| | | İptali istenen hükümler arasında Türk Telekomun tekel olarak işlendiği asgari hizmet niteliğindeki altyapı ve hizmetlerin, bu tekel süresinin bitimi olan 31 Aralık 2003te rekabete açılmasını düzenliyordu. Mahkemenin verdiği kararla, yasa ile ilgili maddeler aynen yürürlükte kalacak.
TEKEL HİZMETLERİNİN REKABETE AÇILMASI
Söz konusu 2. maddenin, Türk Telekomun tekel olarak üstlendiği asgari hizmet niteliğindeki altyapı ve hizmetlerin, bu tekel süresinin bitiminde (31 Aralık 2003), rekabete açılacağını hüküm altına alan (d) bendinin de iptali isteniyordu.
Kapatılan FPnin başvurusunda, keyfi uygulamalara yol açabilecek birtakım belirsiz kavramlar içerdiği gerekçesiyle aynı maddenin (e) bendinin de iptali talep ediliyordu. İptali istenen düzenleme, Türk Telekomun Ulaştırma Bakanlığı ile imzalayacağı görev sözleşmesinde ve diğer sermaye şirketlerinin Bakanlık ile imzalayacakları imtiyaz sözleşmelerinde ve gerekli görülen hallerde Bakanlıkça verilen ruhsatlarda ve genel izinlerde dikkat edilmesi gereken hususları da içeriyor.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI YETKİLİ
Söz konusu yasanın iptali istenen 3. maddesinin (c) bendinin birinci tümcesi de frekans, uydu pozisyonu ve numaralandırma gibi kıt kaynakların tahsisini ihtiva eden, her bir işletmeciye belirli, özel hak ve yükümlülüklerin verilmesini gerektiren veya sınırlı sayıda işletmeci tarafından yürütülecek olan telekomünikasyon hizmetleri veya altyapısının, ancak Ulaştırma Bakanlığı ile akdedilecek bir imtiyaz sözleşmesi ile yürütüleceğini hükme bağlıyor.
İptal başvurusunda, frekans, uydu pozisyonu ve numaralandırma gibi kaynakların kıt kaynaklar olduğunu belirtilerek, bu kaynaklar için kanunun, hiçbir ihale ve bedel şartı getirmediğini, Bakanlığın, bu kıt kaynakları, istediği sermaye kuruluşuna ihalesiz ve bedelsiz olarak verebileceği ifade ediliyordu.
Yasanın, şebekeler ve sistemler arasındaki ara bağlantı ve roaming ilke ve kurallarını düzenleyen 6. maddesinin ilk 6 fıkrasının da iptali isteniyordu. | |