|
Akcan, 3. köprüde kararlı Köprü ve otoyola yeni zam hazırlığı Köprü zamları geri çekildi Karayolları'na 'IMF' düzenlemesi |
|||
Yapılan düzenlemeyle köprü geçiş ücretlerine yüzde 40, otoyol geçiş ücretlerine ise yüzde 200 oranında zam yapıldığını ve mahkemenin otoyollara yapılan zam oranını yüksek bulmasından dolayı iptal ettiğini anlatan Yiğit, zam kararının iptal edilmesiyle 4 Ocak 2001e dönüldüğünü, bu yüzden Haziran ayında geçiş ücretlerinin yeniden ele alınarak değerlendirileceğini söyledi. Genel Müdür Yiğit, deprem riskine karşı yapıların güçlendirilmesinin gündemde olduğunu, bu çerçevede sadece 11 yapının güçlendirilmesi için 100 milyon dolar harcanacağını, bu şekilde binlerce yapının bulunduğunu anlattıktan sonra şunları kaydetti: Peki bunların parasını nereden bulacağız. Biz bugüne kadar 1851 kilometre otoyol ve iki köprü yaptık. Bunlar için bugüne kadar yaklaşık 15 milyar dolar para yatırıldı. Ama bugüne kadar geçiş ücretlerinden gelen toplam para 3 milyar doları geçmiyor. Bu yapılara yılda 1.3 katrilyon lira yatırım yapılmasına rağmen, bunun sadece 250 trilyon lirası gelirlerden sağlanıyor. Diğer kısmı Karsta Vanda yaşayan, ömründe otoyol, köprü görmemiş vatandaşların vergisiyle karşılanıyor. Köprü gelirlerinin yüzde 10u da Büyükşehir Belediyesine gidiyor. Biz bu paraların tamamını otoyol ve köprüler için harcıyoruz. Yap-işlet-devret, yap-işlet gibi çeşitli finansman modelleri ile köprü ve otoyolların yapılması üzerinde duruyoruz. İptal kararıyla 60 trilyon lira kaybımız olacak. Bu yatırımlarımızı, bakım onarım işlerimizi de olumsuz etkiler. Danıştay konuyu esastan görüşecek. Yargı kararlarına saygılıyız her zaman. Ama bu karar girişimcileri de ürkütür. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||