|
ÖİB, Tüpraş halka arzından vazgeçti Erman: Tüpraş halka arzı 2. çeyrekte Tüpraş halka arzında takvim değişti ÖİB: Tüpraş'ta strateji yeniden ele alınabilir |
|||
Bu kapsamda TÜPRAŞın, özellikle kurşunsuz benzin üretiminde kapasite artışı sağlayacak yatırımlardan, 2001 yılında İzmir Rafinerisinde CCR Reformer ve İzomerizasyon üniteleri ile bu yılın Nisan ayında İzmit Rafinerisinin İzomerizasyon ünitesini devreye aldığına işaret eden Danış, bunların devreye girmesiyle yıllık kurşunsuz süper benzin üretim kapasitesini yaklaşık 1.6 milyon ton artırdıklarını belirtti. Danışın verdiği bilgiye göre ilk aşamada, rafinerilerde halen üretilmekte olan normal, kurşunlu ve kurşunsuz süper benzin olmak üzere 3 tip benzinin iki tipe indirilmesi için, ilgili kurum ve kuruluşlarla temaslarda bulunularak, kurşunlu normal benzinin üretimden kaldırılması konusunda görüş birliğine varıldı. Normal benzin kullanan araçların süper benzin de kullanabileceği dikkate alınarak, 1 Ağustos 2002 tarihinden itibaren normal benzin üretim ve satışına son verilmesi kararlaştırıldı. KURŞUN MİKTARI DA AZALTILIYOR Ayrıca ürünlerdeki kurşun içeriği de, kurşunlu süper benzinde 0.4 gr/litreden (lt) 0.1 gr/ ltye, kurşunsuz benzinde de 0.013 gr/ltden 0.005 gr/ltye düşürülerek, benzin üretiminde kullanılan kurşun bileşiklerinin yılda toplam 320 ton daha az kullanılması sağlanacak. AB ülkelerinin kurşunlu benzin kullanımını yasakladığı göz önüne alındığında Türkiyede kurşunlu benzin çeşidinin bire indirilmesi önemli bir gelişme olacak. Dünya Bankası desteği ile yapılan bir çalışmada, Türkiyede normal benzin üretim ve satışına en erken 2006 yılında son verileceği öngörüldüğü halde, 4 yıl öncesinden bu hedefe ulaşıldı. Söz konusu çalışmada kurşunlu süper benzinin üretimden kaldırılarak tek tip kurşunsuz benzin üretimine geçilmesi için de 2012 yılı hedef alınırken, Tüpraşın programında, Türkiyedeki araçların kurşunsuz benzin kullanabilmesi halinde, 2005 yılı hedef alındı. DANIŞ: 67.4 MİLYON DOLARLIK KREDİ Bu arada Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüsamettin Danış, İzmir Rafinerisi Dizel Kükürt Giderme Ünitesinin yapımı için, 67.4 milyon dolarlık kredi anlaşması imzalandığını bildirdi. Danış, yaptığı yazılı açıklamada, motorinde yüzde 0.005 maksimum kükürt oranını sağlayacak projenin yapımına ilişkin sözleşmenin, LG Engineering (Güney Kore)- Güriş konsorsiyumu ile geçtiğimiz Ocak ayında imzalandığını hatırlattı. Danışın verdiği bilgiye göre, projenin sözleşme bedeli; 61 milyon 990 bin dolar dış para ile 33 milyon 700 bin dolar karşılığı Türk Lirası olmak üzere, toplam 95 milyon 690 bin dolar olarak bağlandı. Projenin dış kaynak ihtiyacını karşılayacak toplam kredi paketi 67.4 milyon dolar olurken, bu miktarın 58.1 milyon dolarlık bölümü Güney Kore hükümetinin ihracat kredisinden, geri kalan 9.3 milyon dolarlık meblağ ise İngiliz ticari kredisinden sağlanacak. Söz konusu kredi anlaşmalarıyla ilgili, garantör Hazine Müsteşarlığı, borçlu Tüpraş ve kreditör The Export-Import Bank of Korea arasındaki müzakereler tamamlanarak 2 Temmuz tarihinde anlaşmalar imzalandı. Söz konusu proje tamamlandığında, İzmir Rafinerisinde üretilen motorinin içindeki kükürt oranı, ABnin belirlemiş olduğu miktar olan maksimum yüzde 0.005 düzeyine inmiş olacak. Dizel işleme kapasitesi 9 bin 600 metreküp/gün olarak belirlenen tesisin ise 2005 yılında tamamlanması öngörülüyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||