|
4 yerli ve yabancı firma grubundan teklif alan DLH Genel Müdürlüğü en uygun teklifi veren mühendislik firma grubu ile sözleşme yaparak hızlı tren yatırımını yeniden programına alacak. 26 YILLIK PROJE Proje ile Ankara ile İstanbul arasındaki tek hatlı ve 576 kilometre uzunluğundaki demiryolunun, yüksek standartlı çift hatlı yeni bir demiryoluna dönüşmesi böylece Ankara ile İstanbul arası yolculuk süresinin 3 saate inmesi amaçlanıyor. Yeni sürat demiryolu projesini 425 kilometrelik, minimum kurp yarı çapının 3 bin metre ve maksimum eğiminin yüzde 12.5 olması öngörülüyor. İlk olarak TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 1975 yılında başlayan Ankara-İstanbul sürat demiryolu projesinin ilk ayağı olan 85 kilometrelik kısmı için bugüne kadar 315 milyon dolar harcama yapıldı. 26 yıldır devam etmekte olan projenin ilk kısmının bitirilebilmesi için halen 110 milyon dolara ihtiyaç bulunuyor. Teknik çalışmaları ve zemin etüdleri yapılmadan başlanan bu projenin 85 kilometrelik ilk ayağının yatırım bedelinin ne olacağı yeni fizibilite etüdü çalışması ile ortaya çıkacak. 10 kilometre uzunluğundaki Ayaş tüneli ise hat kapsamında inşa edilmesi öngörülen 20ye yakın tünel yapımı arasında yeralıyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||