|
![]()
![]() | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | |||||||
|
3 Kasım Kendi kendisiyle röportaj yaparken kafasındaki herşeyi net ve kısa yoldan ifade ettiğini söyleyen yönetmen, birlikte çalıştığı oyuncuları, filmin çıkış sürecini ve kendisine ilham veren olayları anlatıyor. |
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
AKTÖR VE AKTRİSLER | |||||||||
|
Bundan sonra size sadece aktrislerin iyi yönetmeni değil, aktörlerin iyi yönetmeni de diyeceğiz. Konuş Onunladaki iki ana karakter erkek ve muhteşem aktörler. Bunu sizin söylemenizden dolayı çok mutluyum. Evet, Javier Cámara ve Darío Grandinetti karmaşık karakterleri büyük bir başarıyla canlandırıyorlar. Zaten Konuş Onula erkek başrol oyuncuları olan ilk filmim değil. Carne Trémula oldukça erkeksi bir hikayeydi. Matador ve La ley del deseo kararları hep erkeklerin aldığı filmlerdi. La ley...de kadın(Carmen Maura) bile erkekti. Hangisini daha keyifli buluyorsunuz? Ne demek istiyorsunuz? Yani aktörlerle çalışmak mı aktrislerle çalışmak mı? Muhteşem olduklarında ve bana yönetmen ve yazar olduğumu unutturduklarında her ikisinden de eşit olarak büyük keyif alıyorum. 14 tane filmimde şimdiye kadar hep daha iyi aktrislere rastladığımı kabul edebilirim, ama tabi bu da erkek karakterlerdense daha çok kadın karakterler yaratmamın bir sonucu... |
||||||||
Annem Hakkında Herşey | ![]() Buna şüphe yok... Yazar olarak genelde, sanırım, kadınlar bana komedi hikayeleri yazma, erkeklerse trajediler yazma ilhamı veriyorlar. Neden artık komedi türünde filmler yapmıyorsunuz? Gelen senaryolar hep çok kolaya kaçmış görünüyorlar. Ama sanırım kendimi zorlayacağım. Kendinizi, bir senaryoyu zorlayabilir misiniz? Onu bir senaryo yapan şeyleri? Hayır. Ya da şöyle söyleyeyim, yapmamalısınız. Tabi belgeseller ve biyografik filmler dışında. Konuş Onunla nın türü ne? Bilmiyorum. Tek bildiğim bir western veya CIA ajanlarıyla ilgili bir film değil. Ayrıca, bir James Bond filmi ya da tarihsel bir film de değil. Fakat aslında tarihsel bir bölüm var içinde... C. Bu doğru, tam olarak 1924te geçen yedi dakika. O yedi dakika pek çok tartışmaya sebep oluyor. Sessiz olmalarına rağmen... Filmin ortasında hemşire Benigno (Javier Cámara) serbest gecelerinden birini Cinemathequee giderek sessiz bir İspanyol filmi izlemek için kullanıyor: Amante Menguante (Küçülen Sevgili). O filmin yedi dakikasını gösteriyorum. Tamamen farklı bir parçayı filmin genel anlatımını tehlikeye atmıyor mu? Ya da aslında bu yedi dakika aynı karakterleri içeren bir geri dönüş mü? Hayır, bir geri dönüş değil, ayrı bir hikaye... ve evet, riskli, çok riskli. İzleyicinin aklını karıştırmaktan, konsantrasyonunu bozmaktan korkmuyor musunuz? Artık filmi bitirdiğim için hayır, korkmuyorum. Fakat filmi çekerken iki filmi nasıl biraraya getireceğimi düşünmekten uyku uyuyamıyordum. |
||||||||
Konuş Onunla | ![]() SİNEMA Benignonun Cinemathequee gidip orda filmi izleyişini yatakta hareketsiz ve tepkisiz yatan Aliciaya anlattığı 10 dakika benim favorim. Ana hikayenizden 10 dakika boyunca ayrılmanıza sebep neydi? Aslında hikayeden ayrılmıyoruz, hemşirenin hikayesi sürüyor. Sadece 7 dakika boyunca Küçülen Aşık ile Benignonun hikayesi birleşiyor. Zaten senaryo üzerinde çalışırken sessiz filmi bu sıralarda öne çıkarmayı düşünmüştüm. Neyi saklamak için? Gerçekte Alicianın odasında olanları. Bunu izleyiciye göstermek istemedim ve bu yüzden de Küçülen Aşıkı bir perde olması için yarattım. İzleyici sessiz filmde olanların, filmin karakterlerinin de başına geldiğini anlayacaktır. Ben sadece göstermek istemedim. Buna yönlendirme denir. Hayır bu sadece kolay olmayan bir anlatım çeşidi. Bu yüzden sonuçla bu kadar gurur duyuyorum. |
||||||||
Küçükken birlikte izlediğimiz filmleri kızkardeşlerime anlattığımı hatırlıyorum. O anların heyecanına kendimi kaptırır, anlatırken filmleri tekrar keşfederdim. Adeta kendi uyarlamamı yapardım ve kızkardeşlerim benim versiyonumu daha çok beğenirlerdi
|
Zaten bu karakterlerinizin kendilerini başka bir filmle ifade ettikleri ilk filminiz değil. Mesela Tacones Lejanos... Evet. Victoria Abril annesine Autumn Sonatadan bir sahneyi, Marisa Paredesi, bağırarak ona duyduğu nefret ve sevgiyi ifade eder. Öyle güçlü bir nefret ve sevgidir ki onu öldürmeye kadar götürür. Matadorda kahraman kaçarak sinemaya girer. Sinemada Duel In The Sun oynamaktadır ve beyazperdede kendi sonlarının da ne olacağını görürler. Carne Trémulada Liberto Rabal ve Francesca Neri kavga ederken televizyonda Buñuelin Rehearsal For A Crime (The Criminal Life of Archibaldo de la Cruz). Buñuelin filmi bu bölüm için en uygun adı verir: Carne... Ayrıca filmdeki iki olay daha sonra benim filmimin içinde de görünür. Bacağı olmayan bir adam ve yanan bir kadın. Benim için izlediğim her film bir hayat deneyimidir ve onları bu yönde kullanırım. Yönetmenlerine hakaret eder gibi onları taklit etmenin bana göre hiçbir anlamı yok. Onlar senaryomun içine eklenen ve bir parçası olan bölümlerdir. Anlatan filmler benim biyografimle ilgili birşey. Bir film forumundan veya tipik bir sinema tartışmasından bahsetmiyorum(onlardan nefret ederim). Küçükken birlikte izlediğimiz filmleri kızkardeşlerime anlattığımı hatırlıyorum. O anların heyecanına kendimi kaptırır, anlatırken filmleri tekrar keşfederdim. Adeta kendi uyarlamamı yapardım ve kızkardeşlerim benim versiyonumu daha çok beğenirlerdi. Onların dikiş diktiği veya hep beraber bir masanın etrafında oturduğumuzda zaman yavaşlardı ve kızkardeşlerim bana Pedro, dün izlediğimiz filmi bize anlatsana, derlerdi. Kendinizi torunlarınıza filmler anlatırken görebiliyor musunuz? Bilemiyorum, torun sahibi olmak için geç kalıyorum sanırım. Zaten onlara filmler anlatacağımı sanmam. Artık filmleri anlatamıyorum, bu yeteneğimi kaybettim. Artık sadece röpörtaj yaparken anlatmak zorunda kaldığımda filmlerden bahsediyorum. ÇIKIŞ NOKTASI Konuş Onunlanın ilham kaynağı neydi? |
||||||||
Sanırım güzelliğin acı verici olduğunu söyleyen Cocteauydu. Herhalde insanların güzelliğinden bahsediyordu. Beklenmeyen, sıradışı bir güzelliğin zevkten çok acı verebileceğini anlatıyordu
|
Son on yılda meydana gelen ve benim notlarını aldığım pek çok olay. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu olaylar ve en güzel yerindeyken biten bir aşk ilişkim bana Konuş Onunlanın senaryosunu yazma ilhamını verdi. KELİMELER VE YALNIZLIK | ||||||||
|
Psikiyatrist Javier Cámaranın karakterine problemini sorduğunda Sanırım yalnızlık diye yanıtlıyor. Marco (Darío Grandinetti) filmdeki iki kadın karaktere de değişik zamanlarda kendini yalnız hissettiğini söylüyor. Benigno da Marco da bu konuda dramatik değiller, sadece yalnız olduklarını söylüyorlar. Yalnızlık filmdeki tüm karakterlerin ortak özelliği zaten, Alicia ve Lydia da yalnızlar. Ve Katerina, bale öğretmeni. Ve Alicianın babası da, gerçi o bir süre sonra ofisindeki sekreterle bir ilişkiye girecektir muhtemelen. Ve Mariola Fuentesin canlandırdığı hemşire, Benignoya gizlice aşık olan çalışma arkadaşı. Benignonun binasında yaşayan kapıcı kadın. Hatta Lydia canlı yayından çekip gidince kameralar karşısında kalan Loles Leonun canlandırdığı TV sunucusu. Ve Lydia hastaneye kaldırılırken arenada tek başına kalan, onu yaralamış olan boğa...Hepsi yalnızlar... Sanırım yalnızlık bu filme verilebilecek diğer isim... Kendi kendinize bu röpörtajda yalnızlık sizi nasıl etkiliyor? Etkilemiyor. Kendi kendimle röpörtaj yaptığım zaman söylemek istediğim herşeyi, en kısa yoldan söyleyebiliyorum, o kadar. Hiç kendinizi kendinizle konuşurken yakaladınız mı? Şu an. | ||||||||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |