Home page
Haber Menüsü


İdil Akidil'e e-posta atmak için resmin üstüfe tıklayın!
İşyerine aşık olmak...
Çok bilinen bir hikayeyi, bu haftasonu bir iş arkadaşım hatırlattı bana: ” Küçük bir işyerini işleten yaşlı bayan, çalışanlarına hergün kendi elleriyle pişirdiği kekten getiriyormuş.
İdil Akidil
NTV-MSNBC
    10 Haziran —  Çok mutlu küçük bir grupmuş onlar. İşler gitgide iyileşmiş. Çok siparişler almaya, ve tabii para kazanmaya başlamışlar. Ama bir süre sonra işler aynı hızda kötüleşmeye başlamış. Çalışanlar artık mutsuzmuş, mutsuzluklarını da işe yansıtıyorlarmış.  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Yaşlı bayan “Sorun nedir, çocuklar?” demiş, “Bakın eskisinden daha çok başarılı olduk bir ara. Çok da para kazandık, kazandığımızı paylaştık. Neden kötüleştiniz?”. Çalışanların yanıtı şu olmuş: “Artık bize kek getirmiyorsunuz.”
       Japonya’da Toyota çalışanlarının parketmiş Toyota’ların yanından geçerken aynalarını düzelttiği söylenir. Beymen Satış Danışmanları için “Bileğini kesse Beymen akıyor” derler. Birçok bayan Garanti çalışanı, para verip yonca şeklinde kolyeler, küpeler almıştır kendisine. Her gittiğim yerde -televizyon açıksa- kanalı yerine göre CNBC-e veya NTV’ye çevirmem, www.ntvmsnbc.com u (yurdışında bile olsa) kamuya açık bilgisayarlarda ana sayfa yapmam, mağazalarda Advantage işaretlerini düzeltmem gibi şeyler bunlar.
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Çalışma arkadaşlarını sevmenin öneminden bahsetmiştik geçen haftalarda (İşyerinde Kalıcılık - http://www.ntvmsnbc.com/news/154894.asp). İşyerini - kurumu sevmek de bir o kadar önemli işyerinde kalıcılık ve başarı için.
       Jon Katzenbach Performansın Zirvesi (Peak Performans) adlı kitabında, Mariott, The Home Depot, Hewlett-Packard, Southwest Airlines gibi şirketlerin de içinde olduğu 25 büyük kurumda yapılan çalışma sonucunda, tutarlı bir başarı sergileyebilmek için “ateşlenmiş” çalışanlara sahip olmak gerektiğini söylüyor. Bu ateşi besleyen yakıtın da kuruma duygusal bağlılık duymak olduğunu...
       Duygusal bağı yaratan ve koruyan en önemli faktörün “patron” olduğunu söyleyebiliriz. Burada Patron (işin sahibi, Genel Müdür ya da departman yöneticisi...), hedefleri, iş yapma biçimini temsil ediyor, davranışları ile rol model oluyor. (Kimin yanında iyi hissediyorsunuz? http://www.ntvmsnbc.com/news/99579.asp)
       İşyerini çalışanların rahat edeceği (yaratıcı, huzurlu olabilecekleri, eğlenerek üretebilecekleri...) bir yer haline getirmek hem çok önemli, hem de kolay. Kıyafet kurallarını, çalışma saatlerini esnetmek; dinlenme odalarının, yemekhanelerin, çalışma masalarının düzenini çalışanlara bırakmak; işlerin içine oyunlar, yarışmalar katmak; e-mail, bülten, kapalı devre ses düzeni vb. çeşitli araçlarla iletişim duvarlarını olabildiğince kaldırmak; sevinçli haberleri birlikte kutlamak iş ortamınını daha sıcak yaprak çalışanları biraz daha rahatlatabilir.
       Doğrudan iş hedefleri dışında başka hedeflerde, en üstten en alta çalışanları birleştirmek, kurumla iş dışındaki değerleri ilişkilendirmek için olduğu kadar, herkesin birbirinin başka yönlerini de tanıması açısından da yararlı. Şirketlerarası spor karşılaşmalarında karma takımlarla kurumu temsil etmek, Güvenlik Görevlisi’nden Genel Müdür’e herkesin unvanının eşitlendiği gönüllü çalışmalarda bulunmak iş dışı hedefler için birleşmeye örnek...
       Doğal olarak hepsinin de bir ölçüsü var. Müşteri hizmetini aksatmak, verimliği düşürmek, dağınıklık, devamsızlık, disiplini kaybetmek vb. bu uygulamalarda hedeflenen sonuçların tam tersi. Bu hassas dengeyi korumak da, kurumun başarılarının, tüm unsurları ile devamı için herkesin sorumluluğunda: en çok çalışanların, sonra da yöneticilerin ve İnsan Kaynakları’nın...
       
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları