
       1-Akılda tutulmalıdır ki;
       a-Garanti Anlaşması, bu anlaşmanın ve Kıbrıs anayasasının oluşturduğu yeni duruma göre, düzenlenmiş şekliyle, Kıbrıs’ın anayasal düzeni, toprak bütünlüğü, bağımsızlığı ve güvenliği yanında, “Parça Devletlerin” de toprak bütünlüğü, güvenliği ve anayasal düzeninin korunmasını kapsamaktadır.
       b-İttifak Antlaşması, dört haneli bir rakamı (buraya gerektiğinde rakam yazılacaktır) geçmemek üzere Türkiye ve Yunanistan’ın, karşılıklı olarak Türk Parça Devletinde ve Rum Parça Devletinde asker bulundurmasına izin vereceketir.
       c-Türk ve Yunan kuvvetleri ile silah sistemleri önceden belirlenecek yerlerde yeniden konuşlandırılacak (toplanacak- yerleştirilecek) ve üzerinde anlaşılacak seviyeye getirilecektir. Bu seviyenin üstündeki kuvvetler geri çekilecektir.
       d-Bu anlaşmanın uygulanmasını izlemek üzere bir BM Barış Gücü özel operasyonu başlatılacaktır. Bu operasyon yukarıdaki anlaşmanın tam olarak uygulanabilmesine yardımcı olacak ve bu arada güvenlik içinde bir çevrenin oluşturulmasını hedefleyecektir. Bu güç, “Ortak Devletin”, “Parça Devletlerin” onayıyla birlikte, istediği süre görevini sürdürecektir.
       e-Kıbrıs’a silah satışı hem ithal edenler hem de ihracatçıları bağlayıcı bir şekilde yasaklanacak; ve
       f-Birleşmiş Milletler’in başkanlığında, Garnatör güçler, “Ortak Devlet” ve “Parça Devletlerden” oluşacak bir İzleme Komitesi oluşturulup bu anlaşmanın uygulanması izlenecektir: Kıbrıs askersizleştirilecek ve Kıbrıs Rum ve Kıbrıs Türk kuvvetleri yedekler de dahil olmak üzere- dağıtılacak, silah sistemleri de senkronize bir şekilde adadan uzaklaştırılacak ve Türk ve Yunan kuvvetleri de yeniden konuşlandırılacaktır.
       2-Yarı-askeri (paramiliter) ve yedek kuvvetler bulundurulmayacak, yurttaşlar gerek yarı-askeri gerek askeri eğitime tabi tutulmayacaktır. Spor amaçlı izinli silahlar hariç tüm silahlar yasaklanacaktır.
       3-”Parça Devletlerden” hiçbiri “Ortak Devlet”, “Parça Devlet” veya garantör devletler aleyhinde kışkırtıcı ve şiddete yönelik davranışlara müsamaha göstermeyecektir.
       4-Kıbrıs, Yunanistan ve Türkiye’nin onayını almadan topraklarını uluslararası askeri operasyonlarda kullanılmak üzere açmayacaktır.
       
‘PARÇA DEVLET’ SINIRLARI
       1-Parça Devletlerin sınırları, bu anlaşmanın bir parçasını oluşturan haritada gösterildiği gibidir.
       2-Toprak ayarlamasına konu olacak olan ve bu anlaşmanın yürürlüğe girişinde yasal olarak Rum “Parça Devletine” ait olan bölgeler, üç yılı aşmamak koşuluyla geçiş süresince Türk “Parça Devletinin” denetiminde kalacaktır. Yönetim, bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden sonraki 90 gün içinde fasılalar halinde, BM kontrolünde, Rum “Parça Devletine” bitişik olan ve halen yerleşime açık olmayan bölgelerde, Rum “Parça Devletine” devredilecektir.
       3-Toprak ayarlaması yapılacak olan bölgelerde halen yerleşmiş bulunanların hak ve çıkarları korunacak ve bu kişilerin yeniden yerleştirilmeleri sırasında gerekli uygun barınak (mesken-ev) ile birlikte geçimlerini sağlayabilecek koşulların bulunduğu yerler seçilecektir.
       
MÜLK EDİNME
       1-Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden önce meydana gelen olaylar nedeniyle mallarından olanların mal talepleri, kapsamlı bir şekilde ve uluslararası hukuk kuralları ile mallarından olan kişilerle o malları şu anda kullananların haklarına uygun bir şekilde ve iki bölgelilik prensibi de göz önünde tutularak karşılanacaktır.
       2-Toprak ayarlaması yapılacak bölgelerdeki mallar eski sahiplerine iade edilecektir.
       3-Toprak ayarlaması yapılmayacak bölgelerde ise, mal edinme hakkının uygulanması, gerek iade yöntemi gerek tazminat yöntemi ile aşağıdaki esaslar çerçevesinde gerçekleştirilecektir:
       a-Doğrudan tazminatı seçecek mal sahipleri veya toprak ayarlamaları çerçevesinde malını geri alamayacak olanlar, malın terkedildiği tarihteki fiyat artı enflasyon oranı tutarında bir tazminata hak kazanacaktır.
       b-Sahibi tarafından terkedilen bir malın şu andaki kullanıcısı, öteki “Parça Devlette” kalan malından feragat etmeyi kabul ederse, şu anda kontrolünde olan mala koçan alabilecektir.
       c-Şu andaki kullanıcılar, ayrıca, yaptıkları tadilat nedeniyle o mal için koçan alabilecektirler, şu şartla ki evin orijinal değerini ödemek koşuluyla.
       d-Mal sahibinin öteki “Parça Devlette” bulunan taşınmazını satması, kiralayabilmesi v.s. için özendirici kurallar getirilecektir.
       e-Yukarıdaki kapsam dışında kalan taşınmazlar bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden beş yıl sonra yeniden tahsis edileceklerdir.
       f-Bir malı tahliye etmesi istenen Kıbrıs yurttaşlarından bu malı hemen tahliye etmeleri beklenmeyecek, bu kişilerin kendilerine uygun bir yer bulması beklenecektir.
       4-Mal Mülk iddiaları, tarafsız ve bağımsız bir Mal Kurulu (Komisyon) tarafından dikkate alınıp işlenecektir. Bu kurul her iki “Parça Devletten” ve yabancı uyruklu kişilerden eşit sayıda üyeden oluşacak. Kişiler arasında doğrudan pazarlık ve temas zorunlu olmayacaktır.
       
UZLAŞMA KOMİSYONU
       1-Bağımsız ve tarafsız bir komisyon, Kıbrıslı Türklerle Kıbrıslı Rumlar arasında karşılıklı anlayış, tolerans ve karşılıklı saygı oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.
       2-Bu komisyon eşit sayıda Kıbrıslı Türk ve Kıbrıslı Rum’dan ve kadın ile erkek üyelerden oluşacak, bir üyesi de Kıbrıslı olmayan bir kişi olacak. Bu üye, Birleşmiş Milletler Genel Sekreterince, iki tarafla yapılacak temaslardan sonra atanacak.
       
ESKİ YASALAR
       1-Eskiden gerçekleştirilen ve herhangi bir otorite tarafından uygulamaya konulan gerek yasama, gerek yürütme ve gerek yargı içerikli eylem ve yasalar geçerli kabul edilecektir şöyle ki, bu anlaşmanın amaçlarıyla uyumlu olsun ve herhangi bir şekilde bu anlaşma ile çatışır halde olmasın. Bu tür uygulama ve yasaların geçerliliği hiç kimse tarafından herhangi bir nedenle olursa olsun tartışılamaz.
       2-Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesinden önceki uygulamalar nedeniyle tazminat ve sorumluluk gerektirdiğine inanılan durumlarla ilgili olarak bu anlaşma o durumları kapsamadığı gerçeği çerçevesinde- ilgili şahsın geldiği “Parça Devlet” ilgilenecektir.
       
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ VE UYGULAMA
       1-Bu anlaşma, her iki tarafta da ayrı ayrı ve aynı zamanda düzenlenecek olan halk oylamalarında alınacak onayı izleyen gün, saat 00.00’da yürürlüğe girer.
       2-Bu anlaşmanın yürürlüğe girmesiyle birlikte tüm ada sathında törenler düzenlenecek, anayasanın yetkili kılmadığı tüm bayraklar indirilip, Kıbrıs bayrakları ve “Parça Devletlerin” bayrakları göndere çekilip “Ortak Devlet” marşıyla birlikte “Parça Devletlerin” marşları çalınacaktır.
       3-Bu anlaşma yürürlüğü girerken Ortak cumhurbaşkanları Birleşmiş Milletler’i haberdar edip, Kıbrıs’ın üyelik hakları ve mükellefiyetleriyle ilgili olarak yeni durumun geçerli olacağını anlatacaklardır. Kıbrıs’ın yeni ve üzerinde anlaşmaya varılmış bayrağı Birleşmiş Milletler’de göndere çekilecektir.
       4-Bu anlaşma, belirtilen ve bağlayıcı olan zamanlama takvimine uygun olarak yürürlüğe girecektir.

 

 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları