| | | Yerli meşrubat şirketleri için ise böyle bir zorunluluk yok. Yabancı meşrubat şirketin yatırımının incelenmesi ve onayı sürecinde, Çinli yetkililer, projenin hükümetin sanayi-dağılım planına uyup uymadığına odaklanıyor, bu yatırımın yöreye ekonomik ve sosyal faydalarını gözardı ediyor.
Çinli yetkililerin, daha önemli sorunlar varken, meşrubat sanayii gibi, önemsiz sanayilerle uğraşmak istemeyişi de engel yaratıyor. Meşrubat sanayiinde büyük miktarlı yatırım ihtiyacı, kar edebilmek için önce belirli bir pazar payına ulaşmayı gerektiriyor.
GİYİM ÜRETİCİLERİ DE SABREDİYOR
Gore-Tex marka dış giyim, spor giyimlerin üreticisi şirket de, Çin pazarındaki macerasında zorlu yolun sonundaki ışığı görüp sabrediyor.
Şirket ABDde yılda 1.5 milyar dolarlık satış yaparken, altı yılda 20 milyon dolarlık pazar keşif masrafı yapıp yılda sadece 3 milyon dolar satışla yetindiği, zarar edilen tek pazar olan Çinden ayrılmıyor.
Gro-Texin yerli rakipleri de onun tanıtım-reklam kampanyalarını taklit ediyor, ayrıca, taklit marka üretimler de baş ağrıtıyor. | |