Home page
Haber Menüsü


Otoyollardan gelir harcananın altıda biri
Karayolları Genel Müdürü Yiğit, köprü ve otoyollara 15 milyar dolar harcandığını belirterek, sağlanan gelirin sadece 2.5 milyar dolar olduğunu kaydetti.
Ankara
AA
2 Haziran— Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit, bugüne kadar köprü ve otoyollara 15 milyar dolar harcandığını, ancak elde edilen gelirlerin 2,5 milyar dolar düzeyinde kaldığını söyledi. Karayolları Genel Müdürü Yiğit, yaptığı açıklamada, Türkiye’nin köprü ve otoyol geçiş ücretleri açısından diğer ülkelere oranla çok ucuz olduğunu ve otoyol ve köprü yatırımlarını kullananların ödemesinin en doğru ve adil yol olduğunu söyledi.

   
 
       
   
MSNBC News Akcan, 3. köprüde kararlı
MSNBC News Köprü ve otoyola yeni zam hazırlığı
MSNBC News Köprü zamları geri çekildi
MSNBC News Karayolları'na 'IMF' düzenlemesi
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Yapılan düzenlemeyle köprü geçiş ücretlerine yüzde 40, otoyol geçiş ücretlerine ise yüzde 200 oranında zam yapıldığını ve mahkemenin otoyollara yapılan zam oranını yüksek bulmasından dolayı iptal ettiğini anlatan Yiğit, zam kararının iptal edilmesiyle 4 Ocak 2001’e dönüldüğünü, bu yüzden Haziran ayında geçiş ücretlerinin yeniden ele alınarak değerlendirileceğini söyledi.
       Genel Müdür Yiğit, deprem riskine karşı yapıların güçlendirilmesinin gündemde olduğunu, bu çerçevede sadece 11 yapının güçlendirilmesi için 100 milyon dolar harcanacağını, bu şekilde binlerce yapının bulunduğunu anlattıktan sonra şunları kaydetti:
       “Peki bunların parasını nereden bulacağız. Biz bugüne kadar 1851 kilometre otoyol ve iki köprü yaptık. Bunlar için bugüne kadar yaklaşık 15 milyar dolar para yatırıldı. Ama bugüne kadar geçiş ücretlerinden gelen toplam para 3 milyar doları geçmiyor. Bu yapılara yılda 1.3 katrilyon lira yatırım yapılmasına rağmen, bunun sadece 250 trilyon lirası gelirlerden sağlanıyor. Diğer kısmı Kars’ta Van’da yaşayan, ömründe otoyol, köprü görmemiş vatandaşların vergisiyle karşılanıyor. Köprü gelirlerinin yüzde 10’u da Büyükşehir Belediyesi’ne gidiyor. Biz bu paraların tamamını otoyol ve köprüler için harcıyoruz. Yap-işlet-devret, yap-işlet gibi çeşitli finansman modelleri ile köprü ve otoyolların yapılması üzerinde duruyoruz. İptal kararıyla 60 trilyon lira kaybımız olacak. Bu yatırımlarımızı, bakım onarım işlerimizi de olumsuz etkiler. Danıştay konuyu esastan görüşecek. Yargı kararlarına saygılıyız her zaman. Ama bu karar girişimcileri de ürkütür.”
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları