|
Türkiye, kredi kartı kullanımının en hızlı geliştiği ülkelerden biri. Aralık 2001 itibarıyla Türkiyede toplam 13 milyon 996 bin kredi kartı bulunuyor. Nüfusa oranlandığında, yaklaşık olarak her 5 kişiden birinin bir kredi kartı kullanıcısı olduğu görülüyor. Bu geniş pazar, kredi kullanma alışkanlığını alışverişle birleştirmeyi hedefleyen firmaların önüne önemli bir fırsat sundu.
Benkar, Advantage Card ile alışveriş kartı pazarına ilk giren firma oldu. Beymen müşterilerine yönelik Beymen Kredi Kartı ile başlayan hizmetini, 1996 yılında Advantage Carda dönüştüren Benkar, şu an itibarıyla 1 milyon 500 bin kullanıcıya ulaşmış durumda. Advantage Card, 5 bine yakın işletmede hizmet veriyor.
ADVANTAGE CARD, BANKALARI HEVESLENDİRDİ
Advantage Cardın ulaştığı bu başarı, yeniden yapılanmanın ardından esas faaliyet alanlarına ağırlık veren bankaların da iştahını kabarttı.
Önce Finansbank Galaxy Cardla piyasaya girdi, sonra ise Garanti Bankası Bonus Card ile büyük bir atağa kalktı. Büyük ilgi toplayan reklam kampanyalarıyla kullanıcı sayısını artıran Garanti Bankası, Bonus Card ile 1 milyon 90 bin kullanıcıya ulaştı. Garanti Bankası, yaklaşık 3 bin noktada hizmet veren Bonus Carda Shop&Miles kartlarıyla da destek oluyor. 
Mastercardın Türkiye cirosu 16.9 milyar dolar

AKBANKTAN KART ATAĞI
Başlangıçta Advantage Cardı satın almak isteyen, ancak görüşmelerin tıkanması üzerine kendi kartı axess ile atağa kalkan akbank ise iki ayda 250 bin kullanıcıya ulaştı. üzerinde bulunan çip sayesinde anında para ve puan kazandıran Axessin yılsonu hedefi 1 milyon 300 bin.
Akbank Genel Müdür Yardımcısı İlker Oral, kredi kartı için müşterilerin farklı beklentilerini karşılayacaklarını ve toplam kart pazarında yüzde 6lık bir pay hedeflediklerini söyledi. Akbank, yüksek gelir grubuna verilen American Express kartının kullanımının da artırılacağını vurguladı.
İŞ BANKASINDAN MAXIMUM KART
Türkiye İş Bankası ise 1 milyon 700 bin kredi kartı sahibini bir gecede Maximum Card sahibi yaptı. Düzenlediği reklam kampanyasıyla da ilgi çeken banka, Maximum Card ile taksitli alışveriş, puan gibi fırsatları da sunuyor. Ayrıca kullanıcıları kayıp, çalıntı, ferdi kaza, alışveriş sigortası gibi güvencelerin yanısıra card club ve mıllenıum lounge gibi birçok avantaj bekliyor.
Kızışan alışveriş kartı pazarına eklenen son halka ise Yapı ve Kredi Bankası olacak. Banka, lansmanı yarın yapılacak World sistemi sayesinde tam 3.5 milyon kredi kartı hamilini alışveriş kartı sahibi yapacak. kişiye özel teklifler sunarak üye şirketlere de pazarlama desteği sağlayacak olan sistem, tam 15 bin işyerinde geçerli olacak. aynı zamanda puan sistemine de sahip olan World, yılsonuna kadar 30 bin işyerinde geçerli hale gelecek.
Bu kartların aylık faiz oranları ise yüzde 8.5 ile 9.5 arasında değişiyor. Kısacası, bankalararasındaki kart savaşı gün geçtikçe kızışıyor, artan rekabet ise tüketicilere yarıyor... |
|