| | |
|
|
|
|
| | 
Avustralyalı sinemacı Baz Luhrmannın senaryosunu yazdığı ve yönettiği Moulin Rouge, The Matrixin aksiyon sinemasında yaptığını, müzikal janrında gerçekleştiriyor ve sinema tarihinde bir son nokta olmasa da kocaman bir virgüle imza atıyor.
Moulin Rouge, gerçek anlamda post-modern bir müzikal. Müzikal denen türün bütün mirasını kucaklıyor ve günümüzün getirdiği, belki de gerektirdiği bir tarzda yeniden beyazperdeye yansıtıyor. Filmdeki göndermelerin tümünü algılayabilmek ve hazmetmek için bir kaç kere seyretmek bile gerekebilir. Çünkü Marilyn Monroelu müzikal filmlerden David Bowieye, Elton Johndan Madonnaya ve oradan Queene ulaşan bir yelpaze söz konusu. Bu açıdan film, sinemaya ve pop müziğe merak duyan ve takip eden geniş bir kuşağı fazlasıyla memnun ediyor.
|
|
|
|
| | 
Moulin Rougeun referansları sadece müzikleriyle sınırlı değil. Dekordan kostüme görsellik, oyunculuk anlayışı ve pek çok detay, hep daha önce yapılanlarla ilintili. Böylece başarılı bir şekilde kurulan metinler arası ilişki yepyeni ve genellikle çok başarılı bir metni oluşturuyor. Örneğin final sahnesi, görsel açıdan, kolaylıkla hint sinemasından bir sahneyle karıştırılabilir.
Filmin girişi, dayanılmaz bir tempoya sahip. Üst düzey bir futbol maçının çok baskılı ilk 20 dakikasını andıran bu giriş, müthiş bir kurguyla yansıyor beyazperdeye. Bir sinema filminde bu kadar çok film parçasının kurgusuyla daha önce uğraşılmış mıdır araştırmak gerek doğrusu.
|
|
|
|
| | 
Nicole Kidman ve Ewan McGregorun başı çektiği oyuncular, yönetmen Baz Luhrmannın hayal gücüne başarıyla hizmet etmiş. Oyunculukta zaman zaman abartılı ve hatta grotesk bir tarz benimsenmiş ve bu da başlı başına bir şov olarak algılanabilecek Moulin Rougea büyük katkıda bulunmuş.
Her şeyin ötesinde, Moulin Rougeu aşka yaklaşımı açısından bile seyretmek önemli. Filmde aşkın konduğu yer, uzun süredir beyazperdede görülmemiş türden.
Günümüzün görselliğini aşan ve aşka fazlasıyla şans tanıyan Moulin Rougeun, müzikallerin tarihçesi konusunda çarpıcı bir özet olduğu söylenebilir.
| |
|