Home page
Haber Menüsü


Ecevit: Derviş’in açıklamaları şaşırtıcı
Başbakan Bülent Ecevit, Kemal Derviş’in dünkü açıklamalarını şaşırtıcı bulduğunu belirtti. Ecevit, DSP Grubu’nun yarısının, daha çok Derviş’in özendirmesi veya teşvikiyle Grubu terk ettiklerini söyledi.
Ankara
NTV
    15 Ağustos—  Ecevit, Başbakanlık Resmi Konutu’nda gerçekleştirilen ve NTV’den canlı yayınlanan “Seçim Meydanı” programında Ali Kırca’nın sorularını yanıtladı.  

   
 
       
    MSNBC News Yılmaz: Üzüntü duydum
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Kemal Derviş’in dünkü açıklamalarını “çok şaşırtıcı” bulduğunu söyleyen Ecevit, “DSP Grubunun yaklaşık yarısının, daha çok Derviş’in özendirmesi veya teşvikiyle grubu terk ettiklerini ve üçlü oluşumu izlediklerini” belirtti. Yeni oluşumun, demokratik sola yeni bir ivme kazandırma iddiasıyla başladığını ifade eden Ecevit, şunları söyledi:
       “Fakat ilginç gelişmeler başladı. YTP kuruldu. O hareketin Genel Sekreteri Sayın Talay, ‘Biz solcu değiliz’ dedi. Birkaç gün geçti, Sayın Cem, ‘Galiba demokratik soluz’ dedi. Bunlar tabii beni çok şaşırttı. Onca yıldır DSP’nin gelişmesi için birlikte çalıştığımız arkadaşların birdenbire böyle bir tavır içine girmelerine şaşırdım. O arada, yeni kurulan ve ne kadar varlık göstereceği bilinmeyen merkez sağ partiye de yakınlaştılar, DTP ile yakınlaştılar.”
Programın tam metni için tıklayın

       
“ŞAŞIRTICI OLAYLAR”
       Derviş’in, YTP’ye destek olmayacağı, CHP ile biraraya gelebileceği izlenimi veren ifadeler kullandığını anımsatan Ecevit, şöyle devam etti:
       “Neden bu değişiklikler yapıldı, bunları teşhis edebilmek çok zor. Sayın Derviş, ‘Sayın Baykal ile bütün solcular birleşsin’ diyordu. Fakat Sayın Baykal, geçmişte başında bulunduğu parti veya partileri sık sık bölmüştü.
       Bir başka sosyal demokrat partinin kurulması aşamasında da onunla iplerini koparmıştı. Yani tutarlı çalışma süreci içine şimdiye kadar hiç girmemişti. Ama Derviş, sanki CHP çok tutarlı bir partiymiş gibi, belki de siyasi tarihimizi bilmediği, hatırlamadığı için onu sanki tutarlı bir parti gibi gösterdi, adeta angaje oldu.
       O partiyle birleşecek mi henüz belli değil. Bunlar ne kadar şaşırtıcı olaylarla karşı karşıya olduğumuzu gösteren birkaç örnek. Ben yaklaşık yarım asırdır aktif politikanın içindeyim, ama böylesine şaşırtıcı olaylar şimdiye kadar dinlememiştim.”
       
“DERVİŞ’TEN CESARET ALDILAR”
       DSP’den kopanların, Derviş’in varlığından, teşvikinden cesaret alarak böyle bir davranış içine girdiklerini belirten Ecevit, kendisine, eşine ve partisine yönelik komploların yürütülmeye başlandığı hastalığı döneminde ayrılmaların somut işaretini almadığını belirtti.
       Ecevit, “Ama belli ki, dışardan bazı çevrelerin etkisiyle ve teşvikiyle daha önceden böyle bir hazırlık kotarılıyordu ve patlak verdi. Bu çevrelerin hangi çevreler olduğunu tarih gösterecek” dedi.
       Derviş’in, YTP’ye katılmayacağı açıklamasının, “kendi tasaları” olmadığını, DSP’den kopanlar adına üzüldüğünü dile getiren Ecevit, “Başlangıç aşamasında bir çağrıda bulundum. Başlangıçta davet edebilirdim, şimdi nasıl partiye çağırayım” diye konuştu.
       Partisinden bu boyutta bir kopma olmasını beklemediğini dile getiren Ecevit, şöyle dedi:
       “Bundan sonra grupta kalan arkadaşlarımız ben olmasam, ömrümü doldurmuş olsam bile DSP çok başarılı ve tutarlı bir şekilde yürüteceklerine inanıyorum. Bunun kanıtlarını görmeye başladım. O benim için yeterli bir güven, tatmin. Ben olmasam da veya ben tamamen etkisiz bırakılsam da bu grupta kalan arkadaşlarımızın partiyi çok başarılı yürüteceklerine inanıyorum.”
       
