|
Çin istatistikleri, IMF sisteminde Çin % 7.6 büyüdü Çin'den Japonlara yatırım çağrısı Hedef Çin'e daha fazla ihracat |
|||
Çinde işgücü-istihdam fuarına katılan şirketler ayda 6 bin yuanlık (724 dolar) ücrete karşılık kalifiye işçi bulmada çok zorlanıyor. Çinli işletme ve şirketlerin talepleri son derece basit: orta düzeyde teknik eğitim, mesleki lise ya da yüksekokul diploması ya da nümerik kontrollü (NC) makineleri işletme tecrübesi. İmalat sanayiinde NC teknolojisi yaygın kullanıldığından, Çinde programcılar, makine operatörleri ve teknisyenlere çok ihtiyaç var, ancak, bu kalifiye işgücü çok yetersiz. İspanya ve Japonya gibi ülkeler ve yabancı ülkeler sermayeli şirketler ile yerel yönetimler ve merkezi yönetim, mesleki eğitim programları başlattı. Çinin çok hızlı gelişip büyümesi, sosyal istikrar için herkese istihdam imkanı sağlanması, okuldaki eğitim-öğretimin pratik gerçeklikten, pratik hayattan uzaklaşması, kalifiye işgücü sıkıntısı yarattı. OTOMOTİV PAZARI CAZİP DEĞİL Dünyanın en kalabalık nüfuslu ülkesi oluşu ve uzun yıllardır hızlı ekonomik büyümesiyle, yabancı sermayeli otomotiv sanayii şirketlerinin iştahını kabartan Çinin bu piyasası göründüğü ya da sanıldığı kadar cazip değil. Kağıt üzerinde, Çin 1 milyar 260 milyonluk nüfusuyla çok sayıda motorlu aracın satılabileceği, otomobil sevdasının patlayacağı bir pazar gibi görünüyor. Ancak, gerçekte, otomotiv pazarı, devlet yetkilileri ile Komünist Partisi bünyesindeki bir avuç zenginin lüks otomobil alımlarıyla sınırlı. Kaotik bir yarış içindeki Çin otomotiv sanayiindeki 100 kadar otomotiv şirketinin ürünlerinin çoğu ucuz, kalitesiz, ancak, ortalama Çinlilerin alım gücüne uygun. Dünyanın bir nolu otomotiv şirketleri General Motors ve Ford Motoru geçip, Çin pazarına hakim olarak, 2010da dünya otomotiv pazarındaki payını yüzde 15e çıkartmayı hedefleyen Toyota, Çinde geçen yıl sadece 15 bin araba satabildi. Toyota marka bir motorlu araç 28-30 ila 34 bin dolar iken, Çinin yerli modellerinin fiyatları bunun yarısı kadar. Orta sınıf mensubu Çinli için 14 bin 500 dolarlık Toyota marka araç makul, ancak, göreceli olarak ucuz bir araba bile ortalama işçinin 10-12 yıllık emeğine maloluyor. Çin yapımı yerli motorlu araçlar ise 4-5 bin dolar civarında. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||