Home page
Haber Menüsü


GM ve Ford’un satışları düşerken, Fransızların arttı
Otomotivin iki devinden General Motors’un satışları yüzde 1, Ford’un yüzde 6 gerilerken, Fransa’nın devleri Renault ve Peugeot-Citroen’in satışlarını yüzde 2.2 artırdı.
Paris / Detroit
NTV-MSNBC VE AJANSLAR
4 Ocak— Otomotiv devlerinin 2001 bilançoları yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Dünyanın en büyük iki üreticisi General Motors ve Ford’un satışları gerilerken, Daimler - Chrysler, 2001 kar hedefine ulaştı.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Fransız otomotiv şirketi Renault, 2001 yılında, Türkiye’deki krize rağmen, global satışlarını yüzde 2.2 artırarak 2 milyon 410 bin adede yükseltmeyi başardı.
       
GM VE FORD’UN DÜŞTÜ
       ABD’nin iki büyük otomotiv firması General Motors (GM) ve Ford’un ise, 2001 yılı satışlarının düştüğü bildirildi.
       GM’nin 2001 yılı satışları yüzde 1, Ford’un satışları ise yüzde 6 oranında düşüş gösterdi.
       Satışların düşmesine rağmen, ABD’de, toplam araç satışının, 2001 yılı için 17 milyonun üstüne çıkacağı belirtildi.
       2000 yılındaki toplam araç satışı 17.4 milyon, 1999’da ise 17 milyon düzeyindeydi.
       
3 BÜYÜK KAR HEDEFİNE ULAŞTI
       ABD - Alman ortaklığı DaimlerChrysler ise, 2001 kar hedefine ulaştığını bildirdi. DaimlerChrysler, 2001 için hedeflediği kar yelpazesinin alt sınırına ulaştığını bildirerek, işletme karının 1.2 milyar Euro’ya ulaştığını belirtti.
       Şirket geçen yıl Şubat ayında 2001 için 1.2 - 1.7 milyar Euro arasında kar hedefi belirlemişti. Ancak 11 Eylül saldırıları nedeniyle he yelpazenin alt sınırına ulaşabildiğini bildirdi.
       Dünyanın 3 büyük otomobil üreticisi, 2000 yılında 162 milyar Euro olan 2001 gelirlerinin 150 milyar Euro’ya ulaşacağını bildirdi.
       
FRANSIZ DEVLERİNİN KEYFİ YERİNDE
       Fransız devleri ise 11 Eylül saldırısıyla başlayan durgunluğa rağmen 2001’i o kadar kötü geçirmedi. Renault’dan yapılan açıklamada, Orta Avrupa ve Asya’da artan satışların, Türkiye’de azalan satışları telafi ettiği belirtildi.
       Renault, Güney Kore’deki Samsung iştirakinin yarattığı itici güç sayesinde, Asya - Pasifik satışlarını yüzde 292, Orta Avrupa satışlarını da yüzde 23. 8 artırmayı başardı.
       Renault’nun Türkiye’deki satışları, kriz nedeniyle yüzde 61.7 düştü.
       
PEUGEOT - CİTROEN’İN SATIŞLARI ARTTI
       Fransız otomobil üreticisi Peugeot - Citroen ise, şirketin 2001 yılı toplam araç satışlarının yüzde 11.3 artarak 3 milyon 134 bin adede ulaştığını bildirdi.
       Özellikle 206 ve 307 modelleri sayesinde Peugeot marka otomobil satışlarının yüzde 13. 3 artarak 1 milyon 899 bin adede ulaştığını açıklayan Peugeot - Citroen, Citroen satışlarının, Xsara Picasso liderliğinde yüzde 8. 3 artarak 1 milyon 235 bine ulaştığını kaydetti.
       Şirket 2002 yılında 3 milyon 250 bin adet otomobil satmayı hedefliyor.
       
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları