|
|
24 Aralık Kısaltmaya da anlam katıyor, öğrenmeyi kolaylaştırıyorlar. Örneğin; performans hedeflerinin SMART (Akıllı-zarif) olması gerektiği öğretilir. (Simple, Measurable, Achievable, Reasonable / Realistic, Time-bound) . Yani, Türkçe karşılıklarıyla; basit, ölçülebilen, ulaşılabilir, mantıklı/gerçekçi ve zamanla sınırlandırılmış istekler hedef olarak tanımlanabilir. |
Mülakat soruları da STAR (Yıldız) soruları olmalıdır. (Situation - Time - Action - Result). Adaya öyle sorular sorulmalıdır ki, aday gerçek bir olaydan yola çıkarak yanıt vermelidir. Ve Durumu - Zamanı - Aldığı Aksiyonu - ve Sonuçları söyleyebilmelidir
İdil Akidilin diğer yazıları Benzeri bir kısaltmaya da Koçluk hakkında rastladım. Koç - COACH nasıl olunur? (Dont Boss, COACH, Forrest C. Greenslade, Ph.D.). Önce kısaca Koçluktan bahsedelim. Patron, ya da Yönetici sıfatına sahip olmak nasıl da güçlü hissettiriyor insanı Klasik anlamda bu unvanlar emir vermek ve kontrol etmek eylemleriyle birarada düşünülüyor. Ego memnun oluyor (!), bugüne kadar çekilenleri başkalarının çekme zamanı geldi düşüncesi hakim oluyor bazılarında. Ancak uygulaması çok kolay olan bu geleneksel yaklaşım, değişti. Aslında çok daha zor sorumluluklar eklendi Patronluğa ya da Yöneticiliğe. İş yaşamı ile özel yaşamı birbirinden ayırabilmek olanaksız. Kimlikler, kişilikler aynı kişide her iki alanda da birbirinden çok farklı olmuyor Düşüncelerimizi, inançlarımızı, korkularımızı, tutumlarımızı, paradigmalarımızı, alışkanlıklarımızı iş yaşamına da taşıyoruz. Bu unsurların iş yaşamında olması ise Yöneticilere / Patronlara aslında birer Koç olmaları gerekliliğini getiriyor. Sadece emir verip sonuçları kontrol ederek ilerlemek mümkün değil Greensladein C.O.A.C.H. kısaltması ise şöyle: Collaborate - İşbirliği yap - Çalışanlarıyla ortak çıkarlar için işbirliği içinde olmak gerektiğini göstermek. Observe - Gözle - Çalışanların gelişimini sürekli olarak izlemek. Geri bildirim vermek. Duygularını anlamak. Başarılarını kutlamak. Ask - Sor - Çalışanlardan bilgi almak. Katkılarına ortam hazırlamak, katkılarını istemek. Sorumluluk vermek. Onlardan öğrenmek. Challenge - Zorla/ Meydan oku - Varsayımları tartışmak. Diyaloglara ortam hazırlamak. Yanıtları zorlamak. Problemleriyle ilgilenmek. Korkularının üstüne gitmek. Hypothesize - Hipotez üret - Araştırmaları, üzerinde çalışmaları için düşünceler ortaya atmak. İddialarına mantıklı yaklaşım desteği vermek. Kendini doğrulayan kehanet kavramından bahsetmiştik daha once (Kırk defa söylersen, olur... http://www.ntvmsnbc.com/news/95658.asp). Tanımı: birinin diğerleri hakkındaki inançlarının, onlara karşı nasıl davranacağını belirleyeceği, ve bu da inandığı şekilde davranışlar görmesine sebep olacağı şeklinde. Bu kapsamda, patronluk yapmakla, koçluk yapmak arasındaki farkın da yöneticilerin çalışanlara bakışlarının arkasındaki düşüncelerden doğduğu söylenebilir. Patronluk yapanlar, çalışanları zorlar, iter. Koçluk yapanlar destek olur, yol açar. Patron, diğerlerinin karar vermesine izin vermez. Kontrolü elinde tutar. Koç ise çalışanların karar verebileceği ortamı hazırlar. Patron konuşurken, emir verir; koç: sorar, ister, dinler Bunlar gibi davranışların karşılaştırmalarını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz. * |
||||||
Birçok yazarın sık kullandığı bir sözcük var. Özellikle yönlendirme yaptıklarında, öğüt verdiklerinde kullanıyorlar: çekirge. Burada da değinmeden geçemeyeceğiz: Çekirgelik - sensei ilişkisini hatırlayın. En güzel koçluk örneklerinden biridir. Çekirge mücadele ederek öğrenir. Sorularına sensei soruyla karşılık vererek çekirgesini daha çok düşündürür. Ama herşeyden önemlisi çekirgenin kendi içindeki gücü farketmesini, potansiyelini ortaya çıkartmasını sağlar. | ||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||