|
|
24 Haziran Kimi departmanlar bir değişikliği diğerlerinden daha çabuk kabulleniyor. Bir bakıyorsunuz üst yönetimin bile birkaç saattir bildiği bir gerçek tüm organizasyona yayılmış bile... |
Nedeni, patronun yeğeni, genel müdürün askerlik arkadaşı olmak falan değil... Bu sebepler çok demode ve hatta torpilli çalıştırmak krizlerle yetkin kadrolar ve verimli çalışma gibi konularda terbiye edilen şirketler için artık lüks. Kişilerin birbirinden nasıl etkilendiği ayrı bir inceleme konusu. İdil Akidilin diğer yazıları Organizasyonlardaki resmi olanın dışındaki ilişki ağları, sosyologların olduğu kadar yönetim bilimcilerin de ilgisini çekiyor. Sosyal ilişki ağları Harvard Business Reviewun Haziran 2002 sayısında incelenmiş. Rob Cross ve Laurence Prusakin makalesinin başlığı organizasyonları harekete geçirebilen veya durdurabilen insanlar. Son yirmi yılda bu konuda çalışan sosyal bilimciler Sosyal ağ analizini geliştirmişler. Organizasyon şemasından bağımsız olarak kişilerin adını yazıp, kimin kiminle nasıl bir ilişki kurduğunu, bilginin akış yönlerini işaaretleyerek İlişkilerin haritasını çıkarmayı sağlayan bir teknik bu. Sosyal ağ analizi tekniği ile organizasyonları inceleyen Rob Cross ve Laurence Prusak, bu ağlarda etkin olan birkaç tip insan tanımlamışlar. Bazıları departman yöneticisi olmaslar da kritik bilgilerin kaynaklarını bilerek birçok insanı birbirine bağlayabilir, diyorlar. Farklı ağları birbirine bağlayan kişiler de var. Bir grubun içindeki alt grupçukları birarada tutanlara Bilgi Brokerları demişler. Bir de çevrede uzmanlıklarından faydalanılan ama kendi grubu olmayanlar var, danışmanlar gibi... Sosyal ağların merkezindeki kişiler yöneticiler olmayabiliyor çoğu zaman. Bu nedenle üstten alta, alttan üste iletişimin açık olduğunu söylemek ve öyle davranmak bile iletişim sorunlarını çözmüyor. Yine bu nedenle organizasyonun uzak bir yerinden de olsa ayrılan bir çalışan, çorap söküğü gibi diğerlerini de ardından götürüyor. İlişki ağları somutlaştığında, yani kağıda döküldüğünde üst yönetimin bazı sorulara cevap bulması daha kolaylaşacaktır. Neden bazı departmanlar diğerlerinden daha hızlı uyum sağlıyor? Bilginin doğru yayılması için kimlerle konuşmaya başlamalı? Kim işbirliği yapmadığı için proje aksıyor? Şirketin çalışma ilkelerini en başta kimlerin kabullenmesini sağlayalım ki genele yayılsın?... İşi kadar ilişkileri de başarılı insanlar piramitte yükselmedikçe, enformel ilişki yöneticileri güçlenecek. Yönetim kadrolarındakiler de organizasyon şemalarının ardına bakabildiklerinde işlerini kolaylaştıracak, verimi arttıracak bir çok yeni ilişki keşfedecekler. |
||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||