| | | Turkcellin, yılın üçüncü çeyreğinde pazardaki yeni oyunculara ve makro ekonomik zorluklara rağmen yeni abone kaydetmesinin, mobil iletişime olan talebin kesilmediğine işaret ettiğini belirten Sanön, Pazarda önemli büyüme fırsatı bulunuyor dedi.
Turkcellin bu yılın ikinci çeyreğinde 65.4 olan müşteri başına aylık ortalama kullanım dakikasının üçüncü çeyrekte yüzde 4 artarak 68.2 dakikaya yükseldiğini açıklayan Sanön, abone başına elde edilen gelirlerde yüzde 6lık bir iyileşme sağlandığını, ikinci çeyrekte yüzde 3.5 olan faturalarını ödemeyen abonelerin sistemden çıkarılması oranının da yüzde 2.9 seviyesine indirildiğini kaydetti.
Sanön, üçüncü çeyrekte toplam yatırım harcamalarının da 24.1 milyon dolar olarak gerçekleştiğini bildirdi.
VERGİ DÜŞERSE PAZAR BÜYÜR
Yaşanan krizin ekonomiyi daraltmasına rağmen, koşulların düzelmesiyle beraber sektörün tekrar canlanacağı görüşünü dile getiren Sanön, şöyle dedi:
Turkcell olarak, ülkemizin içinde olduğu makro ekonomik güçlükler karşısında uygulanan ekonomik programı destekliyor, ancak devletin, ekonominin tekrar büyüyebilmesi için özel sektörün önünü açması ve vergileri bütün sektörlere dengeli bir şekilde dağıtması gerektiğine inanıyoruz.
Bugün bir cep telefonu abonesinin her ay ödediği faturadaki miktarın yaklaşık yüzde 60ının vergi olarak devletin çeşitli kurumlarına aktarıldığına işaret eden Turkcell Kurumsal İletişim Direktörü, telekomünikasyon sektörüne uygulanan ağır vergilerin pazarı daralttığını ve gelişimini olumsuz yönde etkilediğini vurguladı.
Sanön, vergilerin kaldırılması ya da oranlarının düşürülmesiyle piyasanın genişleyeceğini, telefon satışlarının artacağını ve konuşma sürelerinin uzayacağını, buna bağlı olarak da KDV ile yüzde 15lik Hazine payının devletin gelirlerini daha fazla artıracağını belirtti.
Sanön, Pazarın büyümesi, istihdam olanaklarının genişlemesi, tedarikçiler ile bayilerin sektöre ve devlete katkılarının artması gibi dolaylı yollardan da ülkemizin ekonomisine fayda sağlayacaktır şeklinde konuştu.
Turkcellin halihazırda, mobil portal, GPRS, WAP, SMS ve konum bazlı bilgi-eğlence servisleri sunduğunu anımsatan Sanön, ülkedeki koşulların normala dönmesiyle birlikte yeni hizmetleri de pazara sunmayı planladığını kaydetti. | |