Home page
Haber Menüsü


İdil Akidil'e e-posta atmak için resmin üstüfe tıklayın!
 
Ardına baktırılarak çıkmak
 
Araştırmalar gösteriyor ki, mutsuz bir müşteri yaşadığı kötü deneyimi ortalama 13 kişiye anlatıyor. Hikayeyi duyan 13 kişi de yaklaşık 2 yakınına aktarıyor duyduklarını.
 
İdil Akidil
NTV-MSNBC
 
1 Temmuz —  Yani ürün ya da hizmetimizin memnun etmediği 1 müşteri, ortalama 26 kişiyi olumsuz etkiliyor.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Satış eğitimlerinde sıkça anlattığımız bu örneği bu kez iç müşterileri düşünerek tekrarladık. Çalışanların her biri birer iç müşteridir; şirket, çalışanları, yöneticileri ve İnsan Kaynakları uzmanları açısından . Aslında her birimiz diğerimiz ile çalıştığımız sürece birbirimizin müşteriyiz, memnun edilmesi gerekilen. (Ve canı sıkıldığında bunu 26 kişiye anlatan!)
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       İşyeri kuralları bu denli çok konuşmayı engeller ister istemez (bazen de tam tersine, dedikodu alır yürür) ama asıl kontrol edilemeyen süreç işten ayrılan kişilerle başlar. Sahtekarlık vb çok özel durumlar dışında nedenlerle işten ayrılanların “ardına bakmadan çıkması”nın önüne geçilmesi gelecekteki potansiyel ilişkiler, geride kalanların ortamının iyileştirilmesi fırsatının yakalanması, müşteri memnuniyeti gibi açılardan önemlidir.
       İşten ayrılan bir kişiye, (aynen işe girişte yapıldığı gibi) özen gösterilmelidir. O, artık bordrodaki bir çalışan değildir, ama neredeyse o kadar önemli biri olmaya devam etmektedir. O, şirketin, yönetim tarzının, olumlu ya da olumsuz reklamını yapabilecek bir “ayaklı verici”, ürün ya da hizmetlerini almaya devam eden bir “müşteri” dir.
       İşten ayrılmak isteyen çalışanlarla bir “çıkış görüşmesi” mutlaka yapılmalı. Artık iplerini koparttığını düşünen “eski” çalışanın belki de masanızda en rahat konuşabildiği toplantı olacaktır bu... Şirketin iklimi, yönetim şekli, iletişimin durumu, çalışanların birbirine yaklaşımı, İnsan Kaynakları uygulamaları gibi konularda (biraz taraflı ve abartılı anlatılma olasılığı olsa da) ipuçları toplanır. O kişi kendi isteği ile ayrılıyorsa, onu kalmaya ikna etmek için bir şans daha doğabilir. En azından geride kalanların faydalanacağı bilgilerdir bunlar.
       Ve bu toplantı, yaptıklarınızı çalışanların nasıl algıladığını görme fırsatıdır.
       Ayrıca;
       “Çıktığınız kapıyı çok sert kapatmayın, bir gün geri dönmek isteyebilirsiniz.”
       Pratik: Çıkış görüşmelerinde kişilere sorabileceğiniz sorular bazı danışman şirketlerin sitelerinde var:
       http://hrzone.com/topics/exit_interview.html
       http://www.hrsolutionsinc.com/exit_interviews.htm
       
       
       
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları