|
|
Spekülatif hareketler yapan, gündemde kalmak için profesyonellik dışı davranışları gözlenen, gerçekten somut katkısı olmayan bazı kişilerin öne çıktığı da oluyor. Zaman zaman iş yaşamında, yerinde sayanların yürüyenlerden daha çok ses çıkarttığını da görüyoruz. Ancak yine de kabul edilmesi gereken bir gerçek var: Çoğumuz yaptığımız işin benimsenmesini ve uygulanmasını sağlayacak olan sürece, yani iç-pazarlama ya da iç-iletişime, yeterince önem vermiyoruz. İdil Akidilin diğer yazıları Pazarlama bir fonksiyon adı olmak dışında bir şekilde kullanıldığında, örneğin kendini pazarlama, yaptığı işleri pazarlama gibi, nedense yanlış anlaşılıyor. Pazarlama yapmak, olmayan bir şeyi, karşısındakini adeta kandırarak, süsleyip sunmak demek gibi yorumlanıyor. Oysa, kendini ve işini pazarlama, bir profesyonelin en önemli sorumluluklarından biridir. Çalışma arkadaşlarınızın, sizin ya da bölümünüzün neler yaptığını sorulduğunda, çoğunun doğru yanıt vermesini sağlamış olmalısınız. Tam olarak nasıl bir değer kattığınızı herkes tanımlayabilmeli. Ürettiklerinizi, geliştirdiklerinizi iç müşterileriniz tüm yönleriyle kullanabilmeli, sahiplenebilmeli. Pazarlama deyince, piyasa araştırma ve halkla ilişkiler fonksiyonlarını da içine alarak düşünmek gerekiyor. Yani nasıl bir ihitiyacın olduğu çok ince detaylarıla düşünülmüş olmalı. Tüm süreç boyunca da e-mailler, bültenler, sunumlar, birebir konuşmalarla iletişim eksiksiz devam etmelidir. Temel pazarlama tekniklerini her yerde uygulayabilirsiniz. Örneğin, ürün ya da hizmetinizi diğerlerinden farlılaştıracak şekilde bir şeyi öne çıkartmak en yaygın yöntemlerden biri (USP-Unique Selling Proposition). İş başvuruları için hazırladığınız özgeçmişinizi ele alalım. Bir şirketin insan kaynakları departmanına ulaşan binlerce Cvden farkı ne sizinkinin? Neden doğum yeri ve tarihinizi en öne yazdınız? Sizin için en önemli şeyler bunlar mı? Sizi diğerlerinden farklı kılan özellikler öne çıkartılmış mı? Sayfa düzeni göze çarpıyor mu? Kağıdınızın rengi? Özgeçmişinizi kolay algılanır ve pratik bir şekilde mi hazırladınız, yoksa işveren (müşteriniz ) çok mu uğraşmak zorunda? Kendinize verdiğiniz önemi, özgeçmişinize de yansıttınız mı? Başlangıç olarak, kendinizi ve iç iletişim metodlarınızı değerlendirin. Dışarıdan baktığınızda nasıl görünüyor? Hemen başlayın, örneğin, başarılı birşey yaptığınızda -ki bu şey şirketinizin başarısına eklenecektir- diğer çalışanların da küçük bir notla, bunu duymasını sağlayın. Hep birlikte gururlanın. Hem diğer çalışanların motivasyonlarını arttıracaktır, hem de sizin ve ekibinizin yetkinliği hakkında diğerlerinin bilgilenmelerini sağlayacaktır. Çok beğendiğim bi söz var: Kendi yaşamınızın anlatıcısı sizsiniz. Bu hikayeyi efsane haline getirmek de sizin elinizde. Isabel Allende Pratik: Bu adreste, Judith Brownun HR as a Product: Be the Brand of Choice başlıklı yazısını bulabilirsiniz. Insan kaynakları departmanının kendini pazarlamasına yönelik önerileri var: http://www.careerjournal.com/hrcenter/ipma/20010910-ipma.html Tom Peters, kişinin kendi markasını yaratmak üzerine seminerler veriyor. Farklı ol, ya da yok ol! sloganıyla sunduğu seminerin notlarının bir bölümüne buradan ulaşabilirsiniz: http://www.tompeters.com/implementation/solutions/brand_you/ http://www.isabelallende.com/ Isabel Allende hakkında Not: Yöneticilerin koçluğu konusunda tepkiler gelmeye devam ediyor. Bir katkı da, bir kurumdaki insan kaynakları yöneticisinden. Koçluk üzerine olan Çekirge ve Sensei (http://www.ntvmsnbc.com/news/126402.asp) başlıklı ilk yazımızda Tom Cranein Koçlar ile Patronları karşılaştırdığı bir tabloyu vermiştik. Meslekdaşım ona bir kolon daha eklemiş. Bir yandan da insanın aklına şöyle bir soru geliyor. Acaba kendi canavarımızı kendimiz mi yaratıyoruz? (bu konuda Kırk defa söylersen, olur. http://www.ntvmsnbc.com/news/95658.asp) |
||||||
| ||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||