Home page
Haber Menüsü


Çin’de niteliksiz işgücü endişesi
Çin ekonomisinin büyümesine ve istikrarına kalifiye olmayan işgücünde yaşanan sıkıntının tehdit oluşturabileceği belirtiliyor. Ayrıca otomotiv pazarının da sanıldığı kadar cazip olmadığı belirtiliyor.
Pekin
AA
9 Mayıs— Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisine sahip Çin’de kalifiye işgücü sıkıntısı, yetersizliği ekonomik büyüme ve istikrara tehdit yaratıyor. Sanayi uzmanları, Çinli işgücünün becerilerini, kalifikasyonlarını artırmaması halinde, ya Çin’in “dünyanın fabrikası” olmaktan çıkıp, ekonomik ve sosyal sonuçlarına katlanacağını ya da çok sayıda yabancı işgücünün Çinlilerin işlerini elinden alacağını tahmin ediyor.

   
 
       
   
MSNBC News Çin istatistikleri, IMF sisteminde
MSNBC News Çin % 7.6 büyüdü
MSNBC News Çin'den Japonlara yatırım çağrısı
MSNBC News Hedef Çin'e daha fazla ihracat
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Çin’de işgücü-istihdam fuarına katılan şirketler ayda 6 bin yuanlık (724 dolar) ücrete karşılık kalifiye işçi bulmada çok zorlanıyor. Çinli işletme ve şirketlerin talepleri son derece basit: orta düzeyde teknik eğitim, mesleki lise ya da yüksekokul diploması ya da nümerik kontrollü (NC) makineleri işletme tecrübesi.
       İmalat sanayiinde NC teknolojisi yaygın kullanıldığından, Çin’de programcılar, makine operatörleri ve teknisyenlere çok ihtiyaç var, ancak, bu kalifiye işgücü çok yetersiz.
       İspanya ve Japonya gibi ülkeler ve yabancı ülkeler sermayeli şirketler ile yerel yönetimler ve merkezi yönetim, mesleki eğitim programları başlattı.
       Çin’in çok hızlı gelişip büyümesi, sosyal istikrar için herkese istihdam imkanı sağlanması, okuldaki eğitim-öğretimin pratik gerçeklikten, pratik hayattan uzaklaşması, kalifiye işgücü sıkıntısı yarattı.
       
OTOMOTİV PAZARI CAZİP DEĞİL
       Dünyanın en kalabalık nüfuslu ülkesi oluşu ve uzun yıllardır hızlı ekonomik büyümesiyle, yabancı sermayeli otomotiv sanayii şirketlerinin iştahını kabartan Çin’in bu piyasası göründüğü ya da sanıldığı kadar cazip değil. Kağıt üzerinde, Çin 1 milyar 260 milyonluk nüfusuyla çok sayıda motorlu aracın satılabileceği, otomobil sevdasının patlayacağı bir pazar gibi görünüyor.
       Ancak, gerçekte, otomotiv pazarı, devlet yetkilileri ile Komünist Partisi bünyesindeki bir avuç zenginin lüks otomobil alımlarıyla sınırlı. Kaotik bir yarış içindeki Çin otomotiv sanayiindeki 100 kadar otomotiv şirketinin ürünlerinin çoğu ucuz, kalitesiz, ancak, ortalama Çinlilerin alım gücüne uygun.
       Dünyanın bir nolu otomotiv şirketleri General Motors ve Ford Motor’u geçip, Çin pazarına hakim olarak, 2010’da dünya otomotiv pazarındaki payını yüzde 15’e çıkartmayı hedefleyen Toyota, Çin’de geçen yıl sadece 15 bin araba satabildi.
       Toyota marka bir motorlu araç 28-30 ila 34 bin dolar iken, Çin’in yerli modellerinin fiyatları bunun yarısı kadar. Orta sınıf mensubu Çinli için 14 bin 500 dolarlık Toyota marka araç makul, ancak, göreceli olarak ucuz bir araba bile ortalama işçinin 10-12 yıllık emeğine maloluyor. Çin yapımı yerli motorlu araçlar ise 4-5 bin dolar civarında.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları