Home page
Haber Menüsü


TİM: Güçlü Euro ihracatı canlandırır
TİM Başkanı Satıcı, Euro’nun değer kazanmasının, ihracatın çoğu Euro Bölgesi’ne olması nedeniyle Türkiye’yi olumlu etkileyeceğini söylerken, DTM yetkilileri, Euro’daki artışın, Avrupa’ya yönelik ihracatta ‘kısa vadede’ avantaj sağlayacağını belirtti.
Ankara
AA
18 Temmuz— Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Euro’nun değer kazanmasının, ihracatının büyük bölümü euro bölgesine olması nedeniyle, Türkiye’yi olumlu etkileyeceğini söyledi. Satıcı, “Ancak, aynı avantaj euro bölgesinde rekabet ettiğimiz, Uzakdoğu için de geçerli” dedi. Dış Ticaret Müsteşarlığı yetkililerine göre de, Euro’daki artış, Türkiye’nin Avrupa’ya yönelik ihracatına ‘kısa vadede’ avantaj sağlayacak.

   
 
       
   
MSNBC News Euro dışarda yükselişini sürdürüyor, içerde 1.710 bini aştı
MSNBC News Euro yeniden 1 dolara eşitlendi
MSNBC News Euro dolar karşısında 2 yılın en yükseğinde
MSNBC News Mayıs ayında ihracat % 5.5 azaldı, ithalat % 1.2 arttı
MSNBC News İhracat ilk yarıda yüzde 5.9 arttı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Satıcı, Euro’nun değer kazanmasına ilişkin sorularını yanıtlarken, Euro’nun değerlenmesiyle Euro bölgesinde alım yapan firmaların fiyatlandırmalarının daha kolay yapılacağını, aynı avantajın Euro bölgesinde Türkiye’nin rakibi olan Uzakdoğu ülkeleri için de geçerli olduğunun unutulmaması gerektiğini söyledi.
       Satıcı, şöyle devam etti:
       “Onların diğer rekabet avantajları da bizden daha iyi olduğu için, bu konuda bizi olumlu etkilemesini düşünmektense, bunun Uzakdoğu’yu ne şekilde etkileyeceğini ve bizim bu pazarlarda daha tedbirli davranmamız gerekiyor. Konuyu sadece (Euro değerlenmiştir ve Türk ihracatına, ihracatçısına faydası olacak) diye basit bir bakış açısıyla değerlendiremeyiz. Bundan eğer ki Türk üreticisi, ihracatçısı faydalanacaksa, hem üretici ve ihracatçı hem de Türk hükümeti buna dönük, sağlam bir strateji belirlemek zorunda.”
       
DTM: KISA VADELİ AVANTAJ
       Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) yetkilileri de, Euro’daki değer artışının, Türkiye’nin Avrupa ülkelerine yönelik ihracatında ‘kısa vadede’ bir avantaj sağlayabileceğini kaydettiler.
       Yetkililer, Türkiye’nin ihracatının yüzde 45’inin Euro karşılığı, yüzde 55’inin de dolar karşılığı gerçekleştiğini belirtirken, Euro’nun değer kazanmasının, Euro bölgesine yapılacak ihracatta kısa vadeli bir ivme kazandırabileceğini ve ihracatı da teşvik eden bir unsur olabileceğini söylediler.
       
TGSD TEMKİNLİ YAKLAŞIYOR
       Giyim sanayicileri, dolar karşısında değer kazanan Euro’daki artışı suni olarak değerlendirirken, ihracat açısından da temkinli yaklaşıyorlar.
       Euro’nun değer kazanması, ihracatının büyük bölümünü Avrupa ülkelerine yapan Türk ihracatçısı için kısa vadede avantaj olarak görülmekle birlikte, dolar ile mal satan Uzakdoğu ülkeleriyle rekabetin daha da kızışacağı bildirildi.
        Türkiye Giyim Sanacileri Derneği (TGSD) Başkanı Umut Oran, Türk hazır giyim ve tekstil ihracatının yüzde 60’a yakının Euro bölgesine yapıldığına işaret ederken, Euro’nun dolar karşısında değer artışının ihracat açısından avantaj olduğunu söyledi.
        Oran, şu görüşleri dile getirdi:
        “Ama, bunun ilerde birtakım dezavantajları da olabilir. Dolar ile mal satan ülkeler, bize tercih edilebilir hale gelebilirler. Mesela, Uzakdoğu ülkeleri. Ayrıca, şu anda Euro’nun aşırı değerlenmesinden dolayı bazı müşteriler fiyat indirimine gidebilir. Sonuçta, şu aşamada bizim ihracatımızın artması açısından avantajlı. Ama biz üreten, ihracat yapan, istihdam yaratan sektörler olarak şuna bakıyoruz; hangi para birimiyle mal satıyorsak, o para birimiyle de borçlanıyoruz. Euro’daki yükselişin Avrupa ülkelerine ihracat yapan firmalar için sağladığı kur avantajının arkasına sığınmamak lazım. Bizim sıkıntımız başka, biz dünya ile rekabet edebilir girdilere sahip değiliz. En büyük problemimiz, bu.”
       
ORAN: ARTIŞ SUNİ
       Dolar karşısında Euro’daki değer artışının, ABD’deki ekonomik gelişmelerden kaynaklandığına işaret eden Oran, “Bu artış, bizimle ilgisi olmayan, suni bir şey. Dolayısıyla, bizi çok ilgilendirmiyor. Türkiye’nin, daha uzun vadeli rekabet avantajı sağlaması lazım” dedi.
       
OTOMOTİVE OLUMLU YANSIYACAK
       Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Genel Sekreteri Ercan Tezer de, Euro’nun değer artışının otomotiv sanayine rekabet gücü açısından bir avantaj sağladığını belirterek, “Euro’nun yükselmesinin önemli avantajı bir miktar rekabet gücü kazandırıyor, ayrıca firmaların gelirlerinde de bir yükselme meydana getiriyor olması” dedi.
       Motorlu araç ihracatının tümünü ve otomotiv yan sanayinin de ihracatının büyük kısmının AB ülkelerine yaptığına dikkat çeken Ercan Tezer, Euro’daki değişimin, her iki sektörü de olumlu etkileyeceğini söyledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları