| | | | Pen Yazarlar Derneği, 2002 Nobel Edebiyat Ödülüne Leyla Erbil ve Yaşar Kemal Gökçeliyi aday gösterdi. Pen Yazarlar Derneğinden yapılan yazılı açıklamada, Leyla Erbilin Nobel Edebiyat Ödülüne aday gösterilmesinin gerekçesi şöyle ifade edildi: Leyla Erbil, Türk diline ve edebiyata egemenliği, yapıtlarında kendine özgü bir dil yaratarak oluşturduğu özel dünya ve bu dünyanın evrenselliği, sanata katkısı olduğu kadar, aynı zamanda sokaktaki insana, hayata ve dünyaya karşı sorumlu bir aydın tavrıyla aday gösterilmiştir. Bu özelliklerin de ötesinde, bir Türk kadın yazar olarak da, yapıtlarıyla kendini var etmeyi başarması ayrıca önemlidir.
Yaşar Kemalin aday gösterilmesinin gerekçesi ise şöyle dile getirildi: Yaşar Kemal, daha önceki yıllarda Nobel Ödülüne aday gösterilmiştir. Önceki aday gösterilme nedenlerindeki geçerlilik ve uygunluk, süregelen yaratıcı edebiyat çalışmaları, dünyayı kavrayan sorumlu aydın tavrıyla iyice perçinlenmiştir.
| |