| | İtalya'dan Kanada'ya kadar dünyanın dört köşesinden oyuncular turnuva için Seul'de buluştu.
|
| |
HIZLA YAYILIYOR
Batıda altyapı imkanlarının hızla gelişmesiyle, network üzerinde insanların birbirleriyle yarışarak oynadıkları bilgisayar oyunlarının sayısı çığ gibi büyüyor. Yerel ağlarda ya da internet üzerinden oynanabilen bu oyunlarda kullanıcılar bilgisayar tarafından yaratılan sanal kullanıcılarla değil, ağın öbür tarafında bulunan gerçek insanlarla oynuyorlar.
Oyun olimpiyatının Güney Korede düzenlenmesi ise bir rastlantı değil. Milyonlarca kişinin internet bağlantısına sahip olduğu Güney Kore dünyanın en büyük oyun pazarlarından bir olma yolunda iddialı bir ülke. Ülkede sadece ağ oyunları için kullanılan 20 binin üzerinde kafe bulunuyor. Dünya Siber Oyunları için Seule gelen finalistler ise birer medya yıldızı gibi karşılanıyor.
Oyunların sponsorluğunu ise Korenin önde gelen teknoloji şirketi Samsung üstlenmiş. Samsung, bilgisayar oyunlarının sadece oyun firmalarına değil, donanım üreticilerine de gelir sağladığına inanıyor. Bilgisayar oyunları talep ettikleri yüksek hafıza ve işlemci hızlarının yanı sıra gelişmiş ekran ve ses kartları istiyor. Ağ oyunları söz konusu olduğunda bu gereksinimlere yüksek hızlı internet bağlantısı da ekleniyor. Bütün bu gereksinimler bilgisayar pazarında güçlü ve pahalı bilgisayarlar satılması için itici bir güç oluşturuyor.
| |