Home page
Haber Menüsü


İdil Akidil'e e-posta atmak için resmin üstüfe tıklayın!
Sıradan olmamak “in”
Birlikte çalıştığınız kişilerden, aynı dönemde mzun olduğunuz arkadaşlarınızdan, mülakata davet edilen diğer adaylaardan farkınızı söyleyebilir misiniz? Neden siz “seçilen” olursunuz? Ya da “seçme” şansınız yükselir?
İdil Akidil
NTV-MSNBC
    3 Haziran —  Bugün, insan kaynakları profesyonellerine, yöneticilere, organizasyonel danışmanlık yapanlara, çalışanlarda aradıkları özellikleri sorsanız, ilk başta sayacaklarınden biri de sakin, sevimli, uyumlu falan değil “farklı olması” olacaktır.  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  (İhtiyaçlar, beklentiler nasıl da değişiyor. 1998de yapılan bir araştırmada “dayanıklılık” yetkinliği en çok arananlar listesinin sonlarındayken, bugün, krizlerin ardından, araştırmadan sadece 4 yıl sonra Harvard Business Review’un Mayıs 2002 sayısının ana konusu oluyor)
       Bugün sıradan olmamak “in”.
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Farklı olmak, yazar Melih Arat’in deyişi ile sıradışılık, yaratıcılığa, türdeş olmayanları bağlayabilmeye de dayanıyor. Ve bu bir yetkinlik değil, eylem. Yani bu yönde düşünmeye ve davranmaya başlamak herkes için geçerli.
       Geleneksel uygulamaları bile değiştirebilmeli insan. Eğitimi sınıf dışına taşımalı. Müşteriye başka yoldan gitmeli. Ofise olan ihtiyacı sorgulamalı. İletişimin, motivasyonun binbir yolunu bulmalı. Her geçen gün varlık sebebini kanıtlamalı. Değer katmalı… O gün bittiğinde “ne değer kattım diye düşünüp de bulamıyorsa, dua etmeli. Kimse düşünüp de bunun farkına varmasın diye.
       Farklı olunmalı. Cvsini CD’ye kendisi hakkında eski patronlarıyla yaptığı roportajlarla birlikte kaydeden aday gibi, ders notlarını ve hocalar hakkındaki yorumları “web”e taşımayı akıl eden akampus.com’un kurucusu çocuklar gibi, 90lı yılların başında sınırların dışından radyo yayınını başlatanlar gibi… Farklı olunmalı ama, o elbise de üzerine oturmalı, sırıtmamalı yani. Zorlama olmamalı.
       First, Break All The Rules. Dünyanın çeşitli yerlerinden 80.000 başarılı yönetici ile yapılan çalışma sonucunda toparlanan kitabın adı bu. Yazarları Marcus Buckingham ve Curt Coffman iyi yöneticilerin en önce yapıları, kuralları, doğru bilinenleri değiştirdiklerini söylüyor.
       Herkesten başka olan özelliğinin farkına varmak, onu öne çıkartmak; bir ürünün özelliklerini ve faydalarını (Unique Selling Proposition) tanımlamak, sonra da bulunduğu ortamda farkını farkettirebilmek bugün oyunda kazanmanın yolu.
       Pratik: Dayanıklılık üzerine yazılar: Alice Belirsizlikler Diyarında http://www.ntvmsnbc.com/news/138845.asp , Dayanıklılık her yerde tartışılıyor... http://www.ntvmsnbc.com/news/152248.asp?0m=-328
       Değer Katmak üzerine: Fare kapanı mucidi olmak http://www.ntvmsnbc.com/news/90567.asp
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları