| | | Açıklamada, Kıbrıs sorununun çözümü için Sırbistan-Karadağ formulünün model olarak alınmasının AB mevzuatına aykırı olduğu vurgulandı. Komisyon yetkilileri, söz konusu modelde iki ayrı Merkez Bankası ile iki ayrı para biriminin bulunduğunu, bu hususun da AB mevzuatına uygun olmadığını dile getirdiler.
|
Sırbistan-Karadağ modelinin özellikleri |
| | | | |
|
| Birlik, iki yarı bağımsız devletten oluşacak |
| Ekonomi ve gümrük politikaları ayrı olacak |
| Devlet Başkanı, Savunma ve Dışişleri Bakanları ortak olacak |
| Seçimle belirlenen meclis, Devlet Başkanı seçecek |
| Hükümetteki idari ve hukuki yapılarda her iki devletin eşit temsili sağlanacak |
| AYRINTILI AÇIKLAMA İÇİN TIKLAYIN |
| |
|
| | |
| |
Aynı kaynaklar, ABye aday ülkelerin üye olduktan kısa bir süre sonra Avrupa ortak para birimi euroya geçmeleri gerektiğini hatırlatarak Sırbistan-Karadağ modelinin bu hedefle ters düştüğünü belirtti.
Komisyon yetkilileri, Sırbistan-Karadağ modelinin Yugoslavyanın federal şemsiyesi altında yer aldığını hatırlarak, Kıbrıs sorununun çözümünde AB için esas teşkil eden unsurun AB kurumları içerisinde tek seslilik olduğunu vurguladı.
Açıklamada, Rauf Denktaşın Kıbrıs sorununun çözümüne ilişkin olarak açıklamalarda bulunmasının memnuniyet verici olduğu, Avrupa Komisyonu olarak taraflardan AB mevzuatına uygun somut öneriler beklenildiği hatırlatıldı. | |