| | | Arctic şirketinin piyasadaki tüm hisselerine karşılık verilen teklif, 20 milyon dolar oldu. Bu sürecin sonunda alınan toplam hisse bedeli ayrıca duyurulacak.
ESGİN: PAZAR PAYI BÜYÜTÜLECEK
Arctic’in hisselerinini alınmasını vizyon ve hedefleri için iyi bir fırsat olarak değerlendiren Arçelik AŞ Genel Müdürü Nedim Esgin, yaptığı açıklamada şöyle konuştu:
“Tanınan marka, yeni pazar payı, rekabetçi üretim maliyeti, ek kapasite imkanı. Tüm bunlar ‘dünya markası’ olma hedefimize katkı sağlayan değerler. Şu anda sadece soğutucu markası olan Arctic’i beş yıl içinde tüm beyaz eşya gamını satar hale getireceğiz.”
Şirketin yıllık kapasitesini 4 yıl içinde 750 bin adede çıkarmayı planladıklarını belirten Esgin, ağırlıklı olarak Doğu Avrupa pazarını hedefledikleri Arctic yatırımının bu pazarlar için lojistik maliyet avantajı da sağlayacağını söyledi.
Arçelik AŞ, Almanya, Avusturya ve İngiltere’deki operasyonlarından sonra Romanya’nın ünlü buzdolabı markası Arctic’i de satın alarak, Avrupa’daki marka sayısını altıya çıkardı.
Nisan ayında Almanya’daki Blomberg fabrikasını ve markasını satın alan Arçelik, ardından mayıs ayında Avusturya’daki Elektra Bregenz şirketini alarak Elektra Bregenz ve Tirolia markalarının sahibi oldu, temmuz ayında ise İngiltere’de Leisure ve Flavel markasını satın aldı. | |