|
|
10 Mayıs Geçtiğimiz yıl yaşanan ekonomik krizin etkilerini silmek ve müşteri memnuniyetini artırmak isteyen bazı aracı kurumlar komisyon iadesi kampanyası başlattı. Global Menkul Değerler ve Ata Yatırım Menkul Değerler gibi sektörün önde gelen oyuncularının bu uygulaması aracı kurumlar arasında pazar payını artırmaya yönelik rekabet stratejisi olarak değerlendiriliyor. |
Global'e Rekabet Kurulu'ndan izin Global'e Templeton'dan yönetici Global, İktisat Yatırım'ı satın aldı Global-Templeton ortaklığı tamam |
|||
İnternet ve çağrı merkezi üzerinden yapılan işlemlerde komisyon iadesi konusunda bir kampanya başlatan Ata Onlineın Genel Müdürü Bülent Altınel, Aracı Kuruluşlar Birliğinin en son aldığı kararla bu iadelerin yapıldığını söyledi. Altınel, aracı kurumların hisse senedi alım satım işlemlerinde tahsil edecekleri aracılık komisyonu oranının binde 2den az olamayacağını ancak bu işlemlerden ay içinde elde etmiş oldukları toplam komisyon gelirinin en çok yüzde 35ini müşterilerine komisyon iadesi adı altında geri verebildiklerini belirtti. Altınel kendilerinin internet ve çağrı merkezi üzerinden yaptıkları yüzde 5 - 50 oranındaki iadelerin amacının müşteri memnuniyeti olduğunu ifade ederek; İsteyen kurum komisyon iadesi yapar, isteyen yapmaz diye konuştu. ARACILARA ZARAR UYARISI Uzun zamandır komisyon iadesi konusundaki tartışmaların sürdüğünü söyleyen Delta Menkul Değerler Genel Müdürü Sencer Tanrıverdi ise, sıfır komisyona geçilmeden bir ara formül olarak uygulanan komisyon iadesi sisteminin bazı aracı kurumlara zarar verdiğini söyledi. Tanrıverdi, komisyon iadesi yapan aracı kurumların bu kampanyalarının piyasanın gelişimini sağlamadığını tersine daha önce komisyon iadesi talep etmeyen müşterilerinin bu uygulamayla iade talep ettiklerini belirtti. Sektörün temel sorununun komisyon oranlarının yüksekliği olmadığını belirten Delta Menkul Değerler Genel Müdürü bu tür kampanyaların haksız rekabete yol açtığına da dikkat çekti. Tanrıverdi Bir pasta olduğunu düşünelim. Bu pastayı bu uygulamayla büyütmemiz mümkün değil. Bu tür kampanyalar bazı kurumların payını büyütürken diğerlerininkini küçültüyor diye konuştu. |
||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||