| | | Afganistan operasyonunun başlamasından sonra Saddam yönetimi, Kuzey Irak üzerinden Türkiyeye gelen mazot vanalarını kapattı. 3 aydır süren bu durum nedeniyle Habur Sınır Kapısındaki mazot ticareti tamamen durdu.
KAMYONCULAR 90 TRİLYON ZARAR ETTİ
Körfez Savaşından beri ilk kez bu kadar uzun süreli duran mazot ticareti, bölge ekonomisini olumsuz etkiledi. Habur Sınır Kapısından daha önce günde 600 araç, ortalama 4 milyon litre mazot getiriyordu. Şimdi ise kamyoncular, 225 bin liradan aldıkları mazotu, Türkiye Petrolleri Uluslararası Şirketine (TPIC) 475 bin liradan satmak zorunda kaldı. Kamyoncuların üç aylık zararı 90 trilyon lirayı buldu.
DEVLET ŞİRKETİ DE ZARARDA
Mazot ticaretinin durması, devlete de zarar verdi. Kamyonculardan alınan mazotu iç piyasaya süren TPICin üç aylık zararı, yaklaşık 72 trilyon lira.
50 BİN KAMYON BEKLİYOR
Gelirinin önemli bir bölümü mazot ticaretine dayanan Şırnakta, bu süre içinde çok sayıda işyeri kapandı. 20 bini Cizrede olmak üzere, yaklaşık 50 bin kamyon da kullanılamadığı için bekletilmeye başlandı. Habur Sınır Kapısından başlayıp Türkiyenin batısına kadar yaklaşık 1 milyon insanı ilgilendiren mazot ticaretinin ne zaman başlayacağı ise belirsizliğini koruyor.
| |