| | | Marmara depreminden sonra hız kazanan çalışmayı, gerekli teşvik ve ödeneğin sağlanamaması nedeniyle durdurmak zorunda kaldıklarını anlatan Öven, Karayolları da gereken desteği maalesef vermedi dedi. Olası bir depremde köprülerde meydana gelecek hasarın, ülke ekonomisine önemli zararlar vereceğine işaret eden Öven, şunları kaydetti:
Araştırmamızın konusunu, TEM otoyolunun İstanbul, Gebze, İzmit, Sakarya ve Bolu viyadüklerinin sismik davranışı ve depreme karşı güvenilirlikleri oluşturuyor. Marmara depremi verilerine göre, bu yapıların genelde taşıma kapasitelerinin altında bir davranış sergileyecekleri bulgusuna varıldı. Buna rağmen yürütülen çalışma, viyadük ayakları ile tabliye birleşimlerinin hareketlerinin daha ayrıntılı olarak incelenmesini teşvik ediyor. Gerekli ilgi ve teşvik sağlanması halinde 2 yıl içinde tamamlanması mümkün olan çalışmanın sonunda, alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi mümkündür.
Atilla Öven, aynı çalışmanın, karayollarının 1. ve 17. bölgeleri içindeki tüm viyadük ve üst geçitlerde uygulanması gerektiğini sözlerine ekledi.
| |