|
Sabena'da uçuşlar durdu Avrupa'nın dev havayolları zorda Swissair'in Türkiye seferleri sürüyor Swissair'de sorun bitmiyor US Airways'ten 766 milyon $ zarar Lufthansa, terörden etkilendi Dünya turizminde 9 milyon kişi işinden olabilir British Airways destek istiyor Krizde olmayan havayolu, yolcu sayısı azalmayan havaalanı yok Sabena, iflasını açıkladı |
|||
Türkiyedeki havaalanlarımızda 11 Eylül öncesinde güvenlik yeterli derecede vardı. 11 Eylülden sonra bu önlemler daha dikkatli alınmaya başlandı. Biz havaalanlarımızın güvenli olduğuna dair yetkili ve resmi makamlardan net bir açıklama yapılmasını istiyoruz. Ulaştırma, Turizm bakanlıkları ya da havaalanlarına bağlı kurumlardan Türkiyeye başlangıç veya biten uçuşlarda yeterli güvenlik önleminin alındığına dair bir açıklama yapmalarını rica ediyoruz. Bizim bu konuyla ilgili aslında bir girişimimiz oldu. Bu konu için bazı bakanlıklara yazı yazdık. BİLET SATIŞINDA DURUM KÖTÜ Yolcu bileti satışlarının çok vahim durumda olduğunu belirten Akdeniz, Yeni toparlanmaya başlayan sektöre, 11 Eylül olayları da eklenince bilet satışlarında yüzde 35-50 arasında bir düşüş yaşadı. Eğer önlem alınmazsa bu düşüş daha da vahim rakamlara ulaşabilir şeklinde konuştu. Mustafa Akdeniz, 2000 yılında acentalar tarafından Türkiyede yaklaşık 300-350 milyon dolarlık uçak bileti satıldığını, bu yıl bu rakama ulaşmanın mümkün olmadığını kaydederek, 2001in sonunda bu rakamın 200 milyon doları geçmeyeceğini savundu. Sektördeki durumun havayolu şirketlerinin kapanmasına da neden olabileceğini belirten Akdeniz, Türkiyede yaklaşık 35 havayolu şirketi olduğunu hatırlatarak, şunları kaydetti: 10 Eylülde (bunların içerisinden hangileri kapanır?) diye sorsaydınız ben kesinlikle Swissair demezdim. Ama havayolları da bıçak sırtında. Seyahat acentalarında da durum farklı değil. Örneğin 1950 yılından 1997 yılına kadar yaklaşık 11 tane IATA acentası, uluslararası bilet satan acenta kapanmış ya da batmış olmasına karşın, 1998den günümüze kadar bu rakam 50nin üzerine çıkmıştır. Bir kısmı satışların azlığı, bir kısmı maliyetlerin fazla olmasından dolayı çıkmaza girip işlerine son vermiştir. Akdeniz, krizden çıkış için bazı şirketlerin bilet fiyatlarını düşürmesinin sektörde nasıl bir etkisi olacağının sorulması üzerine de, bunun ilk etapta cazip olabileceğini ancak kalıcı bir çözüm olmadığını dile getirdi. KREDİ KARTINA 3 AY VADE Dünyada ilk defa bir uçak biletinin 2-3 taksitle Türkiyede satıldığını bildiren Akdeniz, ISADın da aracılık edeceği yeni bir uygulama hakkında bilgi verirken de, şunları söyledi: Bütün uçak bileti satan acenteların katılımıyla, katılım zorunlu olmamakla birlikte, herhangi bir ekstra alınmaksızın kredi kartına dış hatlarda 3 ay vade tanınacak. Buradan da sektörün ne kadar zorda olduğu açık bir şekilde gözüküyor. Yani dünyanın hiçbir yerinde uçak bileti, kredi kartıyla 3 taksitle ya da çeşitli yollarla taksitlendirmeye gitmemiştir. Bu uygulamanın protokolünü ISAD olarak Pamukbankla yaptık. Yakında başlayacak uygulama kapsamında bütün yerli banka kartları da geçerli olacak. ISAD Başkanı Akdeniz, Yara büyük ama, pansuman yapılabildiği, sürüklenebildiğimiz kadar bu krizi, savaş ortamını geçiştirmeye çalışıyoruz dedi. Kalıcı çözüm için savaşın durması gerektiği görüşünü dile getiren Akdeniz, İlk başta birtakım güven tazeleyici açıklamaların yapılması, insanların biraz moral bulması, kriz ortamının bitmesi lazım diye konuştu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||