| | | Petrol İşleri Genel Müdürlüğü de, diğer yakıtlarda olduğu gibi vergi ve fon kesintilerinin de içinde bulunduğu bir dizi yasal düzenleme konusunda hazırlık yaparak bakanlığın onayına sunacak.
Petrol Kanununda değişikliği öngören taslak tamamlanıp yasalaştığında ise bölgelerde dağıtım yapan kuruluşlarca yapılacak istasyonlara izni, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu verecek.
İzinlerde arz-talep dengesi gözönünde bulundurulacak. Fiyatlandırmanın lpg ile rekabet edebilir ölçüde olması, tüketimdeki artışlara göre fiyat ayarlaması yapılması öngörülüyor.
BİRÇOK AVANTAJ SAĞLANACAK
Uygulamayla, araçlarda LPG kullanımının neden olduğu sorunların da önemli ölçüde azalması bekleniyor.
Petrol ürünleri arasında en pahalıya malolan LPGnin ulaşımda çok fazla kullanılmasının sakıncaları sık sık dile getirilmiş, sonuçta yayılma, fiyatların aşırı derecede artırılmasıyla önlenebilmişti.
LPGnin ulaşımda kullanılmasına soğuk bakılmasının bir diğer nedeni ise yurtdışından bu pahalı ürünün ithalatında patlama olmasından kaynaklanıyor. 1990 yılında 894 bin 319 ton düzeyindeki LPG ithalatı, 10 yılda yaklaşık 3 kat artarak 2,4 milyon metrik tona kadar yükseldi.
Yüksek miktarda LPG kullanımı rafinerileri de olumsuz etkiliyor. Geçtiğimiz aylarda benzin yerine aşırı miktarda ithal LPG kullanımı, benzin stoklarına yolaçmış, vergide de önemli kayıplar gündeme gelmişti.
Tam kontrol sağlanamadığı için LPG fiyatları artırılmış, bu da sanayi maliyetlerini yükseltmişti. | |