“NİSAN 2004’TE ADAY OLMAYACAKTIM”
       Başbakan Bülent Ecevit, “Nisan 2004’te seçime giderken önceden zeminini hazırlayıp bir daha aday olmayacaktım. Ancak şimdi sıhhatim elverirse görevimi yapmaya çalışacağım” dedi.
       Ecevit, rahatsızlığı sırasında Başkent Üniversitesi Hastanesi’de kendisine iyi bakıldığını anlatarak, toplumda sağlığı ile ilgili birtakım komplolar üretildiğini ve kendisine iyi bakılmadığı konusunda iddialar ortaya atıldığını, ancak bunları “yadırgadığını” söyledi. Ecevit, şöyle devam etti:
       “Ben, ‘artık tedavim bitti’ deseydim, sayısız tartışmalar olacaktı. Ben tartışmaların önüne geçmek için bir daha kontrole gitmedim. Ancak doktorlar bir süre geldiler. Artık ihtiyaç kalmadığını gördüm. Çünkü, kendimi iyi hissediyordum. Düşünün ki askeri tören vesilesiyle Anıtkabir’in merdivenlerini yardımsız çıkabildim. İstanbul’a gittim. Bunlar bana cesaret verdi. Böyle yapmam tıp açısından doğru, sağlıklı değil. Tedavilerle ile ilgili olur olmaz şeyler yayılacaktı. Ben şimdiye kadar hiçbir politikacının peşine basın orduları takıldığını görmedim ve duymadım. Artık dayanamaz hale gelmiştim ve bu yüzden riski göze aldım.”
       Ecevit, ilaçlarını aldığını ve 1.5 ay kadar daha korse kullanmaya devam edeceğini söyledi. Başbakan Ecevit, “Aktif politikayı ne zaman bırakmayı düşünüyorsunuz” sorusu üzerine, “Nisan 2004’te seçime giderken önceden zeminini hazırlayıp bir daha aday olmayacaktım. Ancak şimdi sıhhatim elverirse görevimi yapmaya çalışacağım” diye konuştu.
       
“ELİMDEN GELENİ YAPACAĞIM”
       Ecevit, bir başka soru üzerine, “DSP’nin benden sonrası için iktidara hazırlanmasına katkıda bulunmak üzere elimden geleni yapacağım” dedi. Başbakan Ecevit, “Türk siyasetine Ahmet Necdet Sezer ismini siz önerdiniz ve Kemal Derviş’i siz getirttiniz, ama siz kaybettiniz. Buna nasıl bakıyorsunuz” sorusu üzerine, MGK toplantısında Cumhurbaşkanı Sezer ile aralarında gerginlik yaşandığını anımsattı.
       Ecevit, “Böyle bir olay olmuştur. Bunda kimin daha çok kusuru, kabahati vardır, tarihçiler bunu belirleyecektir. Gizli kapaklı bir şey de değildir. Acı bir olay oldu. Fakat Ondan sonra birbirimizi daha iyi anlar hale geldik. Bugün Cumhurbaşkanı ile ilişkilerimiz her bakımdan iyi, orada bir teşhis hatam olmadığını herkes gördü” diye konuştu.
       Ecevit, Derviş’i çağırdığı için pişman olmadığını da söyledi. Başbakan Ecevit, son görüşmesinde, Derviş’e DSP’ye gelmesini beklediklerini söylediğini kaydetti.
       
“KOLTUĞA BAĞLI DEĞİLİM”
       Başbakan Bülent Ecevit, seçimde öteki partilerle ittifaka gidilmesi konusuna DSP üyelerinin çoğunun karşı çıkacağını söyledi. Ecevit, ittifak ve liderlik konusundaki görüşlerini açıklarken, “koltuğa bağlı olmadığının sayısız kanıtları olduğunu” söyledi.
       Siyasi geçmişindeki istifalarında siyasi kariyeriyle ilgili riskleri göze aldığını anlatan Ecevit, “Bu konuda beni değerlendirirken başkalarının da aynı kefeye konulması haksızlık olur” dedi.
       
“İTTİFAKA ÜYELERİMİZ KARŞI ÇIKAR”
       DSP’nin tabanının, eski CHP’nin tabanından çok farklı olduğunu dile getiren Ecevit, “Başka bir partiyle ittifak kurmaya kalkıştığımız vakit, üyelerimizin çoğu bunu reddeder. Daha önce de belirttiğim gibi biz ideolojik tutarlığa büyük önem veren bir partiyiz. Bu konuda ödün verecek olursak kazanmaz, kaybederiz” diye konuştu.
       Ecevit, güncel siyasi gelişmeler karşısında geleceğe yönelik herhangi bir hesap ve plan içinde olmadığını söyledi. Olayların gelişiminde tutarlı bir çizgi sürdürmeye çalıştığını ifade eden Ecevit, DSP’nin geleceğine katkıda bulunmak arzusunda olduğunu kaydetti. Ecevit, seçime çok az zaman kaldığına da dikkati çekerek, liderlikten çekilmeyi düşünmediğini yineledi.
       
OLASI IRAK OPERASYONU
       “DSP’den kopmaların, olası Irak operasyonu sırasında kendisinin Başbakanlık görevinde bulunmamasını sağlamak amacıyla düzenlendiği yönündeki” iddiaları değerlendiren Ecevit, şunları kaydetti:
       “ABD içinde böyle düşünen çevreler olabilir. Ama ben Amerikan yönetiminde kesinlikle böyle bir intiba edinmedim. Özellikle 11 Eylül’den sonra aldığımız ödünsüz tavır, Amerikan yönetiminde çok mutlulukla, takdir ve saygıyla karşılandı. O bakımdan ben, ABD yönetiminde bize karşı böyle bir olumsuzluk sezmedim.”
       
“MEYDANLARA ÇIKACAĞIM”
       Seçim kampanyalarında “meydana çıkmaktan zevk aldığını” belirten Ecevit, “Çağdaş iletişim teknolojisi ortamında fazla meydanlara çıkmadan da bir takım mesajlar iletilebiliyor, fakat meydanlarda halkla diyalog kurmanın tadı başka. Allah izin verirse seçim kampanyasında bir ölçü de olsun meydanlara çıkacağım” diye konuştu.
       Ecevit, eski İçişleri Bakanı Sadettin Tantan ile bir süre önce yaptığı görüşmede, Tantan’ın kendilerine katkıda bulunmak istemesi halinde bundan memnun olacaklarını ilettiğini, Tantan’ın ise öneriyi kabul etmediğini, ancak destek vaat ettiğini kaydetti.
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları