| | | Koordinasyonun sağlanacağı ve ofisler şeklinde olacağı belirtilen yeni organizasyonun yapısının, Hazine tarafından daha sonra kesinleştirileceği kaydediliyor. Hazine, yeni tasarıyla, TCMB ile eşgüdümlü hareket ederek, nakit yönetim operasyonlarını da geliştirecek.
Nakit akışlarının yönetiminin gerektirdiği anapara ve faiz ödemeleri ile borç risk ve yönetimi kapsamındaki finansal tekniklerin kullanılmasından kaynaklanan ödemeler, Hazine bütçesine bu amaçla konulan ödeneklerden karşılanacak.
Devlet borcunun muhasebesiyle ilgili esas ve usuller, Maliye Bakanlığı ile Hazine Müsteşarlığı tarafından birlikte belirlenecek.
BORÇLANMADA İLKE VE LİMİTLER
Yeni tasarı, devletin borçlanma yoluyla kaynak yaratmasında belirli ilke ve limitler getiriyor. Çıkarılacak devlet iç borçlanma senetlerinin çeşit ve koşulları ile devlet dış borcu sağlama ve mali koşullarını belirleme yetkisi, Hazineden sorumlu Bakanda olacak.
Tasarıyla, kamu kurum ve kuruluşlarının Hazine garantisi olmadan yurt dışından sağlayacağı finansman, Hazine Müsteşarlığının ön iznine tabi olacak. İç ve dış borçlanmalar çerçevesinde vadesinde ödenmeyen Hazine alacaklarına, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanacak. | |