Home page
Haber Menüsü


İdil Akidil'e e-posta atmak için resmin üstüfe tıklayın!
Zorla kulak misafirliği
Bir uçak yolculuğu, bir iki restaurantta yemek, birazcık plajda vakit geçirme ile haftasonunda ne çok bilgi edindiğimi bilemezsiniz. Bildiklerimin birçoğunu eminim ilgili şirkettekilerin çoğunluğu duymamıştır.
İdil Akidil
NTV-MSNBC
    15 Temmuz —  Bilgiyi saklamak bugün artık eskiden olduğu kadar kolay değil. (Bilginin saklanması ve paylaşılması -Bilgi Yönetimi - konusunda ayrıca yazacağız.).  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Yıllar önce basında yer alan bir hikaye vardı. Bir Araştırma görevlisi İstanbul Boğazı’nın sualtı haritasını yerel yetkililerden alamamıştı da ABD’deki bir üniversiteye e-mail atarak edinmişti...
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Kendi kendini kandırırcasına bilgi saklamaya çalışmanın dışında değinilmesi gereken bir konu da gerçekten saklanması gereken bilgi konusunda hassas olmamak.
       Taşınabilir bilgisayarlar, e-mail, fakslar, cep telefonları gizliliği tehdit eden araçlar. Yanlış yere giden faks, virüs ile başkalarına yönlenen e-mail, kulak misafiri olunan konuşma... Bunların sonucu felaket de olabilir.
       Yıllar önce uçakta yanımda oturanlar -ki bir süre sonra rakip bankada çalıştıklarını anladım- tek tek Ankara şube müdürlerini ve mevduat rakamlarını değerlendiriyorlardı. Bu haftasonunda ise plajda hafta içinde kulağıma gelenden daha çok bilgi topladım: Birçok şirketin finansal olarak ne durumda olduğunu (hatta bazılarının çeşitli sayısal göstergelerinden de haberdarım), hangi firmayla birleşmek için flört ettiklerini, hangi yöneticinin kimlerle nasıl ilşkilerinin olduğunu, Temmuz sonunda düşündükleri ücret artış oranını biliyorum. Tabii bunlar farklı farklı şirketler.
       Öyle konuşuyorlar ki, insanı dinlemeye zorluyorlar. Etraftakilerin cevap veresi geliyor, birbirlerine bakıyorlar sonra da konuşan kişiye. Birbirini tanımayan, ilgisiz kulak misafirleri kendiliğinden müttefik oluyorlar, konuşulan konu, ve konuşan kişi hakkında görüş birliğine varıyorlar...
       Birçok şirket, özellikle uluslararası olanlar, çalışanlarının kamu alanlarındaki “işle ilgili” konuşma ve davranışlarını el kitapları, disiplin yönetmelikleri vb ile düzenliyor. Kitapçıklarda açık açık uçakta, duraklarda, asansörde işle ilgili konuşmayın diyor.
       İngilizce yayımlanan bir internet gazetesi, okuyucularının, tuvaletlerde, asansörlerde, doktor muayenehaneleri gibi yerlerin bekleme salonlarında, hatta kiliselerde kulak misafiri oldukları en ilginç, inanılmaz ve/veya önemli konuşmaları göndererek katılacakları, “Seni Duyabiliyoruz!” (We can hear you!) isimli bir yarışma düzenlemiş.
       Çalışanlardan bile özenle saklanan bilgilerin, bir anda asansördeki herkes tarafından bilinir olması, üstelik de taraflı olma ihtimali yüksek bir şekilde duyması birçok açıdan çok rahatsız edici. Şirketlerin bu “sızıntı”ları engelleyecek araçlar (sözleşmeler vb.) ve politikalar (oryantasyon eğitimlerinin parçası haline getirmek vb.) geliştirmesi gerekiyor...
       
       
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları