|
9 Ekim Ulaştırma Bakanı Oktay Vural Türk Telekoma sabit bir fiyat biçmeye çalışmanın bir anlamı olmadığını, özelleştirme ile ilgili kararlar verirken, birden fazla boyutun değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. 2. Telekomünikasyon Arenasında konuşan Vural, bu değişik boyutları sosyal-psikolojik, ekonomik, parasal, teknolojik, eğitim, politik ve stratejik olarak tanımladı. |
Müftüoğlu: Telekom sektöründe ücretler düşmeli IFC'den Telekom'a yatırım yok Telekom 900 trilyon kâr bekliyor |
|||
Vural, Aslında bu boyutların birçoğu sadece parasal kıstaslarla belirlenemeyeceğinden, Türk Telekoma sabit bir fiyat biçmeye çalışmanın bir anlamı yoktur dedi. Gelişmekte olan ülkelerde telekom şirketlerinin küçültme ya da parçalanma yoluyla değil, sahip oldukları servis ve büyüklükleri korunarak ve yeni operatörlere lisans verilerek özelleştirilmesi gerektiğini vurguladı. Müftüoğlu: Telekomda ücretler düşürülmeli Vural, Telekom A.Ş.nin imtiyaz, imkan ve kurulu teşkilatından yola çıkarak, sektör için finansal değerlendirme modeli geliştirilmelidir. Telekom sektöründeki harcamaların uluslararası ödemeler dengeleri üzerinde etkileri vardır. Sözkonusu model bu etkinin net olarak simulasyonunun yapılmasını sağlayacaktır. İSTİKRARSIZLIK ÖZELLEŞTİRMEYİ FRENLEDİ Vural Türk Telekomun özelleştirme sürecine etki eden faktörleri ise şu şekilde sıraladı: Türk ekonomisindeki istikrarsızlık, GSM pazarına geç girilmesi, üçüncü nesil mobildeki büyük yatırımların yol açtığı aşırı borçlanma, üçüncü nesil şebekelere yapılan 100 milyar doları aşkın yatırımdan sonra bir o kadar da altyapı yatırımı gerekecek olmasının şirketlerin mali yapısını zorlaması sonucu Telekoma dış talebin azalması, sermaye ve para piyasalarının sığlığı, teknolojik değişik nedeniyle sabit hatlara rağbetin gerilemesi, özellikle uzun mesafelerde aşırı rekabetin getirdiği düşük fiyatlar, geniş bant ve hizmetlerle ilgili talebin belirsizliği, sürekli yatırım gerektiren yeni teknolojiler ve Gelişmekte olan pazarların getirdiği ilave yük. Türk Telekomun özelleştirilmesi ve bu sektörde rekabet eder hale gelmesinin kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Vural, Ancak bu ihtiyaç sektörün ve kullanıcıların talebinden ziyade Türkiye ekonomisine kaynak sağlamak amacıyla ortaya çıkmıştır dedi. HAVAYOLU KRİZİ GEÇİCİ Yaşanan son gelişmelerle birlikte dünyanın her ülkesinde olduğu gibi Türk Hava Yollarında da sıkıntı yaşandığını dile getiren Vural, Dünyadaki havayolu şirketlerinde yaşanan kriz geçici. Türkiyenin de bu krizden en az zararla kurtulması için gerekli çalışmalar yapılıyor dedi. Vural, THYnin değerini muhafaza edecek tedbirlerin alınması için gerekli çalışmaların yürütüldüğünü belirterek, şöyle dedi: Bu sıcak ortamlar gittikten sonra bence THYnin Sermaye Piyasasında değer kazanacağını düşünüyorum. Çünkü böyle ortamlarda görünen o. Mesela Körfez krizinde veya petrol şoklarında havayolu şirketlerinde düşüşler olmakla beraber, ertesi sene çok önemli sıçramalar meydana getirmektedir. Bu bakımdan havayolu şirketlerindeki bu durumun kısa dönemli olacağını ve önümüzdeki dönemde bir patlama yaşanabileceğini düşünüyorum. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||